• Anonym (Lite deppig)

Evigt dejtande utan resultat

Tja!

Jag ska försöka ange så mycket detaljer jag kan. Är väldigt tacksam för reflektioner. Jag är en ensamstående pappa bosatt i sthlm. Jag har en son på 5 år lite mer än halva tiden. Jag ser bra ut, tränar mycket och har ett bra jobb inom IT-branschen.  Är 32 år gammal. Jag har aldrig varit en så stor fantast av att söka kärleken på krogen eller populära uteställen. Därför har det väl blivit mer eller mindre norm för mig att söka kärleken på nätet. Man kan väl säga att det både går bra och dåligt. Det som är bra är att jag får mail då och då från tjejer/kvinnor. Det som också går bra är att jag så småningom träffar några av dessa tjejer i verkligheten. Efter det är det lite blandat. En del tjejer kan jag träffa flera gånger och en del smsar redan dan efter där de skriver att det inte klickade riktigt.
    Oavsett hur många gånger vi dejtar så slutar det med samma svar. Något i stil med "Du är en jättetrevlig kille men det klickade inte riktigt, kemin fanns inte där." Ibland har jag också känt samma sak men många gånger hade jag gärna velat fortsätta att träffas för att se vad det kan leda till. Jag lever ett tryggt och bra liv, vill inte påstå något annat och jag älskar min son mest i världen. Lite sorg är dock svårt att undvika. Jag har länge grubblat över varför ingen tjej/kvinna faller för mig sådär passionerat som det verkar krävas för att hon ska våga inleda något större. Jag har frågat en del av tjejerna om det är något särskilt de har stört sig eller irriterat sig på men de har inte kunnat komma på något. Tvärtom så har de haft trevligt på dejterna och ångrar inte att de träffat mig men det blir aldrig riktigt "meant to be" så att säga.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Jag svävar lite mellan två val. Antingen så stänger jag ner min dejtingprofil i några månader och fokuserar på helt andra saker. Det tar ju på krafterna att försöka få till dejter, det känns nästan som ett heltidsjobb. Å andra sidan så vet jag att om jag tar en paus så kommer INGENTING att hända på kärleksfronten, men jag får åtminstone en paus och kanske kan fokusera på annat. Samtidigt så har jag ju en längtan efter sällskap och jag vet ju att den längtan bara kan hjälpas av hårt arbete i dejtingträsket.
    Ni får komma med alla typer av reflektioner. Känner någon av er likadant så kan vi kanske t.o.m. trösta varandra i den här tråden:)

• Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat
  • Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 19:56:24 följande:

Jag vet inte vilka dejtingsajter du är på, men min ex-man konstaterade att på Happy Pancake fick man alltid ligga om man ville men det var inte så många kvinnor som han tyckte var seriösa.

Jag har själv lagt upp profiler på match.com, elitsinglar och edarling och man behöver inte vara raketforskare för att förstå att många verkar ha gjort som jag och skaffat en profil på varje sajt för det är ofta samma människor som återkommer.

Jag har bara träffat en enda man från match och vi umgås fortfarande efter sju år men det blev aldrig någon större romans tyvärr. Det är många tomtar som hör av sig och som helt uppenbart inte har läst min kravbild; som bor i knäckebröhult eller mitt i skogen någonstans och jobbar som smed eller snickare. Så det går nog åt båda håll tyvärr.

Jag går in på match ibland och skrattar. Brukar visa mina vänner så att vi kan skratta ihopa. Sjukt kul! Men jag har själv lagt ner dejtingsajter. Fast jag känner flera faktiskt män som träffat bra tjejer via sådana.

mmm. Det är bara match jag använder. Jag tycker att det räcker eftersom det är så många människor där. Normalt är det 50 000 online samtidigt. Jag har också hört talas om happy pancake, m.m. men jag är ju inte intresserad av att ligga runt. Plus att jag vill väl kanske inte annonsera sönder min profil heller. Det blir lite väl vidskepligt då. Just av den anledningen så funderar jag på om man kanske ska göra sin profil osynlig när man bestämmer sig för att ta paus. Så att man inte annonserar sönder sig själv. Jag jämför det litegrann med att sälja en lägenhet eller ett hus. Har det legat ute väldigt länge och ingen köpt den så tror ju folk att det är något fel på huset. Då kanske det är bättre att släcka profilen. Låta den vila ett par månader för att sedan ta upp den igen, kanske med lite fräschare bilder, etc.

I mitt hjärta så tror jag att min nya partnersliv börjar på nätet men det har tagit så mycket på krafterna att jag börjar känna att det kostar mer än det smakar nu.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 20:05:00 följande:

Håller tummarna för dig! Det brukar alltid vara brist på bra singelkillar tycker jag så det borde inte vara så svårt. Via din sons aktiviteter kanske när han blir lite äldre? Jag har många singelmammor i mitt umgänge som tillbringar mycket tid vid fotbollsplaner och hockeyrinkar. Jag har träffat massor av trevliga människor via min dotters aktiviteter

Det är en jättebra ide.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:16:20 följande:

mmm. Det är bara match jag använder. Jag tycker att det räcker eftersom det är så många människor där. Normalt är det 50 000 online samtidigt. Jag har också hört talas om happy pancake, m.m. men jag är ju inte intresserad av att ligga runt. Plus att jag vill väl kanske inte annonsera sönder min profil heller. Det blir lite väl vidskepligt då. Just av den anledningen så funderar jag på om man kanske ska göra sin profil osynlig när man bestämmer sig för att ta paus. Så att man inte annonserar sönder sig själv. Jag jämför det litegrann med att sälja en lägenhet eller ett hus. Har det legat ute väldigt länge och ingen köpt den så tror ju folk att det är något fel på huset. Då kanske det är bättre att släcka profilen. Låta den vila ett par månader för att sedan ta upp den igen, kanske med lite fräschare bilder, etc.

I mitt hjärta så tror jag att min nya partnersliv börjar på nätet men det har tagit så mycket på krafterna att jag börjar känna att det kostar mer än det smakar nu.

Oj tänk att man ska se på sig själv som en lägenhet som ska annonseras ut.

Men det kansk är så det är, ugh
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:16:20 följande:

Fast frågan är om det ens går "annonsera sönder" sin profil på en dejtingsida om man råkar tillhöra det manliga släktet. För egen del är jag väl glad om jag ens får några få besökare som ens kollar på min sida under en månad, så att de skulle reagera på att jag är kvar om de inte ens sett mig är ju väldigt osannolikt..

Tror faktiskt att de flesta kvinnor/tjejer har fullt upp att svara på de mail de får och inte bryr sig om att leta upp någon och att ta initiativ själva. De flesta skriver ju inte ens en vettig presentation utan lämnar den ofta helt eller nästan helt tom.

Är inte heller intresserad av att "ligga runt", men jag kör på HP då jag inte bor i en storstad och antalet medlemmar i närområdet troligen lär vara näst intill obefintligt på en betalsajt.
  • Anonym (Lite deppig)
    Hadraniel skrev 2016-01-06 20:26:00 följande:

Fast frågan är om det ens går "annonsera sönder" sin profil på en dejtingsida om man råkar tillhöra det manliga släktet. För egen del är jag väl glad om jag ens får några få besökare som ens kollar på min sida under en månad, så att de skulle reagera på att jag är kvar om de inte ens sett mig är ju väldigt osannolikt..

Tror faktiskt att de flesta kvinnor/tjejer har fullt upp att svara på de mail de får och inte bryr sig om att leta upp någon och att ta initiativ själva. De flesta skriver ju inte ens en vettig presentation utan lämnar den ofta helt eller nästan helt tom.

Är inte heller intresserad av att "ligga runt", men jag kör på HP då jag inte bor i en storstad och antalet medlemmar i närområdet troligen lär vara näst intill obefintligt på en betalsajt.

Jo så är det. Tjejer behöver nästan inte anstränga sig alls. De får ju allting serverat redan 5 minuter efter att de reggat på en sida. Jag tror jag gör så att jag låter profilen ligga kvar men jag kommer nog trappa ner lite på mitt sökande. Min profil är iaf synlig så det finns ju en liten chans att någon hör av sig även om den är väldigt liten. Så fokuserar jag på annat under tiden.
  • Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 20:05:00 följande:

Håller tummarna för dig! Det brukar alltid vara brist på bra singelkillar tycker jag så det borde inte vara så svårt. Via din sons aktiviteter kanske när han blir lite äldre? Jag har många singelmammor i mitt umgänge som tillbringar mycket tid vid fotbollsplaner och hockeyrinkar. Jag har träffat massor av trevliga människor via min dotters aktiviteter

Tack?
  • Anonym (Känner igen beskrivningen)

Känner igen din berättelse! Fast det skulle kunna handla om en av mina närmsta vänner. Hon är som du aktiv på nätet och har aldrig svårt att få dater men hon vill ha något seriöst och det slutar ofta på sättet du beskriver, att antingen hon eller killen inte tycker att det klickar. Hon ser jättebra ut, är ambitiös och en sån där människa som vill ge kärlek. Kan jag på nått sätt matcha er?

• Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Ana) skrev 2016-01-06 20:22:06 följande:

Oj tänk att man ska se på sig själv som en lägenhet som ska annonseras ut.

Men det kansk är så det är, ugh

Det kanske lät lite pessimistiskt?
  • Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Känner igen beskrivningen) skrev 2016-01-06 20:40:12 följande:

Känner igen din berättelse! Fast det skulle kunna handla om en av mina närmsta vänner. Hon är som du aktiv på nätet och har aldrig svårt att få dater men hon vill ha något seriöst och det slutar ofta på sättet du beskriver, att antingen hon eller killen inte tycker att det klickar. Hon ser jättebra ut, är ambitiös och en sån där människa som vill ge kärlek. Kan jag på nått sätt matcha er?

Haha ja kanske det?
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:38:07 följande:
    Jo så är det. Tjejer behöver nästan inte anstränga sig alls. De får ju allting serverat redan 5 minuter efter att de reggat på en sida. Jag tror jag gör så att jag låter profilen ligga kvar men jag kommer nog trappa ner lite på mitt sökande. Min profil är iaf synlig så det finns ju en liten chans att någon hör av sig även om den är väldigt liten. Så fokuserar jag på annat under tiden.
    Jo, trots en välskriven presentation tror jag att jag har fått ett meddelande av någon (utan att ha skrivit till personen ifråga själv först) ungefär en gång vartannat år eller så. Så det är nog inget att räkna med om du inte ser ut som en fotomodell på bilden samt verkar vara väldigt framgångsrik i övrigt.
Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat