Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-29 15:42:50 följande:
    Fredagar känns som en bra dag! :D
    Jag byter också på fredagar :) så
    Vecka 9 i morgon!
  • misslina

Var på inskrivning idag så det känns bra! Första milstolpen! Rul blir i mitten av december, känns som en evighet tills dess.
    Men kommer göra kub, blir erbjuden det då jag hinner fylla 35 innan.

Sen kommer vi boka in nipt också!

• misslina
    happylife skrev 2016-09-29 18:15:04 följande:
    Ah ni gör också båda! Intressant.

Läste att man måste va v 10+

Vart gör ni nipt?

Hittat tre kliniker i Sthlm som gör det, likvärdiga priser.

Gör ni den utökade nipten?
    Ja jag tänkte att kub får jag liks göra gratis...

Nipt göra på ett privat klinik här i Umeå.
    Utökade nipt? Är det där
    Man tar reda på könet?
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-09-29 18:28:09 följande:

[quote=77011109][quote-nick]happylife skrev 2016-09-29 18:23:22 följande:[/quote-nick]Ja exakt. Utökade kollar även på halva kromosomer. Könet tror jag man får på båda.

Nu har även jag börjat må sådär illa som du =\ hemskt! Är du sjukskriven?[/

Trodde inte man fick veta kön förrän rul? De brukar väl vara väldigt försiktiga med det pga det dels är för tidigt att se vid kub och dels för att man fortfarande får göra abort och de vill inte att människor ska kunna göra abort pga kön

När man gör nipt kan man få reda på
    Könet via blodprovet:)
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-29 18:23:22 följande:
    Ja exakt. Utökade kollar även på halva kromosomer. Könet tror jag man får på båda.

Nu har även jag börjat må sådär illa som du =\ hemskt! Är du sjukskriven?
    Aha,,, ska fråga om dom gör utökade här i Umeå också.

Ja jag är sjukskriven sen en vecka tillbaka. Har fått lergigan utskrivet och det tar bort mina kräkningar i alla fall! Men illamåendet finns kvar.
    Lider med dig! Hatar verkligen detta illamående!
    Kräks du också?
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-09-29 19:09:43 följande:
    Ja men berättar de det då? Vilken vecka gör man nipt? Efter gränsen för abort?
    Om man vill så som jag har förstått
    Det som.... Tror man gör nipt från vecka 10+0. Och får svar inom någon/några veckor.

Jag är i vecka 9 i morgon ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-29 19:47:53 följande:
    Det gör dom säkert.

Är dock kluven om jag vill göra den utökade. För dom "syndromen" är jag inte säker på att jag skulle klara välja bort.

Vad har du sagt till jobbet? Har du sagt att du är gravid?

Jag har inte kräkts ännu, det är sådär på gränsen. Skulle jag gapa över toan skulle de komma haha usch.
    Jo jag har meddelat jobbet' och det känns skönt! Slippa hitta på massa ursäkter, för jag kan verkligen inte jobba som det är just nu! Men jag hoppas jag kan det så småningom, tiden går så mycket fortare då.

Jobbigt när kräket står upp i halsen... Urk :(
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-29 20:21:10 följande:
    Vad skönt, ja man blir ju i princip tvungen att ange anledningen, känns dumt annars.. Vad jobbar du med?

Ja det är verkligen vidrigt!
    Jag jobbar på Migrationsverket! Så
    Sitter på kontor.
    Och det underlättar en del när jag kommer tillbaka. Sist jag var gravid så jobbade jag i butik och det var kämpigt!
  • misslina
    columbus skrev 2016-09-29 20:57:46 följande:
    Lider med dig :( hoppas du får må bättre snart! <3 Nu mår jag visserligen inte illa mer än på kvällarna men min chef vet om graviditeten, vilket också känns skönt. Inga konstigheter alls som idag t.ex. när jag behövde avboka möte för att springa på VUL och sådär. Mina kollegor får dock vänta några veckor tänkte jag.
    Tack :) det hoppas jag också!

Kan vara skönt att ha berättat för någon i alla fall! :) hoppas du får må fortsatt bra!
  • misslina
    happylife skrev 2016-09-30 11:43:01 följande:

SÅ nu har jag bokat NIPT, de vill att man gör ett ultraljud innan (vilken osis va och behöva göra ett till UL) så har bokat UL fredag om två veckor
    Blir privat på Vasamamma i Sthlm

Fick reda på av dom som gör
    Nipt jag bor så sänker dom priset med
    1500 kr från 1/11. Så jag tror vi avvaktar tills dess. Då är jag i vecka 13 (12+...)
    Det är väl inte försent?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend