Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Skulle du vilja lägga upp bilden som du tog idag grav test :)

• Längtar efter en bebis

aaaah måste dela av mig hahah aså jag får de känns som någon drar mig på brröstera vid sidorna , sen har jag spytt 2 ggr så fort luktar något får kräkningar :0

Sen kissar jag hela tiden ..

Men sååå tidigiigt:0

Är nu 50/50 ? :0

Vet inte vad jag ska tro

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-04 19:59:17 följande:

Nja beror ju på om de blivit av hcg:)

Jag kände sist när jag va gravid så första sakerna va att jg kände mig sjuk typ feber, sen trött o törstig hela tiden. Vart galet sugen på nyponsoppa typ i v.5 men mådde illa när jag åt de haha

Samma här har blivit förkyld oxå nu lite as varm , förra veckan kände mig så snurrig mina ögon svartnar o som jag sa tidigare får kräkningar kissar hela tiden mår dåligt så fort luktat ngt ..

Men får väl vänta och se :)

Mer dotter företog jag att jag va gravid det stack i magen lite hugg då och då sen kom som lite brunt innan bim 4 dagar :)
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-06 17:00:34 följande:

Hur går det?

Fick mens idag:/ blöder inte mycket än men sätter väl igång inatt:(

Så tänkte testa letrozolen dag 3-7 nästa månad o se hur de går:) vi får nog ingen otrivelle för läkaren ska på semester o kan nog inte kolla mig. Funderar även på att köra en tablett dag 3,4,5,6 o kanske 2 st dg 7. Eller är de dumt att experimentera själv utan vul tror du?

Varför nästa månad ?

Gör nu efter mensen eller hur det går till med letrozole ?

Haha ditt val ju men varför inte när vad är felet ? De enda är du kan bli gravid och det är de du försöket :)

Samma sak här faan är så ledsen och besviken att min kropp lura mig :0 spydde till och med lite 2 ggr :s mådde hela tiden dåligt är hel överraskad

Testa idag fett minus sen efter någon timme kom mensen inte så mkt men då och då :(

Aaah tänker på förra grav gick det på första enkel kur då vi hade samlah 24 Tim efter sprutan o då hade mannen spara sina spermie några dagar ...

Men denna gång hade vi flera ggr sammlag mannen kunde inte hålla emot sen den dagen innan med hade vi innan sprutan en dag , och denna gången körde vi direkt jag fick sprutan vi vänta inte som förra ggn 24 Tim , läkarn sa oxå oj ni Bode spara er han får mkt Varför nästa månad ?

Gör nu efter mensen eller hur det går till med letrozole ?

Haha ditt val ju men varför inte när vad är felet ? De enda är du kan bli gravid och det är de du försöket :)

Samma sak här faan är så ledsen och besviken att min kropp lura mig :0 spydde till och med lite 2 ggr :s mådde hela tiden dåligt är hel överraskad

Testa idag fett minus sen efter någon timme kom mensen inte så mkt men då och då :(

Aaah tänker på förra grav gick det på första enkel kur då vi hade samlah 24 Tim efter sprutan o då hade mannen spara sina spermie några dagar ...

Men denna gång hade vi flera ggr sammlag mannen kunde inte hålla emot sen den dagen innan med hade vi innan sprutan en dag , och denna gången körde vi direkt jag fick sprutan vi vänta inte som förra ggn 24 Tim , läkarn sa oxå oj ni Bode spara er han får mkt sperma men dom kommer simma dåligt , och så jobba vi för fullt hade bara den dagen :- /

Såå skyller på han haha :(

Jaa jag ska Ringa min läkare o be han skriva pergotime igen och ovitrille
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-07 05:57:38 följande:

Letrozol o pergo är typ samma funkar lika man tar 3-7 eller 5-9.

Å trist med mens för dig med:( men det är mycket som ska klicka, bra ägg, bra sperme, rätt ph osv :)

Nu kör vi igen:)

Får du otrivelle den här månaden med?

Yees prata med min läkare idag han skickade recept på denna gång dubbel kur pergotime och ovitrille spruta :0 första gången tar dubbel ...

Men han sa jag ska ta Pergo från med 9-13 och varje dag 2 tabletter .

Stämmer det för jag fick min mens igår ?

Lite konstigt eller ?
  • Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-07-07 11:14:02 följande:

Hej! Vad väldigt länge sen jag va inne här nu. Jag äter nu min 4e pergotime kur. Inne på dag 4. Har fått pergotime för hela sommaren. Min läkare skickade remiss för IVF, har fått brev hem från dom att jag får en kallelse snart. Så det känns jättebra faktiskt! Så har släppt lite på pressen nu och satsar på IVF:en. Men kommer äta pergotime hela sommaren och dubbelkur i augusti /september om jag inte blivit gravid denna sommar. Min sambos sperma prov va helt bra! Så alla våra tester, värden osv är helt bra vilket är skönt ändå!

Heej har du börjar ta dubbel kur isåfall hur tar du vilka dagar efter mens o så
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?