• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Har fått till mig att man absolut bör teckna en gravidförsäkring och undrar hur ni har gjort med det? Är redan basförsäkrad via facket, men har sett att den täcker i princip ingenting. Funderar på vilken försäkring som är bäst till bäst pris och är inne på länsförsäkringar. Enligt kollegor, vänner och bekanta bör man teckna en gravidförsäkring främst för att det blir mycket smidigare med barnförsäkringen sedan.

• Erla

Tusen tack för alla era svar! Låter ju smidigt att gravidförsäkringen skulle kunna övergå till barnförsäkring efter födseln :)

Jämförde trygg hansas gratisförsäkring med den jag har via facket och de var näst intill identiska :) oftast räcker det nog med en sådan, men känner ändå att jag vill vara på den säkra sidan :)

• Erla
    Malin 845 skrev 2017-06-05 07:33:55 följande:

Hejsan! Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men det går framåt för mig och bebis, gick in i v 20 idag :). Och i eftermiddag är det dags för rul!! :)

Vad härligt att höra! Spännande med rul ^^ man får se så mycket!
  • Erla

Har ni haft ömhet i revbenen på nätterna? Kan ibland inte somna pga att det gör så ont på vänster sida jämt under revbenen. Är alldeles öm nu på morgonen och det känns som att jag har blåmärken där. Gör bara ont om jag ligger på vänster sida och släpper när jag lägger mig på rygg. Så märkligt.

Förresten är det nu bara 10 veckor kvar tills bebisen är beräknad och om 11 dagar får vi nycklarna till vårt hus <3 Vi passade på att köpa tapet till barnrummet igår :D

• Erla
    Zora skrev 2017-06-08 18:34:28 följande:

Jag får dessvärre lämna er. Varit inne på VUL med bruna flytningar och det är ett MA. Tom hinnsäck, deformerad, storlek motsvarande ca v.5 (borde vara i v.8)

Hoppas såklart att jag kan återvända någon gång i framtiden

Hoppas såklart att jag kan återvända någon gång i framtiden[/quote]

Nej vad tråkigt :( inte nyheterna man vill ha. Hoppas du kommer tillbaka hit igen, snart! <3
  • Erla

Vecka 30 nu, 31 på söndag. Var på första föräldraträffen idag och ännu ett bm-möte :) allt flyter på och har börjat känna av sammandragningar vid ansträngning. Har nu gått upp totalt 6 kg vilket bm ansåg vara helt normalt och sf-mått låg på 28 vilket också var inom normalen. Den lilla foglossningen jag känt av är i princip borta större delen av veckorna så känns som att jag har väldans tur med det mesta :P

• Erla
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:22:33 följande:

Han kom 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Stort grattis!! :D
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-22 06:58:25 följande:

Åker till New York inatt men verkar som att jag får skippa ölprovningen! Nu är det bara glädje och rädsla!

Stort grattis! :) och hoppas ni får det bra i New York ^^
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-29 14:03:06 följande:

Bör jag bli orolig?

Nej :) vad jag fattat det som så kan tempen dippa ibland trots graviditet. Kolla ff:s chart gallery så finns det en massa kurvor som dippar :)
  • Erla

Kände en sån konstig värk på midsommarafton och blev nyfiken på om det var bebisen som fixerat sig. Frågade bm idag och visst var det så. Häftigt att man kan känna sånt, men tyckte det var så tidigt :P var i vecka 31+5 den dagen då jag hade värken. Går på söndag in i vecka 34 och känner bara att tiden springer iväg! Barnrummet är inte klart än ens. När har ni boat? Alla i min närhet tycker att det är konstigt att jag inte varit klar med allt för länge sedan... När packar man bb-väskan och vad ska finnas i den?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend