Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-10-31 11:07:43 följande:
    Ja, bara tanken på att man ska överleva en mörk, kall och lång vinter innan dess gör mig typ gråtfärdig, haha.
    Håller med! Tycker det känns överkomligt fram till jul men januari och februari.... puhhhh. Kommer nog vara låååånga månader. Tycker dock att mitt illamående har blivit sämre efter att jag tyckt att det hade blivit lite bättre några dagar. Så igår var jag väldigt deppig. Och funderade på vad man gett sig in på... och hur man ska klara av det!

I morgon är det nipt och sen kub på torsdag.
    Sen blir nästa milstolpe rul!
  • misslina
    columbus skrev 2016-10-31 11:53:52 följande:
    Nej vad trist! Hoppades ju att du skulle få slippa illamåendet nu. Hoppas inte det blir värre! Håller med om januari och februari. Det är ju riktigt tröga månader redan som det är. Lär ju inte bli bättre när man längtar så..

Jag hade nog missat att du ska göra NIPT också. Hur kommer det sig att du gör det innan KUB? Bekostar du själv? Jag kommer be om NIPT om vi får högrisk på KUB imorgon, då ska det vara gratis hos Mama Mia. Hoppas dock på låg risk såklart (även fast ett NIPT vore skönt för att få ett mer tillförlitligt svar).
    Ja det blev lite i omvänd ordning.. men kub gör jag egentligen bara för att jag får det gratis, eftersom jag fyller 35 år....
    Sen blir det ut intressant att jämföra resultaten. Sen nipt- resultatet får jag inte veta förrän om två veckor drygt. Kub får jag veta på torsdag då jag redan tagit blodprovet.

Haha blev lite rörigt ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-10-31 12:14:42 följande:
    Hehe jag undrar också vissa dagar vad man gett sig in på.... Man offrar verkligen hela sin kropp och själ!

Då gör vi nipt samma dag vart gör du din? Tänk om vi ska till samma ställe =P

Vasamamma gör jag på!
    Spännande :)

Bor i Umeå så gör vårt nipt på norrlandskliniken :)

Lycka till i morgon :)
  • misslina
    columbus skrev 2016-10-31 18:32:56 följande:

En tjej i en Facebookgrupp jag är med i var på KUB idag där det upptäcktes att fostret dött i vecka 9, bara några dagar efter de sett hjärtat slå. Fy vilken mardröm :( vill bara få mitt KUB imorgon överstökat nu, med positiva resultat.

Vi måste vara med i samma Fb-grupp...
  • misslina
    columbus skrev 2016-10-31 20:41:32 följande:
    Men visst bodde du i Umeå? Detta är en BF Stockholmsgrupp, men tjejen kan ju å andra sidan vara med i fler grupper (eller så är det samma oavsett). Supertråkigt vilket som :( är du med i många grupper på Facebook? Jag gillar precis som den här tråden när det är lite mindre och personliga grupper, så är bara med i en hittills.
    Aha... jag är bara med i en grupp...
    Ja då är det någon annan....
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-01 10:26:42 följande:
    Samma här, men nu kl 11!

Är inte nervös nu, men när dagarna går o svarsdagen närmar sig så... Inom hur många dagar ska du få svar?
    Hon sa att det vanligaste var att det skulle ta ca 8-10 dagar. Men att det kunde ta upp emot 14 dagar. Själv?

Hon skulle ringa och meddela resultatet hur som....
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-01 10:37:19 följande:
    Massa lycka till! Vet inte hur nipt går till tidigt men får du några svar där och då eller måste du vänta lite? Kommer helt säkert att gå bra
    Tack! :)

Jag tror att de tar bara ett blodprov idag och gör ett ul... tror jag ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-01 13:21:08 följande:
    Grattis gumman! vad skönt!!!

Jag är helt sönderstucken =\

3 gånger stack dom mig utan resultat, sen fick en annan barnmorska ta över, hon lyckades direkt som tur var. 4 försök =P jag är lättstucken! Men inte idag tydligen... Men nu är de klart!

10 dagars väntan, tydligen räknar dom in veckodagar så senast nästa ons ska dom ringa!
    Nipt avklarat. Får besked nästa vecka! Nu är det bara att hålla tummarna!

Så härligt att se hjärtat ticka på :)
  • misslina
    columbus skrev 2016-11-01 12:07:18 följande:

Allt såg fint ut med bebis! Låg risk för kromosomavvikelser :) <3

Åh härliga nyheter!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend