• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Nu har jag kommit hem från RUL. Gick så bra som det bara kunde- allt såg fint ut och bebis vinkade till och med lite till oss. Vi kommer att få en liten tjej som beräknas till 31/1 och vi är så lyckliga! Här ser ni handen <3

• eid
    misslina skrev 2016-08-31 17:09:33 följande:

Jag tittar in här lite försiktigt!
    Har fått plus både igår och idag :)
    Men kommer tillbaka om jag får det bekräftat i helgen (då jag har bim)
    Så jag hoppas att jag snart kommer hänga mer med er här
    :)

Så himla kul att det fylls på! Välkommen hit :)
  • eid
    misslina skrev 2016-08-31 19:15:09 följande:
    Åh vad kul med rul! Grattis till tösen:)
    Tack så himla mycket! :)
    Sagan12345 skrev 2016-08-31 19:18:59 följande:
    Häftigt :) grattis vad skönt.

Då är du bara 1 dag före mig ;)

Stort grattis!
    Åh vad roligt! Din tur imorgon- så himla spännande! Tusen tack :)
    GästenT skrev 2016-08-31 19:17:32 följande:
    Grattis!! Gud va mysigt!! Sjukt fort tiden går, känns som om du plussade igår! Haha :D
    Jag vet!! Tiden går sjukt snabbt, kan inte förstå att snart halva tiden har gått. Tack så jättemycket!

• eid
    mamalolo skrev 2016-09-01 07:03:34 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Har ni barn sedan tidigare?
    Tusen tack! Inga barn sedan innan, så allt vi är med om är för första gången! :) Så kul att du fick se den lill* för några dagar sedan också- fascinerande det är!
    Iskristall skrev 2016-09-01 08:05:07 följande:
    Grattis till fint RUL eid!
    Tack snälla du!
    Symetrical skrev 2016-09-01 11:15:06 följande:
    Så underbart! Visste väl att det var en tösabit!

Stort grattis!
    Haha.. vad roligt, majoriteten av de som gissade trodde på tjej och det blev rätt. Stort tack! Hoppas ni alla mår bra :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-01 13:58:34 följande:

Nu är rul avklarat..

Allt såg finemang ut :)

Fick mitt livs chock när bm sa att hon trodde det var en pojke..

Vi kan inte få pojkar.. Vi är bara tjejer trots en massa olika män, så har hela mitt liv varit så säker på att jag bara kommer få döttrar.. I en timma gick jag omkring och sa hur gick detta till :)

Helt galet, får lägga ner alla klänningar i en låda igen haha ;)

Men ska bli jättemysigt men en liten son :) stor omställning i tankarna men sååå mysigt.

Åh vad roligt! Stort grattis och häftigt att det blir en kille! Blev du flyttad något eller har du kvar samma datum? 
  • eid
    Sajocawa skrev 2016-09-01 20:33:27 följande:
    Kub är inte alls för tidigt, anledningen till att hon inte sa något nytt datum är för att man utgår från datumet på kub om man gjort den undersökningen. Datumbestämning skall göras så tidigt som möjligt så det är säkrare under kub än rul :)
    Hmm.. det kanske skiljer sig lite åt runt om i landet också. Jag gjorde Kub hos samma bm som gjorde rul. På kub sa hon 27/1 och nu 31/1. Jag har ingen aning om det där- tog bara tacksamt emot information :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-06 22:41:56 följande:

Nu ploppar jag in en helt annan fråga.. Jag har haft en min känslomässigt jobbigaste vecka sedan jag blev gravid och vet inte riktigt varför.. Känns som chocken vid ultraljudet utlöste någon form av reaktion som känns väldigt jobbig.. Vet inte om det är kontrollbehov som fick dig en känga för de inte var en tjej ( jag alltid fått höra att vi inte kan få pojkar så var jag säker på tjej), om det är oro för jag inte kan något om pojkar, om det bara är allmän oro över att bli förälder?! Hur som känns de periodvis väldigt jobbigt.. Har ni haft dessa svackor? Går de över?

Usch vad jobbigt att du känner så! Jag tänker att det säkert är olika punkter som stressar en- för dig överraskningen att få en pojke när du var så inställd på flicka. Det är klart att det tar tid att ställa om när man är så inställd på något och liksom planerar i huvudet hur saker och ting kommer att vara.

