• Anonym (Lite deppig)

Evigt dejtande utan resultat

Tja!

Jag ska försöka ange så mycket detaljer jag kan. Är väldigt tacksam för reflektioner. Jag är en ensamstående pappa bosatt i sthlm. Jag har en son på 5 år lite mer än halva tiden. Jag ser bra ut, tränar mycket och har ett bra jobb inom IT-branschen.  Är 32 år gammal. Jag har aldrig varit en så stor fantast av att söka kärleken på krogen eller populära uteställen. Därför har det väl blivit mer eller mindre norm för mig att söka kärleken på nätet. Man kan väl säga att det både går bra och dåligt. Det som är bra är att jag får mail då och då från tjejer/kvinnor. Det som också går bra är att jag så småningom träffar några av dessa tjejer i verkligheten. Efter det är det lite blandat. En del tjejer kan jag träffa flera gånger och en del smsar redan dan efter där de skriver att det inte klickade riktigt.
    Oavsett hur många gånger vi dejtar så slutar det med samma svar. Något i stil med "Du är en jättetrevlig kille men det klickade inte riktigt, kemin fanns inte där." Ibland har jag också känt samma sak men många gånger hade jag gärna velat fortsätta att träffas för att se vad det kan leda till. Jag lever ett tryggt och bra liv, vill inte påstå något annat och jag älskar min son mest i världen. Lite sorg är dock svårt att undvika. Jag har länge grubblat över varför ingen tjej/kvinna faller för mig sådär passionerat som det verkar krävas för att hon ska våga inleda något större. Jag har frågat en del av tjejerna om det är något särskilt de har stört sig eller irriterat sig på men de har inte kunnat komma på något. Tvärtom så har de haft trevligt på dejterna och ångrar inte att de träffat mig men det blir aldrig riktigt "meant to be" så att säga.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Jag svävar lite mellan två val. Antingen så stänger jag ner min dejtingprofil i några månader och fokuserar på helt andra saker. Det tar ju på krafterna att försöka få till dejter, det känns nästan som ett heltidsjobb. Å andra sidan så vet jag att om jag tar en paus så kommer INGENTING att hända på kärleksfronten, men jag får åtminstone en paus och kanske kan fokusera på annat. Samtidigt så har jag ju en längtan efter sällskap och jag vet ju att den längtan bara kan hjälpas av hårt arbete i dejtingträsket.
    Ni får komma med alla typer av reflektioner. Känner någon av er likadant så kan vi kanske t.o.m. trösta varandra i den här tråden:)

• Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:42:04 följande:
    Haha ja kanske det?
    Är väl bara att köra på? Man har väl inte råd att tacka nej till ett sådant bra erbjudande så ett "Ja!" vore väl självklart där istället för ett "Kanske"? Flört
  • Anonym (Lite deppig)
    Hadraniel skrev 2016-01-06 20:46:39 följande:
    Är väl bara att köra på? Man har väl inte råd att tacka nej till ett sådant bra erbjudande så ett "Ja!" vore väl självklart där istället för ett "Kanske"? Flört
    Man får ju inte låta för desperat heller. Det lär ju tjejerna märka avGlad
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:51:51 följande:
    Man får ju inte låta för desperat heller. Det lär ju tjejerna märka avGlad
    Hehe, är väl knappast desperat att ta möjligheten att lära känna någon ny? Dock kan man ju verka desperat om man häver ur sig "Jag tror du är min drömpartner!" en bit in på första dejten eller liknande. Tungan ute
  • Anonym (Ana)

Kanske var ju ett perfekt svar :)

• Anonym (Lite deppig)
    Anonym (Känner igen beskrivningen) skrev 2016-01-06 20:40:12 följande:

Känner igen din berättelse! Fast det skulle kunna handla om en av mina närmsta vänner. Hon är som du aktiv på nätet och har aldrig svårt att få dater men hon vill ha något seriöst och det slutar ofta på sättet du beskriver, att antingen hon eller killen inte tycker att det klickar. Hon ser jättebra ut, är ambitiös och en sån där människa som vill ge kärlek. Kan jag på nått sätt matcha er?

Visst vi kan göra ett försök ge mig en epostadress eller något så kan jag berätta mera
  • coffeeaddict slash workoutaholic

1. Regga dig på flera olika sajter, typ alla! Tänk att den där fantastiska tjejen som du skulle klicka så bra med kanske har en dålig bild av match och är medlem någon annanstans.

