• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall  

Bäbiiiis: 31/10

Happylife: 1/11 

Eid: 2/11

Eagle: 3/11

Gästen T: 3/11

Columbus: 4/11

Sagan: 5/11

Sajocawa: 6/11 

Symetrical: 7/11  

Loppan: 8/11

Vet inte om jag har missat någons gissning, men ursprungslistan har jag :) När beräknas Sajocawa- vi måste ju fixa en lista för henne också.. Och hur ser det ut därefter? Är det någon emellan eller ett jättehopp till mig och Sagan i slutet av januari/början februari? 

• eid

Sajocawa: 18/11

Happylife: 19/11

Gästen T: 20/11

Columbus: 20/11

Bäbiiiis: 21/11

Loppan: 22/11

Eid: 24/11

Symetrical: 25/11

Och här med min gissning :)

• eid
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 15:19:45 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär lycklig. Eller jo det har jag några gånger men detta är i topp 3.

Allt såg jättebra ut på kub. Jag blev flyttad från bf 22 maj till 18 maj. Risk för DS är 1:11840 och T13 och T18 gav 1:20000. Nackuppklaringen mätte 1,72 mm.

Det var en sprallig bebis vi fick se. Längtar så efter hen <3

Åh vad skönt! Känslan är fantastisk :)
  • eid
    Iskristall skrev 2016-11-08 22:31:58 följande:

Hej tjejer! Ursäkta sen uppdatering. Vår dotter föddes i söndags, så Sajocawas gissning slog in

Vi mår efter omständigheter bra. Detaljrikare uppdatering vill jag inte ge på fl. Kommer på fb.

Stort grattis till dottern! Ser fram emot att höra mer och se bild på fb!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-11-08 19:00:14 följande:

Nu har jag överlevt nästa ul, sjukt nervös som alltid.. Läkaren tyckte hjärnan såg normalt ut men de diffar fortfarande mellan vätskeutrymmet på vänster/höger sida. Vätskeutrymmet hade inte ökat så det var bra.

Hade hoppats på att detta skulle bli sista ultraljudet men ska tillbaka om 2v på tillväxtultraljud för han är liten.. Läkaren ska passa på att göra en till koll på hjärnan då också..

Jäkla unge att redan nu oroa sin mamma

Åh vad jobbigt, men det är säkert inga konstigheter! Har de pratat något om vad det betyder om det skiljer sig i vätskeutrymmet på sidorna? Skönt att de har koll på dig iaf :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-11-09 09:58:59 följande:
    Humm, nja inte direkt.

Han pratade om att skiljelinjen skulle ligga i mitten vilket den gör, och att den ska vara proportionerligt och det är hjärnan.. Hade inte skiljelinjen inte legat i mitten hade olika sidor varit olika stora och det är inte bra.. Har man stort vätskeutrymme kan de ligga tryck mot hjärnan och det är inte heller bra.

Hjärnan är ju svår för man kan inte mäta/se funktioner men hans uppfattning är att allt ändå ser normalt ut..

Din bebis gick också in på nedre storlekskurvan lr hur?
    Svårt med sådana saker man inte riktigt vet om det innebär något eller inte! Jätteskönt att hans uppfattning ändå är att det ser bra ut :)

Ja, mitt SF-mått låg på 24 och därmed den undre storlekskurvan den 21/10, sedan dess känns det dock som att magen har exploderat och börjar bli stor. Nästa besök är 21/11 och då gissar jag att hon gör andra mätningen. När du har gjort ultraljuden- har de kollat andra saker då också (blodtryck, SF-mått)? När har du nästa besök inbokat?
  • eid
    misslina skrev 2016-11-09 10:23:07 följande:
    Tack ;)

Ja vi har en tjej som är 8 år och en pojke som är 6 år
    Vad kul, stort grattis!
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-11-09 15:47:13 följande:
    Han mätte allt möjligt igår, lårben, skalle m.m och kollade flöden i navelsträngen, hjärnan och även flödet i mina ljumskar. Jag har tydligen bra odds för att INTE få havandeskapsförgiftning för de kan man tydligen se i flödesmönstret i ljumskarna.

Han matade in alla siffror i deras kalkylprogram och fick fram beräknad vikt och storlek. Så han mätte inte utanpå magen som bm gör.. Dock har jag varit hos bm idag så hon mätte utanpå magen och tog blodtryck och blodprov..

Ska på tillväxtultraljud om 2v om bm om 4v.

Hehe välkommen in i otymplighets världen ;) spännande att se hur ditt SF ser ut 21a

Tror mitt var 27, lr något sånt
    Oj, då blev det verkligen ordentligt gjort! :) Vad spännande! Undrar om nästa gång jag får se vår bebis är vid födseln eller om det kommer att bli något mer ultraljud för min del också. Är så himla nyfiken på hur hon ligger- har verkligen ingen aning, men de senaste dagarna har det börjat "krafsa" väldigt mycket långt ner i magen hahaha..
  • eid

Stort grattis Happylife- så himla skönt!

Spännande med namndiskussion- vi har så svårt med namn så vi undviker samtalsämnet här hemma...

Båda gillar Edith jättemycket, men en av mina närmsta kompisar har "paxat" det namnet sedan vi var små, så tyvärr känns det som jag inte kan ta det. Olivia tycker jag jättemycket om och Ester och Ingrid. Min sambo är halv-fransman och har släkt i Frankrike så det måste funka där. Så himla svårt! Om ni har något bra franskklingande namn tar jag mer än gärna emot förslag :)

• eid
    columbus skrev 2016-11-11 16:27:04 följande:
    Mitt favorit-tjejnamn är Amelie som det kanske blir om vi får tjej (bör ju funka i Frankrike, tänker på filmen Amelie from Montmarte) ;)
    Loppan84 skrev 2016-11-11 16:53:25 följande:
    eid skrev 2016-11-11 15:30:59 följande:

Stort grattis Happylife- så himla skönt!

Spännande med namndiskussion- vi har så svårt med namn så vi undviker samtalsämnet här hemma...

Båda gillar Edith jättemycket, men en av mina närmsta kompisar har "paxat" det namnet sedan vi var små, så tyvärr känns det som jag inte kan ta det. Olivia tycker jag jättemycket om och Ester och Ingrid. Min sambo är halv-fransman och har släkt i Frankrike så det måste funka där. Så himla svårt! Om ni har något bra franskklingande namn tar jag mer än gärna emot förslag :)

Åh vad synd. Men Ester är också superfint, riktig favorit. Olivia är fint men känns som det är sjukt vanligt bland de som är 10-15 nu? Blir som att ha ett typiskt 70-tals namn när man är född på 80-talet isåfall.

Andra namn som kan funka i bägge länderna är kanske Cornelia, Agnes, Alice, Ines och Simone?
    Tack för bra input! Har faktiskt funderat lite på Amelie (från filmen) :)

Hade faktiskt inte reflekterat över att Olivia var så vanligt för 10 år sedan, tycker att det är fint men det känns halvkul. Bra att du sa det! Agnes och Ines gillar jag- ska skriva upp!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend