• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-08-13 11:32:53 följande:
    Det låter rimligt det där med magmusklerna. Under min första graviditeten var magen mycket mer återhållsam och spänd liksom. Nu har jag knappt tränat upp musklerna mellan graviditeterna så den här gången har det verkligen bara "hängt ut" sen plusset typ.. Den har växt snabbt men hela tiden varit rätt mjuk, som att musklerna inte hållt igen alls utan bara släppt ut all extra fett jag haft, inte förrän nu i v 27 tycker jag att den är helt utspänd/hård som att det faktiskt bara är bebis som spänner ut den.
    Iskristall skrev 2016-08-13 11:39:47 följande:
    Tack

Det kommer komma en "riktig" bebismage Eid, försök att inte oroa dig!

Jag som gjorde ivf, svullnade upp som en spärrballong av hormonerna och detta höll i sig lääänge! Kände mig jättetjock och pluffsig innan "riktiga" magen gav sig tillkänna.

Det är fler saker som påverkar som tex magmuskler, hur ens livmoder är placerad och hur man är byggd från början så att säga!
    Så intressant att höra hur det har varit för alla andra och få ta del av massa bra (och lugnande) tankar! Tack så himla mycket :) Det känns som jag kan ta det lugnt- och bebismagen kommer när den är redo..

Iskristall: Haha alltid trevligt att inleda med ett tack!
  • eid

Och min gissning kommer här :)

19/8: Loppan (pojke)

21/8: Eagle (flicka) och Symetrical (flicka)

22/8: Sagoskog (flicka)

24/8: Sagan (flicka)

26/8: Gästen (pojke)

27/8: Eid (pojke)

• eid

Följer era diskussioner ang. barnvagn på helspänn! Tycker det känns som en djungel.. Har kikat lite på Kronan city då vi ändå bor relativt centralt och kanske behöver klämma in vagnen i buss/tunnelbana till och från.. Om ni har hört negativa saker om den- säg gärna till! 

Igår sprang jag Bellmanstafetten med jobbet och kan konstatera att det troligtvis blir  sista löprundan innan bebis- fy tusan vad hemskt det var! 5 kilometer, men kändes som minst 1 mil.. Herregud! Fick även äran att drömma om RUL i natt och att man tydligt såg att det var en tjej (med sjukt äckliga kanintänder)...

• eid
    Loppan84 skrev 2016-08-18 08:31:00 följande:

Orkade inte lägga alltför mycket energi på vagn. Alla som bor hör med liknande förhållande som oss rekommenderade bugaboo buffalo, så vi läste några tester på nätet och såg att den fått väldigt bra betyg för vad vi behöver (kombin av snö, halt, uppförsbackar och samtidigt stadskörning).

Ang löpning fick jag lägga av med det redan i vecka 10. Tror löpning är den träning som funkar sämst i graviditet men cykling, spinning, yoga (anpassad för gravid då) och ceosstrainer funkar fortfarande i vecka 31 :)

mamalolo skrev 2016-08-18 09:14:47 följande:
    :D Vilken vecka är du i nu Eid? Jag tänker nog köra uteslutande med icke-skumpig träning denna gång (om graviditeten håller i sig). Rodd, styrka, promenader. Fick foglossning med #1 men konstigt nog inte med #2 så då sprang jag på band så sent som i v 30.
    Jag har kört en del spinning och även bodypump (med visst anpassat tempo) vilket har funkat kanonbra- blir att hålla mig till dig! Såg dock min tid idag och hade kommit in på 29 minuter, vilket trots omständigheterna är rätt okej- kändes snarare som 40!

Mamalolo: Jag går in i vecka 18 på lördag, så det rullar på sakta men säkert :) Jag och sagan ligger ungefär lika i tiden och det tror jag även Loppan och Eagle gör så det är kul att följas åt! Håller verkligen tummarna för att bebisen trivs hos dig och vill vara kvar :)
  • eid
    Ememem skrev 2016-08-20 16:50:22 följande:

Har redan tjuvstartat med nån kommentar här i tråden tidigare men plussade idag så nu vågar jag presentera mig lite också. Väntar andra barnet, har en son född i maj 2015 och enligt FF har jag BF 4 maj.

Bor i ett hus i en mindre stad med min son och man och vår hund. Började nytt jobb i våras så ser inte riktigt fram emot att behöva berätta för min chef och min kollega. Förra graviditeten dolde jag på jobbet fram till vecka 20, magen syntes inte och jag mådde aldrig dåligt. Denna gång tror jag inte det kommer bli lila enkelt, har redan mått illa i en vecka.

Stort grattis och välkommen hit! Som jag har sagt innan- det känns som det är två och två som kommer in- nu senast du och mamalolo! Kul att ha någon som är ungefär samtidigt som en själv och några som är stegvis längre i graviditeten :) 
  • eid

Efter några dagars konferens hade jag lite att uppdatera mig i! Så himla spännande att det närmar sig med stormsteg Symetrical. Min gissning kom i ett inlägg efter och syntes därför inte i listan som kopierades in- känner att det ligger rätt bra till ;) Håller tummarna för att den kommer snart!!

27/8: Eid (pojke)

• eid
    Sagan12345 skrev 2016-08-26 13:45:13 följande:

Eid när var det dags för ditt Rul? Hur känner du inför? Har magen börjat växa utåt?

Snart är de dags!

På onsdag klockan 17 ska vi dit- så det är nära!! :) Vilken dag var det för dig? Magen börjar puta lite mer, men fortfarande ser jag mer småtjock än gravid ut! Hur växer magen för dig? Jag är så glad- en kompis som just har fått sin bebis gav mig säker 7 par byxor igår, det var verkligen välbehövligt. Behövde dock komplettera med nya bh:ar då mina bröst har exploderat de senaste veckorna- brukar köra på A kupa och fick erkänna nu att jag inte hade någon aning om min storlek. Efter mycket provande löste det sig.. haha.. Har du upplevt några andra förändringar i kroppen än bebismage? :) 
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-08-26 17:56:18 följande:
    Åhh spännande, jag har torsdag kl 11 :) hoppas ni på att kolla kön?

Enligt mig själv tycker jag magen putar rejält så börjar verkligen bli orolig att den kommer bli gigantisk. Men min sambo tror inte jag är över normalt stor. Självbilden kan ju vara lite överdriven i ens egna ögon ;)

Fasen så bra att du fick massa byxor, de kommer ju gå åt :)

Jag var precis på gränsen på min bhstorlek redan innan så jag fick köpa nya bhar runt v 11 och dessa kan jag fortfarande ha.

Annars i kroppen har jag blivit trött igen och känner små puffar då och då.
    Vad roligt att vi är så himla nära varandra! :) Vi ska kolla kön om det går, hur tänker ni?

Jag har inte känt något än, men jag vet inte riktigt heller vad jag ska känna efter. Bebis kanske försöker få min uppmärksamhet, men jag bara tror att jag är gasig i magen Tyst Har också blivit trött igen den här veckan, var på konferens mån-ons vilket innebar längre dagar än vanligt. Känns inte som jag har hämtat mig än!
  • eid
    Loppan84 skrev 2016-08-26 21:23:22 följande:

Jag var också osäker på om det var bebisen eller tarmar/gaser jag kände precis innan rul - men på rul så kunde jag se på skärmen att han rörde sig och koppla ihop det med fladdret så då fick jag bekräftat att det var han :) hoppas ni också får snart han rör sig på rul då är det nog lite lättare att veta att det är bebisen som rör sig nästa gång man känner fladdret.

Blir spännande med båda era rul i vecka då :)

s

Bra tips! Det ska jag kika efter på onsdag! :)
  • eid
    Symetrical skrev 2016-08-28 05:15:19 följande:
    Faktiskt inte alls just nu! Allt liksom stannade av igen och jag har fått sova sjukt gott inatt, vilket ju känns väldigt skönt om bebis nu skulle bestämma sig för att titta ut idag.
    Loppan84 skrev 2016-08-28 00:37:29 följande:

Nä men nu bara måste Symetrical åkt in. Blir fakriskt riktigt nervös, är så spännande.

Vad det förresten någon som hade 28e eller 29e?

Inte än! Lovar att hålla er uppdaterade. Tror ingen tippade på de dagarna. Vi kanske borde göra en ny lista? ;P Jag tror det blir på tisdag 30/8!
    Håller tummarna för att det kommer igång snart! Är sjukt imponerad av ditt lugn- så kommer troligtvis fallet inte vara när det är min tur.. ;) Heja!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend