• dreamz

Vi som planerar äggdonation 2016

NinaCamilla skrev 2016-12-08 16:39:05 följande:

lill: Vi funderar på om vi skulle ge Dr D helhetsansvarig för behandlingen - immunologi och ÄD i samma paket. . Jag har bara gott att säga om Serum förstås men de er inte oss andra alternativ än ED eller surrogat eller samma upplägg som tidigare (med ett plus hittills). Vi får se om vi gör försök nr 13 hos honom, det blir ett hål i plånboken igen med osäker utgång men nån gång borde det lyckas väl...

Men nu jäklar ska de väl ännu lyckas! Håller allt jag har för att försök nr 13 är ert lyckotal!!!!
  • dreamz

Fan vad jag håller med er angående kassa Sveriges sjukvård vid infertilitet!!!

Till mig sa överläkaren på sahlgrenska att det där med problem med immunförsvaret var "bara" ett rykte på internet!!!! Arrrg blir bara så förbannad när jag tänker på det!!

• dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-14 12:06:23 följande:

Nu ligger jag och här och vilar medans jag får IL dropp.

Två stycken AA blastocyster insatta för en timme sen.

Håller verkligen tummarna nu!!!
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-18 07:11:54 följande:

Godmorgon Suncica!

Absolut tänkte jag maila dom, men söndagmorgon med lite orostankar så...

Hur går det för dig/ er? Visst hade ni gjort ED? Eller minns jag helt fel.. är inte så aktiv här på FL. Kram

Vet inte riktigt hur de e när man ruvar men när du e gravid ska det inte vara någon fara med antibiotika annars hade jag juh inte fått det som ordination direkt vid pluss. Men detta var i grekland.
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-22 16:38:12 följande:

RD 8 och kunde inte hålla mig att testa idag.. med eftermiddagsurin( har sovit några timmar) det var PLUS! Mina mediciner kan väl inte göra att HCG värderna ökar och därmed plus visas. För då skulle ju det va lika på testdagen.. Kram

Grattis!

Beror dock på vad för mediciner du tagit. Om du tex tagit hcg spruta för att hjälpa till embryot att fästa kan de vara falskt. Om inte e du gravid <3
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-25 09:38:36 följande:

godmorgon på er och tack för alla grattis:)

hur gjorde ni efter erat transfer, började ni jobba på en gång eller tog ni ledigt? jag har varit hemma (semester)en och en halv vecka efter min transfer. Blrjar jobba inorgon och känner mig lite orolig, jag jobbar som undersköterska på ett boende, med tunga lyft och så., va jobbar ni med? Kram

Jag vart sjukskriven en månad efter jag plussat för utbrändhet, började jobba som vanligt när jag var i V 8-9. Jag är oxå undersköterska och jobbar på ett boende med tunga lyft.
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-29 14:24:37 följande:

Åh va spännande allt det här är!! Man blir ju galen snart!!

Vill bara att allt ska gå bra,, ja nu är det bara att vänta och se vad UL visar, den 12/1, bokade igår men ska boka om den till några dagar tidigare.

Ja tänk om det är 2 st :)

Är det bara jag som äter som en häst? Är i v5 nu och äter som aldrig förr, känns som jag aldrig blir mätt! Vill äta på nåt hela tiden ????

Sån var jag också de två första veckorna, sedan tog det stopp å fick knappt i mig något blev jättemätt efter några tuggor bara.

Sedan blev jag illamående rejält i V 12 å är nu i V 14 å fortfarande illamående.
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-12-31 14:08:04 följande:

dreams! har läst dina inlägg och vilken resa du gjort! blir alldeles rörd när jag läser att du har lyckats, tänk va många år man har gett av sitt liv och sitt mående på svensk sjukvård, som bara förkastar det man säger och tror på, och framförallt man känner sig själv bäst..

Vilken jäkla styrka vi ändå har som har kämpat och kämpat, nu känner man sig sedd och lyssnad på..så känns det iaf för mig. En klinik och doktor som tar mig på allvar, som inte ser tunnelseende utan kan tänka utanför boxen och förstå att alla är inte likadana och framförallt att man har ett intresse av att förså "varför" blir det missfall efter missfall.. och vad kan man göra åt det?

Ja mkt funderingar, tankar och känslor idag! :)

Kram och gott nytt år!

Ja att ligga här i soffan å må jävligt illa känns bra då vet man att det lever där inne!

Det gäller att inte bara lägga sig ner å tycka synd om sig själv å ge upp! Om det e något man verkligen vill ha..

Ja å den kassa svenska sjukvården e jag så less på...

