Sagan12345 skrev 2016-09-06 22:41:56 följande:
Nu ploppar jag in en helt annan fråga.. Jag har haft en min känslomässigt jobbigaste vecka sedan jag blev gravid och vet inte riktigt varför.. Känns som chocken vid ultraljudet utlöste någon form av reaktion som känns väldigt jobbig.. Vet inte om det är kontrollbehov som fick dig en känga för de inte var en tjej ( jag alltid fått höra att vi inte kan få pojkar så var jag säker på tjej), om det är oro för jag inte kan något om pojkar, om det bara är allmän oro över att bli förälder?! Hur som känns de periodvis väldigt jobbigt.. Har ni haft dessa svackor? Går de över?
Usch vad jobbigt att du känner så! Jag tänker att det säkert är olika punkter som stressar en- för dig överraskningen att få en pojke när du var så inställd på flicka. Det är klart att det tar tid att ställa om när man är så inställd på något och liksom planerar i huvudet hur saker och ting kommer att vara.
Jag oroar mig istället konstant för min vikt och har faktiskt rätt mycket ångest för att gå till bm på måndag, är så rädd för att jag ska få tillsägelse för att jag har gått upp för mycket för tidigt. Trots träning 3-4 dagar i veckan och promenader de dagar jag har "vila".. Jag önskar att jag hade tips på hur man kan släppa/tänka om, men tyvärr inte. Det finns ju dock så många kloka tjejer här inne som alltid har bra svar, vi kanske har kommit in i någon vecka 20 dipp?!
Förresten köpte vi barnvagn igår! En jättefin begagnad grå Kronan City (2015). Tror och hoppas att den kommer passa våra behov! Har ni valt vagn Sagan?