• Anonym (Lite deppig)

Evigt dejtande utan resultat

Tja!

Jag ska försöka ange så mycket detaljer jag kan. Är väldigt tacksam för reflektioner. Jag är en ensamstående pappa bosatt i sthlm. Jag har en son på 5 år lite mer än halva tiden. Jag ser bra ut, tränar mycket och har ett bra jobb inom IT-branschen.  Är 32 år gammal. Jag har aldrig varit en så stor fantast av att söka kärleken på krogen eller populära uteställen. Därför har det väl blivit mer eller mindre norm för mig att söka kärleken på nätet. Man kan väl säga att det både går bra och dåligt. Det som är bra är att jag får mail då och då från tjejer/kvinnor. Det som också går bra är att jag så småningom träffar några av dessa tjejer i verkligheten. Efter det är det lite blandat. En del tjejer kan jag träffa flera gånger och en del smsar redan dan efter där de skriver att det inte klickade riktigt.
    Oavsett hur många gånger vi dejtar så slutar det med samma svar. Något i stil med "Du är en jättetrevlig kille men det klickade inte riktigt, kemin fanns inte där." Ibland har jag också känt samma sak men många gånger hade jag gärna velat fortsätta att träffas för att se vad det kan leda till. Jag lever ett tryggt och bra liv, vill inte påstå något annat och jag älskar min son mest i världen. Lite sorg är dock svårt att undvika. Jag har länge grubblat över varför ingen tjej/kvinna faller för mig sådär passionerat som det verkar krävas för att hon ska våga inleda något större. Jag har frågat en del av tjejerna om det är något särskilt de har stört sig eller irriterat sig på men de har inte kunnat komma på något. Tvärtom så har de haft trevligt på dejterna och ångrar inte att de träffat mig men det blir aldrig riktigt "meant to be" så att säga.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Jag svävar lite mellan två val. Antingen så stänger jag ner min dejtingprofil i några månader och fokuserar på helt andra saker. Det tar ju på krafterna att försöka få till dejter, det känns nästan som ett heltidsjobb. Å andra sidan så vet jag att om jag tar en paus så kommer INGENTING att hända på kärleksfronten, men jag får åtminstone en paus och kanske kan fokusera på annat. Samtidigt så har jag ju en längtan efter sällskap och jag vet ju att den längtan bara kan hjälpas av hårt arbete i dejtingträsket.
    Ni får komma med alla typer av reflektioner. Känner någon av er likadant så kan vi kanske t.o.m. trösta varandra i den här tråden:)

• Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat
  • Anonym (Eulalia)

Been there, done that. På den tiden jag dejtade så var det ett evigt planerande och mängder av möten med främmande män av varierande kvalitet.
    Väldigt få som faktiskt fångade mitt intresse när vi träffades irl.
    Antingen hade de målat upp en bild av sig själva som var ganska långt från verkligheten eller så visade det sig att de inte alls var så roliga och intressanta som de varit i skrift.

På ett sätt är det ett väldigt märkligt sätt att träffa någon, samtidigt som det kan vara ganska bekvämt om man nu lyckas.

Efter ett tag så blev det en märklig reaktion hos mig själv, lite som att ingen riktigt dög och att det kanske skulle dyka upp någon bättre. Kallade det för "shopping for men".

De jag som det faktiskt har blivit något med har jag träffat av en slump och ingen av dem (mig veterligen) har en dejtingprofil upplagd på någon av sidorna jag huserade på.

Kanske ska man ha en jäkla tur eller så är det bara så att en del är skickligare på att nätdejt än vad jag var.

Det finns ju faktiskt massor av människor som faktiskt mött sin stora kärlek på nätet, så du kanske inte ska ge upp.

Hur som helst. Lycka till!

• Anonym (Ana)

Du kanske hittar någon i annat sammanhang, det måste ju inte vara via dejtingsidor det kanske blir för formellt på nåt sätt?

• Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Ana) skrev 2016-01-06 19:20:08 följande:

Du kanske hittar någon i annat sammanhang, det måste ju inte vara via dejtingsidor det kanske blir för formellt på nåt sätt?

