• dreamz

Vi som planerar äggdonation 2016

Tuttis skrev 2016-11-20 15:10:47 följande:

Tack fina du. Vi går på RMC i Malmö. Har en fantastisk läkare och sjuksköterska där.

Är det "gratis landstingsförsök"?

Kan tala om.att vi gjorde 7 st såna fast på sahlgrenska, sedan när våra försök var slut styrde vi kosan till en riktig klinik som lyssnadr på vad vi hade å säga å avfärdade oss inte med att immunförsvaret var bara något konstigt rykte på internet.. nu är vi gravida på första på första försöket hos dem..
  • dreamz
    vickan12 skrev 2016-11-22 08:23:58 följande:

godmorgon! är det nån härinne som vet var och hur man kan få IL-dropp satt, bor i Uppsala. Gynhälsan som jag går till sätter inte dropp. ska ta mitt första den 25/11

Hagakliniken i göteborg sätter dropp, du måste ha med dig eget IL dock
  • dreamz
    Sthlmsthlm skrev 2016-11-23 15:30:25 följande:

På väg hem från Riga med ett "beautiful" embryo insatt. Så nu är det bara hålla tummarna!! Herregud vilka restriktioner jag fick för närmsta dagarna. Får knappt kolla på nyheterna eller gå till mataffären! Har ni fått liknande?

Håller tummarna!!

Hehe hade typ likadant från Grekland!

Inget vaginaltvätt eller lyfta tungt osv..

Sån sjuuk skillnad från sverige där dem säger du kan jobba på som vanligt dagen efter..
  • dreamz

Vad är skillnaden med kub å nipt?

Jag fick inget göra förrsten, eftersom jag e under 35 å sen hade det inte spelat någon roll ändå om det visade ha något eller inte. Kan iaf inte ta bort bebisen då vi kämpat för att ens bli gravida.

Kram

• dreamz
    woo skrev 2016-11-29 09:01:54 följande:

Liten uppdatering från mig. Nu har jag bestämt att släppa sargen med 1 hand iallafall och vågar nog säga att jag är gravid...

Kram på er alla kämpar!

Åh woo! Så härligt! Njuuuuut (som alla tjatar om..;) )

Kram
  • dreamz
    lill111 skrev 2016-11-30 05:54:45 följande:

Hej!! Måste bara fråga detta - blir inte klok på olika svar gällande ÄD hos Penny eller Dr d.

När man betalar för ÄD hos dr d - vs Penny, vilken garanti lämnar de?? Alltså, hur många insättningar får jag för 500 euro, är det en återföring eller tre eller tills det lyckas??? Eller får man betala ytterligare 500 euro bara efter en återföring???

Vill gärna veta innan vi beslutar vem som ska få utföra ÄD-behandlingen, även om det starkt lutar åt dr d, med anledning av min autoimmuna sjukdomsbild....

Tar tacksamt emot konkreta svar:))

Du menar 5000? inte 500??

Vi betalade 5000? för en donator som fick ut 12 ägg vilket 10 blev befrukrade å utvecklades till blastos. Sedan kostar det 1000? att frysa ner per rör vilket då innehåller 2 blastos, vi stoppade in två i mig och frös 4 rör vilket blev 4000?. Men då ingår FET i det. Det enda du behöver betala för FET är medicinerna.
  • dreamz
    lill111 skrev 2016-11-30 14:15:48 följande:

Tack jag menar givet 5000:)

Visst hade ni varit på andra kliniker innan ni gick till penny??

Hehe å alla mina ? Skulle vara euros tecknet.. ;)

Ja vi gjorde 7 insättningar på sahlgrenska först :).
  • dreamz
    Anonym (Längtar) skrev 2016-12-04 09:14:28 följande:

Hej tjejer!!! Nu är man en ruvare igen!! Ruvar på en toppen blastocyt men det har jag gjort tidigare utan framgång. Hoppas att denna gången tar sig :)) är på dag 2 idag. Nu är den eviga väntan som psykar mig...Ush!! Hoppas hoppas....kram till er alla <3

Åh håller alltvad jag har för att det ska bli pluss!!

Kram!
  • dreamz
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-05 18:11:27 följande:

GRAVID!! Blodprovet visade HCG 981 (är på RD12), och jag fick bekräftat från Riga att det ser väldigt bra ut.

Känns helt abstrakt. Kan inte ta in det.

Åh vad underbart!!!!

Grattis! Kram!
  • dreamz
    Proxima skrev 2016-12-07 11:47:00 följande:

För mig blev det minus i morse... IGEN!!! På rd 13 med ett tredagars och Ava Riga säger att jag ska sluta med medicinerna direkt. Känns tidigt med testdagen tycker jag men litar på dem. Nu måste vi börja om från början igen med en tredje donator :(

SÅ SJUKT, JÄVLA JOBBIGT DET HÄR! Och dessutom dyrt!

Förlåt deppinlägg men just nu känns allt så hopplöst bara...

Men åhhh neeeej !! Beklagar verkligen!

Ni har inte tänkt på att kanske byta klinik? Har du kollat upp immunförsvaret? Hur ser livmodern ut? Gjort hysto?

Vi gjorde juh totalt 7 insättningar i sverige inget lyckades helt ut, bytte till serum i grekland, gjorde hysto upptäcktes en polyp, massa död vävnad å jätte inflammerad livmoder. Rensades i livmodern åt MASSA antibiotika och nu gravid i V 11 :)

Kram!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016