Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
Ja jag ska köra några kurer till, tror de är 6 sammanlagt, innan jag kontaktar läkaren för andra alternativ. Detta suger!!
Ja jag ska köra några kurer till, tror de är 6 sammanlagt, innan jag kontaktar läkaren för andra alternativ. Detta suger!!
[quote=76517305][quote-nick]klariis skrev 2016-04-09 10:13:20 följande:[/quote-nick]Jag tog också ägglossningspruta förra gången, spelar det någon roll vilken soda man tar den, förstod det som att alla ägg släpps?!?[/
Oj sorry skriver från mobilen och det skrevs lite fel,
Det jag menar är hade 2 st mogna äggblåsor på vänster sidan och de börja växa Mer , men på höger hade jag en mogen äggblåsa och de var på gång att växa mer så dom fatta ett beslut snabbt som möjligt att jag skulle få sprutan på höger sida så bara den ( 1 ) äggblåsn skulla ägglossa.
De var den alternativet eller dom ville plocka ut de men var rädd så fick sprutan.
Denna som jag fick ägglossa bara den sidan mar får , som jag vet finns det 2 olika spruter och tyvärr minns jag inte vad den heter :/
Som sagt de gav mig dem sida för bara en var mogen ägg och de ville inte ta risk att jag skulle få trillingar eller fler för äggens skulle släppa samtidigt omkring några dagar
Oj, vad ni skrivit! Jag har inte fått upp en notis om att ni har skrivit, så har helt missat det!
Jag gillar inte riktigt familjeliv via mobilen..
Idag fick jag i alla fall utslag på mitt ÄL-test, wohoo!
Dock har jag haft ont idag, nästan som mensvärk. Det drar och ilar och har sig. Eftersom jag aldrig haft ÄL på egen hand så visste jag inte att man kunde ha ÄL-värk
Fast det kanske blir tydligare med Pergo?
Trevlig lördag alla!! Här i Borås lyser solen för fullt!
Ah, tack!
Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?
Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!
Heej tjejer , äntligen så har jag fått min mens såå glad jippi haha ...
Ska börja ta pergotime första tabbletter den 20 april...
Hur gåre för er tjejer , har ni fått er mens ?
Börjar med pergotime än eller , vilken dag på Pergo är ni i såfall ? : )
Herregud, jag blir knäpp här!
Jag var tvungen att testa mig imorse, fast jag visste innan att det inte skulle visa något oavsett, då BIM är till helgen!
Sen vet jag att man inte ska kolla testet efter längre än 5 min, men jag gick och kollade på det upp till en timme
Det var ett yttepyttelitet svagt nästan obefintligt streck där efter en timme, men det ska man ju inte lita på!
Men jag känner ju så mycket!! Det ilar och spänner/bränner i äggstockarna till och från och även ömma bröst kommer och går men jag är ju säkert inbillningssjuk!
Det kom ju en blödning i lördags och sedan dess har det inte vart nåt, men idag hade jag en blodblandad flytning, som jag brukar få innan mens så den kommer säkert när som helst..
Nu har jag skrivit av mig lite..
Tack! Nu är jag exakt 14 dagar efter ÄL! Jag testade ju i tisdags med, men då visade det inget.
Alltså, på riktigt så har jag känt saker ända från dag 2 efter ÄL, sen har det bara blivit mer och mer tecken, så man kan absolut känna så tidigt! Håller tummarna för dig!
Jag har ju haft ilande och molvärk i äggstockarna hela tiden. Och blödningen jag fick förra helgen måste ju vart en nidblödning!
Vänta några dagar till och testa sen <3
Heej tjejer ska upptaretra lite , har inte vart inne på lönge , fick min efterlängtade mens förra månaden men tyvär börja jag inte med pergotime för var inte hemma pga ngt som hade hänt hos en släkting fick åka bort och va där hjälpa dom .... Så nu när jag får mens denna månad maj ska jag börja med dom första försöker alltså ... Hur gåre gör er ? ??
Alltså med pergotime menar jag , skriver lite dåligt inne från mobilen
Hej tjejer hoppas de blir plus för er alla nu som har kämpat och kämpat.
Jag själv som sagt började aldrig med Pergo förra månad så nu inväntar jag min mens ska börja denna månad ( första försöket )