Inlägg från: Anonym (Ana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ana)

Evigt dejtande utan resultat

Du kanske hittar någon i annat sammanhang, det måste ju inte vara via dejtingsidor det kanske blir för formellt på nåt sätt?

• Anonym (Ana)

Kan man inte fokusera på annat fast ha kvar dejtprofilen o kanske gå på nån internet-dejt då och då om det dyker upp intressant, men inte lägga alltför stor vikt vid det?

• Anonym (Ana)
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 19:33:29 följande:

Jo. Jag vet bara inte riktigt vart det skulle vara någonstans. Jag ska på en gruppresa i augusti. Vet inte om det är så mycket tjejer med på den men kanske kan vara något. Jag känner inte direkt för att börja en massa kvällskurser i hopp om att träffa någon bara för att man rör sig bland många människor. Det tror jag skulle skina igenom som en sol.

Ha ha, jo det skiner nog igenom som en sol men det är inget fel med det, är nog en massa som deltar bara/mest för det sociala. Däremot har man kanske inte tid/lust o gå på en massa kurser som man inte alls är intresserad av.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Andrew) skrev 2016-01-06 19:40:52 följande:

Tjejerna drabbas av "paradox of choice" på nätet.

Inget fel på dig.

Andrew!
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 19:56:24 följande:

Jag vet inte vilka dejtingsajter du är på, men min ex-man konstaterade att på Happy Pancake fick man alltid ligga om man ville men det var inte så många kvinnor som han tyckte var seriösa.

Jag har själv lagt upp profiler på match.com, elitsinglar och edarling och man behöver inte vara raketforskare för att förstå att många verkar ha gjort som jag och skaffat en profil på varje sajt för det är ofta samma människor som återkommer.

Jag har bara träffat en enda man från match och vi umgås fortfarande efter sju år men det blev aldrig någon större romans tyvärr. Det är många tomtar som hör av sig och som helt uppenbart inte har läst min kravbild; som bor i knäckebröhult eller mitt i skogen någonstans och jobbar som smed eller snickare. Så det går nog åt båda håll tyvärr.

Jag går in på match ibland och skrattar. Brukar visa mina vänner så att vi kan skratta ihopa. Sjukt kul! Men jag har själv lagt ner dejtingsajter. Fast jag känner flera faktiskt män som träffat bra tjejer via sådana.

Ha ha, ja knäckebröhult går inte an. Men smed är väl ansett ett jättesexigt yrke.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 20:10:15 följande:

Tja, det beror väl på vilka preferenser man har... Jag personligen har förmodligen inte så mycket gemensamt med en smed oavsett hur stora muskler han har. Men jag är ju å andra sidan rätt specifik med vad jag söker vad gäller bakgrund, utbildning, intressen... Knepigt!

Ha ha. Jo jag förstår det. Skämtade mest. även om jag själv inte skulle misstycka en smed...
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Singel i storstan) skrev 2016-01-06 20:05:00 följande:

Håller tummarna för dig! Det brukar alltid vara brist på bra singelkillar tycker jag så det borde inte vara så svårt. Via din sons aktiviteter kanske när han blir lite äldre? Jag har många singelmammor i mitt umgänge som tillbringar mycket tid vid fotbollsplaner och hockeyrinkar. Jag har träffat massor av trevliga människor via min dotters aktiviteter

Det är en jättebra ide.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:16:20 följande:

mmm. Det är bara match jag använder. Jag tycker att det räcker eftersom det är så många människor där. Normalt är det 50 000 online samtidigt. Jag har också hört talas om happy pancake, m.m. men jag är ju inte intresserad av att ligga runt. Plus att jag vill väl kanske inte annonsera sönder min profil heller. Det blir lite väl vidskepligt då. Just av den anledningen så funderar jag på om man kanske ska göra sin profil osynlig när man bestämmer sig för att ta paus. Så att man inte annonserar sönder sig själv. Jag jämför det litegrann med att sälja en lägenhet eller ett hus. Har det legat ute väldigt länge och ingen köpt den så tror ju folk att det är något fel på huset. Då kanske det är bättre att släcka profilen. Låta den vila ett par månader för att sedan ta upp den igen, kanske med lite fräschare bilder, etc.

I mitt hjärta så tror jag att min nya partnersliv börjar på nätet men det har tagit så mycket på krafterna att jag börjar känna att det kostar mer än det smakar nu.

Oj tänk att man ska se på sig själv som en lägenhet som ska annonseras ut.

Men det kansk är så det är, ugh
  • Anonym (Ana)

Kanske var ju ett perfekt svar :)

Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat