Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Haha ooh va roligt : ) hoppas vi får ett plus ohoo kommer bli as glad haha ...

Vad är progosterion ?

När tar man det ? Är det tabletter eller ?

Jag tar folsyra för tillfälle

• Längtar efter en bebis

Aaah okej läste lite nu , hmm vet ej vågar inte ta och hatar tabletter faktiskt , men tror inte behöver såna faktis dåh min slemhinna och livmoder ser allting fint ut , läkaren har inte sagt något om det heller ..

Jag har inte tagit letrozole ?

När / vilka dagar du det ? Hur många tabletter ?

Jag har tagit pergotime första enkel kur denna månad ...

Jaa har tagit förra gången samma sak pergotime sen fick jag otriville sprutan när min ägg största va 17 mm så blev jag gravid med min dotter som är 1 år idag : ) ...

Tänkte faktis idag du sa / skrev ju att du hade ägg 17-18 mm och förra månaden 25 ? Mm men blev inte gravid ? Men vet du Vf elle ? Fick du otriville sprutan då oxå ??

Sista från när fick du din mens denna månad ? Vill BA kolla om vi fick samma datum för vi ska ta sprutan samtidigt ...

Jag fick min mens 7 juni brukar blöda 5 dagar men denna gång blödde 7 dagar första gången i mitt liv ,,, kmr inte ihåg om jag blödde så förra ggn oxå :/

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-18 15:36:19 följande:

Ah men pergo o letrozol är ju typ samma:)

Får du biverkningar av pergon?

Jag tar dag 5-9

Nä vart inget på de äggblåsorna men bara för de va stora betyder de inte att de släppte. Därför ska jag få otrivelle nu:) första gången jag testar otrivelle nu:)

Hur mår man efter otrivelle?

Hört att man kan må illa

Ska ju på vul på måndag så vet jag när jag ska ta den:)

På måndag är jag på cd 14 så kanske otrivelle typ måndag eller tisdag:)

Okej okej , aah sant då förstår jag , tror dåh faktis samma sak händer mig får ingen egen ägglossning

;/ naae inga biverkningar av Pergo eller otriville ..

Ska göra oxå ultraljud på måndag för se

Äggen igen och sen ska ta sprutan oxå tror jag får se vad läkaren säger och kolla om

De har växt något mer ...

När hade du din mens ?
  • Längtar efter en bebis

Fick oxå mensen 7 haha vilken samman träffande haha ,, läste någonstans att de sitter 18 dagar i kroppen ..

Jag tänkte testa mig 10 juli , som jag gjorde förra ggn då visade det stark plus med min dotter.

När ska du testa dig ?

Måste också faktis åka till Apoteket köpa grav test haha .. Såå roligt läängtar : 0

• Längtar efter en bebis

Jag fick redan symptom efter 10 dagar med dottern när jag tog Pergo & otriville ... Såå roligt snart får vi dela med oss våra symptom haha

• Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-19 20:06:54 följande:

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer 

Hoppas på bra resultat för er imorgon!

Jaa de hoppas jag med längtar verkligen , lycka till , till dig med hoppas de blir ett stort

Plus : )

Hur känner du dig dåh

Någon symptom än elle ? : )
  • Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-19 20:06:54 följande:

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer 

Hoppas på bra resultat för er imorgon!

Om man får fråga hur många ägg hade du på varsin sida och hur stora ?

: )
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-20 10:44:26 följande:

Va på vul nyss o där fanns en på ca 20mm o en på 16-17mm så blir otriville när mannen kommer hem från jobbet o kan hjälpa mig:)

Hahah ame herregud vilken sammanträffande hade på höger 20mm en ägg och en på vänster som var 17 mm tog sprutan då direkt efter ultraljud..

Glömde fråga när jag ska ta grav test :-/ fråga du eller vet du ?

Hade du på varsin sids äggblåsorna eller bägge på en sida ? Tror du man kan få tvillingar eller haha :)

När tror du det är bäst ha sammlag ?

Varje dag ? Idag med elle ?
  • Längtar efter en bebis

Haha såå roligt aah tror vi kmr bli på smällen samtidigt hahah hoppas ! : ) så får vi följas med graviditeten oxå hihi

Jag ska ta grav test efter 18 dagar mer säkrare : )

Min läkare sa skulle ha samlag idag och övermorgon så imorgon ingen samlag alls ? För han sa de blir mer sperme och mer kvalitet :- / ?? Haha

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?