• dreamz

Vi som planerar äggdonation 2016

Savasna: typiskt, tänker på testen, jag testade på ruvardag 8 och det var jätte svagt, syns inte ens när man tog kort, var från test lagrets. Testade sedan igår ruvardag 10 Apotekets test och då var det lite starkare kunde fånga det på bild,men fortfarande svagt..men ändå e jag så sjukt skrockfull, vågar inte hoppas, ska jag vänta igen tills den officiella testdagen e på fredag, då e jag på ruvardag 14, kan man lita mer på CB digital?

Usch jag e så rädd att det bara var spöktest.. Jag har googlat sönder min hjärna känns det som.. Jag har inga direkta symptom heller förutom att jag e trött å kanske känner liiiite i livmodern men det kan lika gärna vara min hjärna som spökar, önskar jag hade haft mer starka symptom !

• dreamz
    NinaCamilla skrev 2016-06-29 09:15:42 följande:

Minus - den 10 försök är minus! Hur kunde jag tro att det skulle bli plus! Kroppen var i god kondition både Serum tyckte det och Dr D. Jag hade molnvärk på första 24 timmar så att embryo skulle kunna fästa sig. Vi försöker att klämma in vår sista frysta embryos innan Serum stänger i augusti. Sedan har vi 3 st halvdåliga embryos i Åbo som vi kan använda - kanske Dr D hjälp. Dock vet inte vad är felet? Javisst har man opererat mitt livmoder flera gången men vad är felet?! Den här gången slemhinnan fin, inga immunattacker, nada....

Sorgens dag idag...

Lycka till alla er som är på gång!

åh massa kramar!! <3

Är det ÄD eller ED ni har gjort?
  • dreamz

hiiihih! tack men jag e försiktigt optimistisk..!

Har beställt testa tidigt på gravidkollen som jag väntar på att ska dimpa ner i brevlådan..

Kram alla!

• dreamz

men tänkte på en sak det e kanske väldigt tidigt att testa på dag 10 som jag gjorde igår?  två dagars FET var det.

När e det vanligt att plus brukar komma?

• dreamz
    mom2012 skrev 2016-06-29 13:41:27 följande:

Dreamz läste din text igen. Menar du att du testade RD 10 och inte 10 dgr från "ÄL"? Då är ju eg ditt embryo 10 dgr + 2 dgr, så 12 dgr från ägglossning borde det vara då eller? Räknar jag fel nu? =)

Det stämmer 12 dgr från ägglossning igår.

Nu kom mina grav tester.. ett sensitive som mäter 10mlIU/ml

Ska testa det i morgon.. eller om man testar på kvällen måste det har gått ett amtal timmar imellan man kissat för att få det koncentrerat?
  • dreamz
    mom2012 skrev 2016-06-29 18:12:16 följande:
    Grattis till PLUS!

Det sägs ju att det är mest koncentrerat I morgonurinen och det stämmer säkert. Men jag har fått plus på eftermiddagsurin och på kvällsuring så tidigt. HCG stegrar ungefär varannan var 3.e dag så du kommer nog få ett kraftigare test streck om bara någon eller några dagar.

Njut =)
    åhh om det vore så lätt.. nu testade jag med ett litet test (inte det tidiga) typ eftermiddagsurin å då var det minus, men då hade jag druckit en del vatten å käkat för typ 2 timmar sedan.. hmm.. testar i morgon igen..
  • dreamz

Nytt känsligare test.. men fortfarande svagt?

Vad tror ni?

Var dock uppe å kissade kanske två timmar innan jag testade..

Asså jag blir galen!
  • dreamz
    Bappen skrev 2016-06-29 20:09:36 följande:

Uppdatering: på två dygn har mitt hcg ökat från 11964 till 18414, vilket nog måste ses som helt ok, eller? Jag ska försöka få Gyns tolkning imorn, fick bara ett sms nu.

Börjat få tillbaka lite hopp i alla fall.

Härligt bappen! <3
  • dreamz
    mom2012 skrev 2016-06-30 08:54:39 följande:

Dreamz Det ser ut som plus men ditt hcg va lite lågt. Hcg 10 i blodet om jag minns rätt. Det kan ju bero på 2 saker, antingen har ägget fäst men släppt igen eller så testar du tidigt. Jag hoppas verkligen du är gravid och att hcg ökar. Kan du ta nytt hcg på blod kanske? Då får du svaren du söker. Håller tummar!

ja lite därför jag inte vill fira.. jag får beställa ett blodprov idag.. tack :)
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016