Jag oroar mig istället konstant för min vikt och har faktiskt rätt mycket ångest för att gå till bm på måndag, är så rädd för att jag ska få tillsägelse för att jag har gått upp för mycket för tidigt. Trots träning 3-4 dagar i veckan och promenader de dagar jag har "vila".. Jag önskar att jag hade tips på hur man kan släppa/tänka om, men tyvärr inte. Det finns ju dock så många kloka tjejer här inne som alltid har bra svar, vi kanske har kommit in i någon vecka 20 dipp?!

Förresten köpte vi barnvagn igår! En jättefin begagnad grå Kronan City (2015). Tror och hoppas att den kommer passa våra behov! Har ni valt vagn Sagan?
  • eid

Hallå!
    Ledsen för mina uteblivna svar på alla snälla och peppande kommentarer om mitt förra inlägg ang. vikt och min och Sagans vecka 20 dipp ;). Åkte på en brakförkylning och sov största delen av gårdagen! Fascinerande att man ändå kan somna vid halv 10 och sova hela natten utan problem..

Loppan- vad skönt att de kunde plocka bort grejen på fingret!
    Happylife- grattis och välkommen hit :)
    Sagoskog- håller tummarna för att bebis kommer snart nu!

Ha en skön lördag alla!

• eid
    misslina skrev 2016-09-11 21:00:50 följande:
    Ja usch vad jag lider med dig! Har mått illa med båda barnen. Fram till vecka 20 med första och hela grav med andra. Med andra hjälte inget förutom när jag var in på dropp. Så blir det illa så tveka inte att begära att du får komma in på dropp!

Men det finns saker som lindrat. Vila och sov! Behöver du vara hemma så sjukskriv dig!
    Ät lite och ofta! Det enda som gick för mig! Jag var sjukt hungrig men kunde ändå inte äta så mycket för att riktigt stilla hungern. Men man fick äta det som gick! Kalla saker går ofta bättre, soppor funkade hyfsat. Gick bättre när jag inte behövde tugga! Gröt.., frukt. Kex... Prova ingefära... Att bara att ha att lukta på.

Finns tabletter, lergigan och lergigan comp som kan vara värt att prova. Ring läkare för att få det utskrivet. Funkade sisådär på mig! Fick så mycket biverkningar. Men har hört att för vissa funkar det bra!
    Jag vet exakt hur jökla jobbigt det är! Jag är snart där igen ;) men man klarar av det på något märkligt sätt. Otroligt många gånger i förra grav som jag ville ge upp när jag satt med huvudet i toaletten. Men vi fixar det! Och oftast så blir det bättre inom några veckor! Så håll ut! Och var inte rädd för att be om hjälp! Kram
    Vad nyfiken jag blir- jag käkar lergigan comp sedan juni för illamående. Upplever att det har funkat bra för mig. Har dock trappat ner dosen så jag nu tar en om dagen mot de två jag tog i början. Vad fick du för biverkningar av dem?
  • eid
    misslina skrev 2016-09-11 21:00:50 följande:
    Ja usch vad jag lider med dig! Har mått illa med båda barnen. Fram till vecka 20 med första och hela grav med andra. Med andra hjälte inget förutom när jag var in på dropp. Så blir det illa så tveka inte att begära att du får komma in på dropp!

Men det finns saker som lindrat. Vila och sov! Behöver du vara hemma så sjukskriv dig!
    Ät lite och ofta! Det enda som gick för mig! Jag var sjukt hungrig men kunde ändå inte äta så mycket för att riktigt stilla hungern. Men man fick äta det som gick! Kalla saker går ofta bättre, soppor funkade hyfsat. Gick bättre när jag inte behövde tugga! Gröt.., frukt. Kex... Prova ingefära... Att bara att ha att lukta på.

Finns tabletter, lergigan och lergigan comp som kan vara värt att prova. Ring läkare för att få det utskrivet. Funkade sisådär på mig! Fick så mycket biverkningar. Men har hört att för vissa funkar det bra!
    Jag vet exakt hur jökla jobbigt det är! Jag är snart där igen ;) men man klarar av det på något märkligt sätt. Otroligt många gånger i förra grav som jag ville ge upp när jag satt med huvudet i toaletten. Men vi fixar det! Och oftast så blir det bättre inom några veckor! Så håll ut! Och var inte rädd för att be om hjälp! Kram
    Vad nyfiken jag blir- jag käkar lergigan comp sedan juni för illamående. Upplever att det har funkat bra för mig. Har dock trappat ner dosen så jag nu tar en om dagen mot de två jag tog i början. Vad fick du för biverkningar av dem?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend