Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-11-25 22:23:07 följande:
    Sagan12345 skrev 2016-11-25 21:02:46 följande:

Jag hade utan tvekan köpt.. Många kr man kan spara :)

MissLina du är typ 2 v före mig va? Jag är ju i v 15...

Kul att ni säger så, kanske vågar då

Känns så läskigt bara men nu ska de ju bli bebis...
    Ja precis! Gick in i vecka 17 idag...
    Så du är hack i häl ;)
  • misslina

Idag var vi och köpte vagn ihhhhhh:)
    Kändes lite konstigt men det var så bra erbjudande så vi slog till ;)

• misslina
    happylife skrev 2016-11-27 19:10:14 följande:
    Åh va kul!! teutonia var de va?

Konstig känsla att börja handla, blir så verkligt

Jag har span på blocket! Klickade hem lite smågrejer till barnrummet idag
    Nä blev en Emmaljunga super Viking. Babyproffsen hade ett erbjudande där man fick med skötväska, åkpåse och regnskydd på köpet. :)

En svart blev det med brunt handtag, så fin!

Börjar kännas lite mer verkligt när man får köpa på sig lite saker i alla fall ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-27 20:06:11 följande:
    Va kul! Posta en bild om du vill

Funderat på åkpåse, behöver man det även under sommarmånaderna?

Ja verkligen härlig känsla!
    På sommaren behövs ingen åkpåse. Eller vi har aldrig använt någon. Filt räcker..... skulle det vara kyligt kan man klä på dom lite mer eller ett täcke...

Så här ser vagnen ut. Det är brunt handtag på vagnen vi har köpt. Och andra hjul men annars så ;) vi har inte fått hem den än... annars hade jag fotat av den.
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-27 22:07:54 följande:

När får ni den?

Skulle tro inom någon vecka... tillbehören var försenade annars hade vi fått tagit hem den idag...
  • misslina
    Bäbiiiis skrev 2016-11-28 08:47:39 följande:
    Så kul!

Hur är illamåendet nu för tiden? Har du känt några fosterrörelser ännu?
    Illamåendet går upp och ner. Men tycker mig ana en liten förbättring i alla fall.
    Inga rörelser än... eller inga tydliga som jag kan med säkerhet säga att det är bebben. Har väl känt nå fladder av något slag men det kan lika gärna vara tarmarna haha:)

Hur är det själv?
  • misslina

Hej på er:)

Min app fungerar inte... därav radiotystnad. Fungerar fortfarande inte trots att jag tagit bort den och laddat ner den igen.

Vecka 18 här och tycker mig må liiiite bättre men är sjukskriven två veckor till. Hoppas att detta är början på en vändning. Men vågar inte hoppas på något än. Har bm på tisdag så hoppas jag får höra lite hjärtljud då. Ska även ta upp med henne ang min oro kring förlossningen.

Grattis mila och välkommen :)

• misslina

Besök hos bm idag. Fick lyssna på hjärtljuden idag, så mysigt. Lite dåliga järnvärden så det känns lite surt att behöva knapra järntabletter. Magen brukar bli så konstig men men...

Tog även upp min rädsla kring förlossningen, Skönt att prata av sig så vid mitt nästa besök ska vi göra upp en plan och boka in ett aurorasamtal. Och det var skönt att hon sa att ingen kan tvinga dig till något. Vilket känns tryggt. Men jag vet fortfarande inte vad jag vill och det känns bra att få prata av sig. Detta är ändå så ovant för mig då jag vid mina tidigare förlossningar har varit så lugn. Nästa besök är i januari.

• misslina
    Bäbiiiis skrev 2016-12-11 08:28:32 följande:

Hur går det för alla?

Columbus - har magen börjat synas ännu? När hade du rul?

Misslina - har illamående lagt sig ännu? Fortfarande sjukskriven? När var ditt rul?

Jag mår bara bra. Magen växer så nu vågar folk t.o.m. fråga. Normalt folk då alltså. Vissa frågar ju alldeles för tidigt.

Fosterrörelser känner jag då och då men inte varje dag och de är ganska diffusa och kortvariga.

Hej hej!

Mår fortfarande illa men försöker njuta av de stunder som är bättre.
    Rul i morgon så det blir spännande.
    Var hos bm i tisdags och fick lyssna på hjärtljuden. Hade låga järnvärden så nu är det niferex som gäller. Vi la även upp en plan hur vi ska ta itu min oro inför förlossningen, så det känns skönt! :)

Känner inga direkta rörelser än så jag längtar efter det:)
  • misslina
    happylife skrev 2016-12-11 10:14:47 följande:

Det är två saker som gnager i mig..det ena är min vikt.

Startade på 69.5 kg, gick upp till 70 kg första veckan, men sen har vikten bara gått ner.

Idag väger jag 68. Det är ju ingen stor skillnad, men jag borde ju gå upp i vikt??! Kräks ju inget o äter normalt...

Sedan står de i alla appar att man kan börja känna sparkar.

Jag kände pirr/fisksprattel för två v sen dagligen i princip. Men sen har de avtagit o nu tror jag inte jag känner något. Ev kanske lite, men på ett annat sätt...

Är lite orolig för att nåt ska va fel

Vikten vågar jag mig inte på att säga något om. Tror säkert att det inte är någon fara. Vilken vecka är du i?

När det gäller sparkar så är det absolut ingen fara att du inte känner. Jag är i vecka 19 och känner inget direkt heller. Med dom andra barnen har jag känt mer i vecka 20-21 men heller inte regelbundet eller tydligt. Kanske mer mot vecka 22-23. Har du moderkakan i framvägg så dämpas de små sparkarna av det.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend