• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-03-12 20:32:31 följande:

Konstigt, ingen aning tyvärr!

Det segar sig framåt här =P

Vecka 31 imorgon..har massa problem med hälsan så varje dag känns lååångt!

Känner du nå rörelser ännu?

Vad segt med hälsoproblem :/ låter verkligen inte skoj. Hoppas de försvinner snabbt när lille knodden kikar ut :) hoppas resterande tid går lite snabbare då.

Jo jag känner lite fladder och bubbel/sprattel mer tydligt nu. Har annars känt fladder sedan typ v.15-16 :)
  • Erla
    hoppitossa skrev 2017-03-12 21:26:00 följande:

Har ju aldrig kommit så långt som du har, är det för tidigt att få typ irritation i körtlar osv i brösten? Men bm har säkert ett bra svar. :)

Hmm, vet inte. Jag får ringa imorgon och höra vad de säger. Upplever nu på kvällen att brösten liksom känns solbrända... finns inget liknande på nätet så är lite konfunderad över det hela.
  • Erla
    happylife skrev 2017-03-13 08:36:48 följande:

Ja de va de sista jag behövde ovanpå foglossen =P

Ja de hoppas jag verkligen, orkar inte ha kvar detta! Men de borde försvinna.

Kul och det blir bara tydligare o tydligare

Förstår det :P håller tummarna för att resterande tid rullar på utan fler problem.

Ja, jag längtar till sambon kan känna också ^^
  • Erla

Och på torsdag ska vi på RUL ^^ vecka 19 nu och känner att tiden bara flyger iväg. Har hört att andra trimestern ska vara seg, men jag känner inte att jag hinner med :P

• Erla
    happylife skrev 2017-03-22 12:52:07 följande:

O va kul!! Imorn alltså? vill ni veta kön?

Jepp :) imorgon bär det av för RUL. Vi vill inte veta kön. Tog ni reda på det? :)
  • Erla
    happylife skrev 2017-03-22 19:49:27 följande:

Så spännande! ja vi gjorde nipt test i v 10 och kryssade i rutan för att veta kön. Är alldeles för nyfiken av mig

Så ni har vetat länge då? ^^

Vi fick idag veta att bebis är helt frisk och väldigt aktiv. Hade moderkaka i framvägg så räknar med att det kommer dröja innan jag känner riktiga sparkar :P
  • Erla
    Bäbiiiis skrev 2017-03-22 20:31:30 följande:

Vi frågade om kön och det är en kille. Jag vill alltid veta allt så snart som möjligt *nyfiken och otålig*

Hihi ja, här kör vi gissningsleken. Hade ju varit kul att veta, men samtidigt spännande att få överaskningen ^^
  • Erla
    Skywalker skrev 2017-03-23 08:20:24 följande:

Hej. Det gick bra fram till i tisdags eftermiddag då jag tyvärr började störtblöda och igår var missfallet ett faktum. Var inne på sjukhuset igår kväll och bekräftade att allt kommit ut, vilket det hade. Jag har ju haft en konstig känsla hela tiden av att det var för bra för att vara sant och det stämde visst. Jobbigast är nog att det tog nästan ett år att få till den här graviditeten och jag vet inte om jag rent psykiskt orkar försöka igen. Som det känns nu ska jag ta en paus från alltihop.

Lycka till alla! <3

Nej fy vad ledsamt! Beklagar sorgen och förstår att det känns tungt :( för oss tog det 1,5 år till första graviditeten och efter ma och mf tog det ytterligare 10 månader.

Ta den tid ni behöver <3
  • Erla
    happylife skrev 2017-03-23 13:41:39 följande:

Ja väldigt länge

Skönt att allt såg bra ut! Grattis till det

Ja då kan de dröja ett par v till

Ja, det var riktigt skönt att allt såg fint ut ^^
  • Erla

Här kommer bild på vår räka. Ska bli spännande att se om det blir en liten pojke eller flicka ^^ hon som gjorde ultraljudet kan ha försagt sig, men det är omöjligt att säga :P mina elever gissar på pojke medan jag själv har en känsla av flicka.

Fick reda på att jag har moderkakan i framvägg så kan dröja innan jag känner av sparkar ordentligt.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend