Inlägg från: Hadraniel |Visa alla inlägg
  • Hadraniel

Evigt dejtande utan resultat

Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:16:20 följande:
    mmm. Det är bara match jag använder. Jag tycker att det räcker eftersom det är så många människor där. Normalt är det 50 000 online samtidigt. Jag har också hört talas om happy pancake, m.m. men jag är ju inte intresserad av att ligga runt. Plus att jag vill väl kanske inte annonsera sönder min profil heller. Det blir lite väl vidskepligt då. Just av den anledningen så funderar jag på om man kanske ska göra sin profil osynlig när man bestämmer sig för att ta paus. Så att man inte annonserar sönder sig själv. Jag jämför det litegrann med att sälja en lägenhet eller ett hus. Har det legat ute väldigt länge och ingen köpt den så tror ju folk att det är något fel på huset. Då kanske det är bättre att släcka profilen. Låta den vila ett par månader för att sedan ta upp den igen, kanske med lite fräschare bilder, etc.

I mitt hjärta så tror jag att min nya partnersliv börjar på nätet men det har tagit så mycket på krafterna att jag börjar känna att det kostar mer än det smakar nu.
    Fast frågan är om det ens går "annonsera sönder" sin profil på en dejtingsida om man råkar tillhöra det manliga släktet. För egen del är jag väl glad om jag ens får några få besökare som ens kollar på min sida under en månad, så att de skulle reagera på att jag är kvar om de inte ens sett mig är ju väldigt osannolikt..

Tror faktiskt att de flesta kvinnor/tjejer har fullt upp att svara på de mail de får och inte bryr sig om att leta upp någon och att ta initiativ själva. De flesta skriver ju inte ens en vettig presentation utan lämnar den ofta helt eller nästan helt tom.

Är inte heller intresserad av att "ligga runt", men jag kör på HP då jag inte bor i en storstad och antalet medlemmar i närområdet troligen lär vara näst intill obefintligt på en betalsajt.
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:38:07 följande:
    Jo så är det. Tjejer behöver nästan inte anstränga sig alls. De får ju allting serverat redan 5 minuter efter att de reggat på en sida. Jag tror jag gör så att jag låter profilen ligga kvar men jag kommer nog trappa ner lite på mitt sökande. Min profil är iaf synlig så det finns ju en liten chans att någon hör av sig även om den är väldigt liten. Så fokuserar jag på annat under tiden.
    Jo, trots en välskriven presentation tror jag att jag har fått ett meddelande av någon (utan att ha skrivit till personen ifråga själv först) ungefär en gång vartannat år eller så. Så det är nog inget att räkna med om du inte ser ut som en fotomodell på bilden samt verkar vara väldigt framgångsrik i övrigt.
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:42:04 följande:
    Haha ja kanske det?
    Är väl bara att köra på? Man har väl inte råd att tacka nej till ett sådant bra erbjudande så ett "Ja!" vore väl självklart där istället för ett "Kanske"? Flört
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-06 20:51:51 följande:
    Man får ju inte låta för desperat heller. Det lär ju tjejerna märka avGlad
    Hehe, är väl knappast desperat att ta möjligheten att lära känna någon ny? Dock kan man ju verka desperat om man häver ur sig "Jag tror du är min drömpartner!" en bit in på första dejten eller liknande. Tungan ute
  • Hadraniel
    KingOfKings skrev 2016-01-08 13:29:03 följande:
    Haha och ändå vill du fortsätta tugga i samma spår.

Kolla gärna vad Einstein tyckte om dem som gjorde samma sak utan att nå resultat.
    Fast ska man överge något som fungerar dåligt så bör man väl ha ett bättre alternativ till hands?

Bara för att man inte vunnit storvinsten på lotto eller ser någon större chans att göra det så vill man kanske inte sluta spela helt för då kan man ju inte ens vinna till skillnad mot om man köper en enstaka lott då och då. Ungefär så ser jag på nätdejting att det finns ju åtminstone en minimal chans att hitta någon, även om jag i stora drag har gett upp och ser det som att jag troligen bara kastar bort den tid och energi som jag lägger där.
  • Hadraniel
    Anonym (Lite deppig) skrev 2016-01-08 21:48:35 följande:
    Jag vill tacka alla för era fina reflektioner. Vi får väl se vad framtiden har att utvisa. Livet går vidare med eller utan en partner. Jag trivs med mig själv iaf och det är ju det viktigaste:)
    Jo, livet gör ju det och det är ju bra mycket bättre att enbart ha sitt eget sällskap än att bli tillsammans med "fel" person som man inte trivs med. Det är ju inte omöjligt att få till ett bra liv på egen hand även om det såklart kan kännas ensamt ibland.
Svar på tråden Evigt dejtande utan resultat