Jo. Jag vet bara inte riktigt vart det skulle vara någonstans. Jag ska på en gruppresa i augusti. Vet inte om det är så mycket tjejer med på den men kanske kan vara något. Jag känner inte direkt för att börja en massa kvällskurser i hopp om att träffa någon bara för att man rör sig bland många människor. Det tror jag skulle skina igenom som en sol.
  • Anonym (7:e)

Om det inte nappar där man fiskar så byter man fiskevatten. Glad  Det finns nån för alla, men alla ställen/sätt att hitta nån passar inte alla. Och passion är grymt överdrivet. Ska man ha en långvarig relation går den verkligen inte bygga på passion. Det måste finnas kärlek,delade livsmål och värderingar bakom,annars blir det bara kul ett tag.

• Anonym (Ana)

Kan man inte fokusera på annat fast ha kvar dejtprofilen o kanske gå på nån internet-dejt då och då om det dyker upp intressant, men inte lägga alltför stor vikt vid det?

• Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Eulalia) skrev 2016-01-06 19:18:52 följande:

Been there, done that. På den tiden jag dejtade så var det ett evigt planerande och mängder av möten med främmande män av varierande kvalitet.

Väldigt få som faktiskt fångade mitt intresse när vi träffades irl.

Antingen hade de målat upp en bild av sig själva som var ganska långt från verkligheten eller så visade det sig att de inte alls var så roliga och intressanta som de varit i skrift.

På ett sätt är det ett väldigt märkligt sätt att träffa någon, samtidigt som det kan vara ganska bekvämt om man nu lyckas.

Efter ett tag så blev det en märklig reaktion hos mig själv, lite som att ingen riktigt dög och att det kanske skulle dyka upp någon bättre. Kallade det för "shopping for men".

De jag som det faktiskt har blivit något med har jag träffat av en slump och ingen av dem (mig veterligen) har en dejtingprofil upplagd på någon av sidorna jag huserade på.

Kanske ska man ha en jäkla tur eller så är det bara så att en del är skickligare på att nätdejt än vad jag var.

Det finns ju faktiskt massor av människor som faktiskt mött sin stora kärlek på nätet, så du kanske inte ska ge upp.

Hur som helst. Lycka till!

Ja precis. Jag kan också tycka att det är ett lite ytligt sätt att träffa någon på. Å andra sidan så är en dejtingsajt ändå en plats där folk som söker kärleken samlas. Alla är ju förhoppningsvis där av en anledning. På gymmet är väl folk först och främst för att träna och inte ragga.
  • Anonym (Singel i storstan)

Har du testat soultrain på fredagar kl 17-20 på caféet? Tag med en kompis och gå dit på aw. Enligt en av mina manliga vänner så är det som att fiska med dynamit... ????

• Anonym (Ana)
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 19:33:29 följande:

Jo. Jag vet bara inte riktigt vart det skulle vara någonstans. Jag ska på en gruppresa i augusti. Vet inte om det är så mycket tjejer med på den men kanske kan vara något. Jag känner inte direkt för att börja en massa kvällskurser i hopp om att träffa någon bara för att man rör sig bland många människor. Det tror jag skulle skina igenom som en sol.

Ha ha, jo det skiner nog igenom som en sol men det är inget fel med det, är nog en massa som deltar bara/mest för det sociala. Däremot har man kanske inte tid/lust o gå på en massa kurser som man inte alls är intresserad av.
  • Anonym (7:e)
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 19:37:22 följande:
    Ja precis. Jag kan också tycka att det är ett lite ytligt sätt att träffa någon på. Å andra sidan så är en dejtingsajt ändå en plats där folk som söker kärleken samlas. Alla är ju förhoppningsvis där av en anledning. På gymmet är väl folk först och främst för att träna och inte ragga.
    Det beror nog helt på vilken dejtingsajt det är och vilken sorts folk som finns där. Vissa svarar alla av motsatt kön oavsett vad man än skrivit att man önskar hos motparten. Då får man sålla. Och träffa en partner kan man nog göra var som helst där det finns folk-varför inte gymmet? Eller vilket annat ställe som helst. "Ragga" är ett fult ord. Ragga gör man ons och inte en livspartner.
  • Anonym (Andrew)

Tjejerna drabbas av "paradox of choice" på nätet.

Inget fel på dig.

Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat