Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-08 17:31:31 följande:
Ja, till viss del. Som man har jag också konkreta förslag på hur vi ska råda bot på att män utsätter kvinnor för väldigt mycket ondska. Eller åtminstone avhjälpa problemet något.
Ett sådant är att inte ta hit en massa män till Sverige som våldtar eller ofredar kvinnor sexuellt.
Ett annat förslag är att vi låser in de män som gör andra illa, eller skickar hem dem igen.
Men det är idéer och förslag som ni kvinnor tycker är hemska och inhumana. Det är ni som vill "öppna era hjärtan" för alla stackars flyktingar och då även får våldtäkter och övergrepp på köpet.
Jag kan ärligt säga att jag hade skämts rejält för att vara man om förhållandet varit det omvända och det framförallt var män som ville ha öppna gränser och ni kvinnor som bönade och bad om att stänga gränsen för att ni ville slippa bli våldtagna och även i framtiden kunna känna er trygga i samhället.
Sedan haltar din jämförelse på en punkt till. Det är inte en majoritet av alla män som mördar, våldtar och krigar. Inte ens i närheten.
Men det är en majoritet av alla kvinnor som är för den samhällsutveckling vi ser just nu. Bara i denna tråd är det många kvinnor som understryker poängen med hela min tråd genom att skriva att de tycker det är bra med en fortsatt stor invandring.
Proportioner är något du tycks ha svårt för, liksom konsekvenstänkande i största allmänhet. Det har kvinnor ofta svårt för i och för sig, så det är kanske inte så underligt.
Jag håller med, jag tycker inte heller vi ska ta hit män som våldtar eller ofredar vare sig andra män eller kvinnor.
Problemet är ju bara att man vet inte vem som kommer att bete sig så när dom står vid gränsen, det är ju inte som så att dom bär en skylt där det står förövare på.
Så hur vet man vem man ska neka inträde.
För det är ju i min bok inte acceptabelt att skicka ut oskyldga som är den abosluta majoriteten för vad några få svin hittar på.
Så hur säkerställer man det?
Att låsa in och skicka hem det är väl precis det vi gör i Sverige också när det går att göra.
Och det är ju bra, här är vi återigen ense.