Du har ett väldigt bra hcg värde så håller tummarna för hjärtslag !!

Kram å gott nytt år.
  • dreamz
    mom2012 skrev 2017-01-03 17:02:04 följande:

Be om att få prontogest. Det är sprutor med 100 ml progesterone olja. Sätts i rumpan eller låret. Det funkade för mig som har lågt progesteron.

Visst e de gött å sluta med sprutorna ;). Min rumpa har blivit åtetställd å kramperna borta :).

Hur går det för dig Mom2012?
  • dreamz
    thejar skrev 2017-01-04 09:48:55 följande:

Jag plussade idag!!!

Så otroligt glad och förstår fortfarande inte det ????

Nu kan vi hålla tummarna att allt går vägen...

Vilken lycka!

Härligt! Ett stort grattis!!!
  • dreamz
    PeeWee44 skrev 2017-01-06 12:41:50 följande:

Nu är vi på gång igen! Synarela i 16dagar, imorgon börjar jag med Progynon, tisdag ska jag börja med neupogen. Insättning blir den 26/1. Hoppas att neupogen är det jag behöver för att få ner mitt immunförsvar.

Trevlig helg och kram.

Åh peeweee jag håller allt vad jag har för att ni ska plussa denna gången!!!! Kraaaam
  • dreamz
    PeeWee44 skrev 2017-01-06 12:41:50 följande:

Nu är vi på gång igen! Synarela i 16dagar, imorgon börjar jag med Progynon, tisdag ska jag börja med neupogen. Insättning blir den 26/1. Hoppas att neupogen är det jag behöver för att få ner mitt immunförsvar.

Trevlig helg och kram.

Åh peeweee jag håller allt vad jag har för att ni ska plussa denna gången!!!! Kraaaam
    Trissan4 skrev 2017-01-07 19:13:12 följande:

Hejsan. Vi står i startgroparna för äd. I Riga..

Jag undrar lite om Lutinus vs Crinone.

Vilket av dem har ni använt? Vet ni vad skillnaden är? Jag har blivit ordinerad Lutinus. Och jag har haft den vid en ivf tidigare MEN jag blev fruktansvärt illamående och Vansinnigt yr av den. Så jag funderar på om det skulle gå att använda Crinone istället.

Lycka till!

Vi hade först lutinus å jag tyckte det rann hela tiden jobbigt.. nu denna graviditeten har jag fått prohestreon intramuskulärt.
  • dreamz
    vickan12 skrev 2017-01-10 09:34:12 följande:

Ni som har ätit eller äter prednisolon under eran graviditet, hur länge hr ni ätit det? Jag ska ta det tills vecka 8.

Tog det till V 12 tror jag.
  • dreamz
    Tuttis skrev 2017-01-21 11:39:06 följande:

Hej.

Ber om ursäkt i förväg då detta inlägg kommer vara otroligt nedstämt men jag vet inte vem jag ska vända mig till. De som inte har varit i denna situationen förstår inte. Idag är en riktig skitdag, känner mig så otroligt ledsen. Har ingen i min umgängeskrets som är i liknande situation. Alla vännerna har fått barn utan problem och lever det lyckliga familjelivet. Idag när jag och min man var ute på promenad så pratade vi om vår kommande renovering i vårt hus. Vi är inte överens om vi ska ha kvar ett sovrum eller slå in väggen och öppna upp så att vardagsrummet blir större. Jag menar på att det är bra med ett extra sovrum varpå min man utbrister "vi kommer ändå bara få ett barn om ens det. Vi har försökt få barn i hur många år som helst, hur många rum tror du vi behöver egentligen". Jag vet att han absolut inte menar något illa utan försöker vara realistisk men detta knäckte mig totalt. Känner mig så ledsen och uppgiven. Det var fan inte såhär livet skulle bli. Så jävla sorgligt liv vi lever, känner jag idag :( Hur gör ni för att leva ett bra och roligt liv trots all skit man går igenom? Stor kram till er alla!

Åh tuttis!

Stor kraam!

Har också känt att fy fan vad livet är orättvist som att man fan får kämpa som en galning för att få barn samtidigt som folk kan stå å tjata i örat över frågan" ska ni inte skaffa barn snart? Är det inte dags?"

Fast jag har dock haft turen att till slut lyckas efter byte av kinik ! Så ge inte upp hoppet! Försök och göra roliga saker under tiden! Res å bara rå om varandra å koppla av!

Vilken klinik är ni på?

Kramisar!
  • dreamz
    PeeWee44 skrev 2017-02-03 07:07:37 följande:

Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.

Åhhhh peewee vad GLAD jag blir!!!!!! Grattis!

Kraaam!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016