todo nada skrev 2016-01-09 13:26:50 följande:
Prioritering...? Hur menar du att det är prioriterat i texten? För att det nämns?
Detta nämns också i texten;
" Rätten till kroppslig integritet, yttrandefrihet och rörelsefrihet gäller alla och alltid. Varken den utsattas eller förövarens bakgrund, nationalitet eller religion ursäktar våldet."
Det förtydligas att det inte finns någon ursäkt till våldet, så hur menar du att det som skrivits är "överslätande"?
Look, du måste sätta saker och ting i en kontext. Sanningen är den att det som skedde i Köln är unikt och mig veterligen har vi aldrig beskådat en liknande händelse av samma magnitud i Europa - åtminstone under fredstid. Det faktum att män våldtar är ingen nyhet, utan nyheten är den att flera kvinnor blivit antastade av ett tiotal invandrare.
Att då börja svamla om att svenska män också våldtar, är att släta över det unika i sammanhanget och det direkt oärligt mot de som är oroade och direkt utsatta. Finns ingen kompetent nyhesredaktör som gör en annan bedömning, om vi ska förbise den journalistiska gärningen som är etablerad. Det vore som att jag skulle börja svamla om att barn även blir våldtagna inom Islam, i samband med att Boston Globe kunde avslöja att fem katolska präster begått övergrepp på flera barn under flera års tid. Det var de facto många katoliker som ville skylla ifrån sig och flytta fokus från den groteska epidemi som fanns i kyrkan, vilket de också kritiserades för.
Det är precis samma prioritering FI gör med sin debattartikel.
Sedan innehåller artikeln en massa faktafel, och de reflekterar inte kring vilka män som gör vad. Det är en tröttsam debatt, men du kan inte recensera män som en och samma grupp om din målsättning är att minimera de reella skadorna på samhällets invånare. Faktum är att vissa grupper våldtar mer än andra. I Sverige finner vi en överepresentation av våldtäkter utförda av invandrare. Det är verkligheten. Jag är inget fan av denna verklighet, men det är vad vi har att förhålla oss till. Varför kan ingen vara ärlig?
Det är även rätt paradoxalt att faktiskt inte göra skillnader på män från olika kulturer i frågan om våldtäkter, eftersom vad de indirekt säger är att feminismen är och har varit totalt verkninglös de senaste hundra åren.
Allt jag säger är ... låt oss ha en ärlig debatt!