2. Försök hitta någon du känner igen! Stockholm är stort men inte gigantiskt. Någon från förskolan, en väns vän, någon du sett ofta i matbutiken. Skriv "Hej, tyckte att jag kände igen dig, visst är du från (...)? Vad fin du är!". Fråga inte efter nån dejt. Låt tjejerna göra jobbet! Du måste bygga upp det där pirret INNAN dejtandet!!!!! Att de har kämpat lite för att träffa dig. Visa att du tycker tjejen är fin, men du har inte brottom att dejtas. Ovanstående funkar även på helt okända, bara låtsas att du känner igen dem: "Är det inte du? Du var jättelik isåfall. Fortfarande fin"

3. Sval, sval, sval! Om en tjej efter en dejt säger att du inte var nåt för henne, så svarar du "okej, tack för en trevlig dejt, du är en superhärlig tjej!" fråga aldrig vad hon uppfattade som fel med dig. Det finns inga fel med dig!!!!! Bara fel personer FÖR dig. Om du frågar varför hon inte vill ses igen måste hon outa varför det inte "klickade" (vilket det sällan gör på en nervös nätsajtsdejt btw), vilket helt underminerar chanserna att hon senare skulle höra av sig för ett nytt försök. För vissa tjejer gör det! Hör av sig igen efter ett tag, ger det en ärlig chans. Men då gäller det att du har varit sval!

• Apelsin55

Du kanske kan skriva till mig här på familjeliv? Så kan jag svara med min kompis epost (hon har inte familjeliv). /"Känner igen beskrivningen"

• SmalaSara

Hur har sexet varit med de tjejer du träffat? Vad har ni pratat om? Finns det något med dig som gör dig "speciell"? Inte bara en "vanlig" person?
    Sen tänker jag också att du verkar vara den som blir dumpad varje gång... Varför dumpar aldrig du? Är du Needy och gärna vill ha ngn? Sådant lyser alltid igenom.

• Anonym (Lite deppig)
    SmalaSara skrev 2016-01-07 20:30:04 följande:

Hur har sexet varit med de tjejer du träffat? Vad har ni pratat om? Finns det något med dig som gör dig "speciell"? Inte bara en "vanlig" person?
    Sen tänker jag också att du verkar vara den som blir dumpad varje gång... Varför dumpar aldrig du? Är du Needy och gärna vill ha ngn? Sådant lyser alltid igenom.

Den näst senaste tjejen var hur nöjd som helst med sexet. Vi träffades cirka 9 gånger i oktober/november 2015. Andra tjejer har jag inte hunnit haft sex med innan det beslutats att vi inte ska fortsätta.

Nej det är väl kanske det som är problemet. Jag är en snäll och trevlig person men jag kanske inte sticker ut så mycket. Nu tycker väl inte jag att det är så dåliga egenskaper men självklart kan man inte vara tillsammans med någon bara för att någon är snäll.

Oftast är det väl såhär att antingen vill inte tjejen fortsätta eller så är både jag och tjejen överens om att det inte klickade. Det är väldigt sällan enbart jag som inte vill fortsätta. Nu vet ju inte jag om det hade blivit en livslång kärlek om vi hade setts flera gånger men jag känner ändå att jag hade velat utforska tjejerna lite mer.

När vi dejtar så känner jag väl kanske att jag får sköta mycket av snacket. Mycket handlar om tjejerna men inte så mycket om mig. Vi pratar mer om hennes jobb, hon ställer inte så mycket frågor till mig. Om jag inte säger något så blir det ganska tyst på dejten. Jag får också stå för middagen som ibland landar på flera tusen kronor.

Jag tror inte att jag gör något större fel egentligen utan det är väl bara kärlekens gåta som återstår och den kan ingen hjälpa mig med.
  • polly22

Hej, dejtat runt ett tag och det jag saknar i killar är intiativ. Jag är trött på att underhålla, hitta på saker osv. Killar har frågat vad det är för fel men jag har inte velat såra nån så jag har bara sagt att det inte "klicka". Vissa tjejer vill bli tagna med storm, att en man tar hand om en, de första dejterna. Bjuder ut, berättar vad denne söker och planerar en bra dejt. Man måste ge för att få, och det är en chansning. Det är ett tips som jag inte berättar för killar men skriver till dig här.

Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat