Vi som planerar äggdonation 2016
Idag tog jag ett urinprov och ett blodprov och båda var negativa. (Så om någon behöver Lutinus eller Progynon så kan jag skicka.
Idag tog jag ett urinprov och ett blodprov och båda var negativa. (Så om någon behöver Lutinus eller Progynon så kan jag skicka.
Mycket som händer nu i tråden...
Dreamz - så tråkigt att höra att det gick åt fel håll. Men skönt samtidigt att läsa att ni redan är på g. Penny är fantastisk! Verkligen! Ni kommer nog först få svar från Katie, men vid konsultationen är det Penny man träffar. Bra att ni fick iväg blanketten nu eft de har stängt i augusti så ni hinner komma igång lite innan dess.
Bappen, håller alla tummar för din lille kämpare.
Wish - grattis till ruvarstadiet!
Och xxx4 - stort, stort grattis till den lille prinsen!! Så underbart att läsa!
Hej alla
Får börja med kramar till er alla Vilks kämpar. Måtte vi alla lyckas.
Igår fick vi efter ÄD tillbaka 2 superfina balstosyster och en till frysen i RIGA AVA kliniken.
Vi har testdag 13/7
Min pappas 80 årsdag!
Och när vi var gravida senast så var 13/7 beräknat datum. Jag bestämmer mig för att det är ett tecken.
Så ruvartiden är här.
Kram
Tack alla fina! Hoppas så att våran långa resa verkligen inspirerar till att inte ge upp er dröm! Vi är flera i forumet som kan vittna om liknande historier med pendling många försök P
o plötsligt går det.
Så ledsen för din skull Dreamz vet så väl hur det känns när minus visar sig. Tillåt dig att vara ledsen ta nya tag och ge inte upp! Utvärdera vad du kan göra annorlunda vid nästa försök. Vi gjorde ju faktiskt en del förändringar det sista försöket som tog sig.
Varmaste kramar!
ja men jag hoppas på ett likadant slut som för dig, vi gjort 7 ÄD å nu det 8 kommer att bli på serum i grekland, (hoppas jag iaf, har skickat in ansökan).
Vad var det för förändringar ni gjorde? förrutom att ni bytte klinik har jag för mig va?
Tänkte på om när fick ni ett kostnadsförslag från serum? på första besöket där eller fick ni det redan via första mejl/telefon kontakten?
jag VÄGRAR ge upp! :)
Du kan nog göra lite som det passar dig. Du kan nog både maila, träffa dem eller köra via telefon.
Vi hade haft kontakt med Serum 2015 och fanns registrerade sedan tidigare så det räckte att vi mailade om önskan kring ÄD och så fick jag en prislista och så fick jag välja vilka attribute/krav jag hade på donatorn.
Man kunde göra ÄD med egna spermier eller även donerade spermier. I vårt fall vill vi med mannens men de är dåliga och de är få. Så vi ska åka ner och testa dem efter att ha kört ett "sperm improvement protocol" på 40 dgr. Duger de att frysa och använda till ÄD så kör vi på dem.
Har du gjort någon immunutredning tex högt TNF mm innan ni valde att göra
ÄD? Serum kan ta sådana tester, även mensblodstester om du (Eller din man) går med en dold infektion.
jag har fått svar ifrån Serum! sitter med min knaggliga engelska å försöka tyda det hela ;)
Jag är i klimakteriet så jag har inga egna ägg, jag blev det när jag var 17 år så därav ÄD, ingen immunutredning verkar vara helt stört omöjligt att få till en immunutredning i Sverige.. Men vi har bara tänkt betala för en omgång ÄD å då tänkte vi lika gärna göra det hos dem bästa (då jag även misstänker att jag har immunproblem, eftersom efter nästan alla FET/ET har jag fått feberfrossa eller ont i kroppen och känt mig varm å svettig eller frusit som en galning)
Min sambo har tydligen 355 miljoner sperma och 7 miljoner motila efter swimup, så det kommer att bli med sambons spermier.
Ja jag såg nu på deras hemsida om all deras tester, ska prata med sambon å se om vi ska ta å boka in en första konsultation kanske i september då dem har stängt i augusti. :)
Dreamz - jag är helt säker på att du kommer få bekräftat att du har immunologiska problem på det du berättar. Ungefär ruvardag 7 efter varje IVF fick jag influensaliknande symptom och hög feber.
Om du vill använda sommaren på "bästa sätt" är mitt förslag att du snabbt tar dig till Serum för möte + lämna "Chicago test" och övriga tester de anser lämpligt. Svaret kommer ca 1 vecka senare och då kan du använda sommaren för att medicinera ev. högt TNF (Serum brukar använda Celebrex) och vad mer de hittar. Jag rekommenderar dig även att lämna ett mensblodstest. Det kan du samla in hemma och gör det den dagen då du har som rikligast mens och skicka till dem enligt deras instruktioner. Jag fick äta antibitoika I 25 dgr, så passa på att få svaren nu och använd sommaren till att medicinera. Men känner ni ingen stress, så njut av sommaren och ta tag I detta sen... .(man ska ju leva också)
Jag åt Celebrex 2 månader och fick ner mitt tnf från höga 46 till acceptabla 29 (30 är max, det ska vara lägre)
Vet att Serums konsultationer varit gratis tidigare så hör med dem om de kan tänka sig en per telefon där ni kan göra en plan för dig och hur du kan använda sommaren
Du får gärna Pma mig kring immunfrågor, jag har varit med I den svängen länge och har en del tips och tricks. Har sammarbetat med 3 kliniker.
åh tackar!
Lite så jag tänkte att jag skickar mens testet innan dem stänger blir medicinerad, vi åker på en första konsultation i september, (gubben måste planera så han kan ta ledigt även jag..) har skicat iväg ett mejl å frågat vad dem har för tider att erbjuda i september.
Kram!
Cocofjollan beklagar minuset. Tungt!
Grukangrace jag håller tummarna för dig!
Dreamz: smart att köra menstestet! Jag gjorde det innan det här försöket och fick äta antibiotika i 25 dagar och fick sen mitt första plus på tio återföringar så jag tror på det (oavsett hur nu mitt lilla embryo klarar sig den här gången).
Bappen: smart!
Måste försöka få tag på min gyn med, vi behöver förnya våra HIV,HEP B och C och syphilis tester innan så slipper vi lägga 210? på det..
Samsam74: hmm, i början kändes som om jag stod ensam när jag misstänkte att våra försök inte gick pga immunproblem och jag försökt få min min sambo att förstå, han litade på dem svenska doktorerna. men juh längre tiden gick och fler försök misslyckades desto mer tänkte han på vad jag förklarade.
Men mest är det han som står för den ekonomiska biten han kommer att boka resorna, betala räkningarna och ta hand om det medans jag har kontakt med kliniken å alla gynekolog besök osv.
men det har varit många tårar fast det har nog inte varit så lätt för sambons del heller då jag varit en galen hormonstinn kvinna i typ 2 år känns det som..
coccofjollan: Vilken klinik går ni till? kan vara bra att kanske undersöka å se varför.
Dreamz - jag gjorde mensblodstest 7-in-1 och life code. Fick utslag på ureaplasma o hidden chlamydia + bacterial load. Förutom dunderkuren för oss båda så har jag inför varje försök fått äta antibiotika och vet att vid ett ev plus ska jag äta en kur till. Jag har fått recept delvis av hemmagyn o delvis EU-recept från kliniken. Inte alls dyrt att hämta ut om du behöver lösa det så (om det nu ger utslag!)
Hej alla fina!
Jag har hängt här inne ett tag, läst tråden från början och följer er i det tysta. Det här är första gången jag skriver. Jag och min man är inne på sista försöken med egna ägg hos Dr D i Aten. Just nu gör vi äggplock och försöker samla några fina ägg för ett frysåterförande. Har tyvärr gått sådär hittills. Vi har sagt att vi ger det till årsskiftet, annars blir det ÄD i början av nästa år. Då blir jag 45.
Jag har två frågor som kanske någon av alla kunniga härinne kan svara på. Den första och viktigaste gäller om någon vet någon gyn - var som helst (Göteborg, Malmö, Stockholm, någon annanstans i Sverige, eller Danmark) som kan hjälpa mig med ett VUL för att mäta äggblåsor och slemhinna i vecka 29. Har ringt runt till ett 20-tal gynekologer i Göteborg och ALLA har semesterstängt. Börjar känna mig desperat och hoppas inte att nästa ÄP ska falla på det. PM:a mig!
Min andra fråga gäller tomma folliklar. Jag förmodar att många härinne har genomgått ett antal IVF:er och jag ställer därför frågan, även om den inte har med ÄD att göra. Vid mitt senaste ÄP hade jag 9 folliklar, 2 på höger, 7 på vänster. Men alla 7 på vänstersidan var tomma. Det har aldrig hänt förr och jag har inte fått någon bra förklaring av Dr D varför det händer. Har någon av er varit med om något liknande och fått någon förklaring? Är bara rädd att det ska hända igen...
Kram!