• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-11-22 21:16:14 följande:
    Japp har legat prick på nedersta kurvan båda gångerna nu, så vi får se i morgon hur de ser ut..

Hoppas din kurva gått upp tills nästa besök :)
    Hur gick det för dig idag? :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-11-23 23:06:21 följande:
    Jodå det gick bra, han hade lagt på sig lite så är nu strax över nedersta linjen :) beräknas väga 1350g nu.

Vätskeutrymmet i hjärnan är fortfarande olika på höger/vänster sida men inom normalvärden.

Ny tillväxtkoll om 3-4v.
    Åh vad skönt att höra! Bra att han har lagt på sig lite också :) Kommer du ha mvc-besök varannan vecka from nu? Vi bokade in sista den 4/2 (efter bf) om hon inte vill komma ut, men det besöket hoppas jag att jag inte behöver gå på..
  • eid
    columbus skrev 2016-11-29 22:02:11 följande:
    Jag är i vecka 17 nu och känner ingenting än, räknar med att det dröjer några veckor till :)
    Jag skrev upp när jag kände de första tydliga sparkarna (eftersom jag vet att jag är så dålig på att komma ihåg). I v 20+4 fick jag första buffen mot handen- så himla fint! Tror jag hade känt lite små rörelser innan, men kunde inte direkt relatera det till bebisens rörelser! Nu är det  däremot boxningsmatcher i magen varje dag och går idag in i vecka 32 (31+0). Snart är ni där <3
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-12-02 22:27:27 följande:
    Jag med, försöker bita ihop mina tankar..

Tänkte jobba till 2v innan bf, så 6v till.. Men vet i tusan hur jag ska orka med denna upplärning.. Whyyy kunde dom inte ta in någon med tillräckliga kunskaper :( blir riktigt jobbigt att lära upp allt och lite till..
    Vilket blir ditt sista jobbdatum då? Min plan är att jobba till 18/1 (en onsdag) :) Segt med upplärning av någon som inte har koll på läget! Hos oss har det varit riktigt bra tajming- en tjej kommer tillbaks från sin mammaledighet i januari när jag går, så hon som har varit vikarie till den andra mamman tar över mitt vikariat. Det är helt andra arbetsuppgifter, men ett stort + att hon har kunskaper om hur organisationen fungerar! Hoppas det släpper lite för han du lär upp, så det börjar gå bättre!
  • eid
    Beebii skrev 2016-12-02 23:19:18 följande:
    Tack det gick bara fint! En bebis, ett tickande hjärta och allt var bra! v.8+2 som beräknat med tempning. Liten grodd som växer och växer! Känns så himla bra nu!
    Vad roligt att läsa- vilken fantastisk känsla det är! Visst hade du barn sedan innan? Tempade du då också? Jag tycker inte att mitt beräknade datum stämmer riktigt överens med när jag hade äl (den gång det tog sig).. därav min fråga :)
  • eid

Hur går det för alla som har fått sina bebisar? Vad hette tråden?

• eid
    happylife skrev 2016-12-04 16:50:57 följande:
    Nånting med Mammor från tempar/fertilityfriend typ tror jag
    Tack! :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-12-08 20:09:34 följande:

Eid, vad mätte bm din mage till för 2v sen? När är ditt nästa besök?

SF-måttet var 26 cm den 21/11, och nu ska jag dit idag och mäta igen. Min känsla är att magen verkligen har exploderat och blivit stor. Får se om jag har rätt :) När har du nästa besök? Vad ligger ditt mått på och ska du göra fler ul?

Såg att du hade skrivit om illamående i fb-gruppen. Tänkte att jag skulle svara att jag har likadant, men glömde det helt. Jag har precis likadant- känns som bebis tar upp all plats i magen just nu. Blir inte direkt hungrig, mest sugen. Är det lite lika för dig? Jag som ska på julbord ikväll- får inte bli en stor lunch.. hahah 
  • eid

Nu har jag varit hos mvc igen. Allt såg ut som det skulle och magen hade växt massor! SF-måttet är nu 30 cm.. Så det har ökat 4 cm på ca 2 veckor och jag är tillbaks på normalkurvan :)

• eid
    happylife skrev 2016-12-09 13:09:37 följande:
    Härliga nyheter!
    Tack! :)
    Sagan12345 skrev 2016-12-10 13:17:20 följande:
    Härligt! Skönt att bebis växer till sig nu :) Jag var hos bm i onsdags och mätte då 27 så följer nedre kurvan.. Bebis lär väl aldrig vilja komma ut ;) Ska du också gå varannan vecka nu? Känns som jag har olika mycket plats i magen men det är trångt.. Det var katastrof i onsdags när tarmarna svällde.. Usch! Kunde inte äta eller dricka.
    Ja, det var skönt att den hade växt till sig, även om jag inte oroade mig så mycket! Din bebis/mage kanske också får en tillväxtspurt :) Jag ska gå varannan vecka och har bokade tider fram till efter beräknat bf. Har ni också gjort så? Idag ska jag och min sambo på 6 timmars föreläsning/förlossningskurs. Hoppas att det blir intressant, annars kommer jag somna.. haha..
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend