• Milla2016

Vi som planerar äggdonation 2016

Hej!

Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

Någon annan som är på gång eller planerar?

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Bappen
    Uptomeism skrev 2016-04-07 08:42:43 följande:
    Jag blir nyfiken. Varför ska man vänta två blödningar efter stimulerat försök?

Eftersom jag har passerat klimakteriet och inte har någon mens bar jag tvungen att köra stimulerat, men kunde inte vänta in någon andra blödning innan försök nummer två.
    Jag tror att det är för att kroppen behöver vila efter hormonbehandlingen. Det är samma när man kör vanlig ivf att man måste vänta på två blödningar innan man kör igång igen, men då kör man ju i alla fall oftast ostimulerat FET vilket man tydligen inte gör så ofta inom äd i Riga i alla fall, pga svårigheterna att tima in resan men jag tänkte testa denna gång, hoppas att jag inte missar äl.
  • längtar74

Hej alla!

Har äntligen fått min mens efter nedreglering och trodde att "nu är det dags!", men hej, vad jag bedrog mig. Mail från Penny att vi måste vänta in donatorn så uppstart blir först i början av maj. Troligtvis transfer någon gång mitten/slutet av maj. Känns lite surt, men vad ska man göra? Viktigast att resultatet blir bra, så det är bara till att ladda om. Aten i maj, det blir nog bra!

• längtar74

VÄNTAR PÅ BEHANDLING 

Wish, invimed Polen 

Nirak84, IVF Riga 

NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum 

PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3. 

Emmm28, Fertinova Åbo 

Anonym(längtar) ivfspain Alicante 

Bappen Ava Riga 

UNDER BEHANDLING 

Ouinna73, Arleta Tjeckien 

Längtar74, Serum Aten, ET Maj

TyckOmMig, AVA Clinic Riga FET ca 14/4 

Kurrea, Ava Clinic Riga 

Tulpa, Ava Clinic Riga 

RUVAR 

Ronon

GRAVID 

Uptomeism: FET 6/1, Elite Clinic, Estland, två embryon, väntar ett barn, BF ~ 24/9 

Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo 

Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon 

Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo 

Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo 

Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron 

trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10
  • Kurrea

Hej allihopa, 

Har haft ett telefonmöte med min läkare idag och diskuterat en möjlig fortsättning. Han vill att jag gör ett ERA-test, även om det som jag förstår det inte är så stor chans att det visar något. Han föreslog också att vi skulle odla till blastocyst och byta donator eftersom vi ändå inte har några embryon kvar. Så då blir det att sätta igång med medicinering precis som inför ET men med skillnaden att när jag åker dit kollar tar man prov på slemhinnan istället för att sätta in något embryo. Har även kontaktat Serum och diskuterat infektionstester och tagit kontakt med en tjej som jobbar med TCM akupunktur och örtmediciner för att se om hon kan hjälpa mig. Man griper verkligen efter alla halmstrån som finns. Vi kämpar vidare helt enkelt. 

Kram till er alla!

• Löparnörden
    Kurrea skrev 2016-04-07 15:13:51 följande:

Hej allihopa, 

Har haft ett telefonmöte med min läkare idag och diskuterat en möjlig fortsättning. Han vill att jag gör ett ERA-test, även om det som jag förstår det inte är så stor chans att det visar något. Han föreslog också att vi skulle odla till blastocyst och byta donator eftersom vi ändå inte har några embryon kvar. Så då blir det att sätta igång med medicinering precis som inför ET men med skillnaden att när jag åker dit kollar tar man prov på slemhinnan istället för att sätta in något embryo. Har även kontaktat Serum och diskuterat infektionstester och tagit kontakt med en tjej som jobbar med TCM akupunktur och örtmediciner för att se om hon kan hjälpa mig. Man griper verkligen efter alla halmstrån som finns. Vi kämpar vidare helt enkelt. 

Kram till er alla!

Hej allihopa, 

Kram till er alla!

Kurrea, ville bara dela med mig av min erfarenhet. Efter två misslyckade syskonförsök hos IVF Riga rekommenderade de era test som jag gjorde. Det visade att min slemhinna var mogen senare än vad som är standard, non receptive som det kallades. Gjorde et två dagar senare än tidigare i cykeln och nu gravid i v 10. Kostade 700 euro, en liten summa i denna karusell och så värt det nu när det funkade:)
  • akleija

Hej!

Jag är kanske inte riktigt på rätt ställe... ännu. Igår fick jag beskedet jag inte önskar någon: jag har gått in i ett för tidigt klimakterium, har nästan inga ägg kvar. Enda chansen att bli gravid är genom äggdonation. Imorgon fyller jag 31.

Det känns overkligt. Och orättvist. Svårt att acceptera.

Samtidigt snurrar tusen tankar om var, när och hur vi ska lyckas bli gravida.

Kan man ställa sig i den lååånga kön till KI Huddinge och samtidigt göra försök utomlands?
    Vilket land och vilken klinik ska man i så fall välja välja? 
    Hur lång är kön egentligen? Har läst allt från 6 månader till 2 år.

Kommer följa er som redan är inne i processen med spänning. Hoppas verkligen ni lyckas!! 

• Micro

Välkommen Akleija. Förstår precis hur du känner. Fick besked om låg äggreserv vid mitt första ivf försöka samma känslor. Nu 2 år senare har jag en son som fyller ett nästa vecka, å det känns fantastiskt. Har börjat behandling för ett syskon. Vi ställde oss o kö hemma men gick även vidare utomlands. Här i tråden finns massor av kunskap o erfarenhet. Tar tid att smälta sådant besked men alternativ finns. Kram!

• Uptomeism
    akleija skrev 2016-04-07 15:55:55 följande:

Hej!

Jag är kanske inte riktigt på rätt ställe... ännu. Igår fick jag beskedet jag inte önskar någon: jag har gått in i ett för tidigt klimakterium, har nästan inga ägg kvar. Enda chansen att bli gravid är genom äggdonation. Imorgon fyller jag 31.

Det känns overkligt. Och orättvist. Svårt att acceptera.

Samtidigt snurrar tusen tankar om var, när och hur vi ska lyckas bli gravida.

Kan man ställa sig i den lååånga kön till KI Huddinge och samtidigt göra försök utomlands?
    Vilket land och vilken klinik ska man i så fall välja välja? 
    Hur lång är kön egentligen? Har läst allt från 6 månader till 2 år.

Kommer följa er som redan är inne i processen med spänning. Hoppas verkligen ni lyckas!! 

Hej!

Förstår din sorg. Jag fick samma besked i höstas, men kom över sorgen och chocken snabbt när jag förstod att det finns alternativ. Jag är ensamstående och hade tänkt inseminera i Danmark, men fick ändra upplägget till dubbeldonation. Eftersom inte alla länder tillåter det och eftersom det är så mycket billigare och enklare att adoptera frysta överblivna embryon än att ta en egen färsk äggdonator var mitt utbud av kliniker lite mindre. Jag hittade snart Elite Clinic i Estland som kändes bra eftersom det var billigt och lätt att ta sig dit med båt. Jag fick beskedet i oktober och gjorde mitt första försök i mitten av november. Tyvärr fäste inget av de två embryona, men den sjätte januari i år gjorde jag nästa försök och är nu i vecka 16.

Om du undrar mer om mina erfarenheter är det bara att fråga.

Ha en fin födelsedag!
  • ronon

Segt att du behöver vänta längre, men samtidigt är det väl kanske bra att de inte stressar på donatorn och riskerar sämre resultat. Om du nu är nedreglerad, kommer du behöva äta medicin tills dess? Aten i maj låter ju faktiskt nice!

längtar74 skrev 2016-04-07 14:06:38 följande:

Hej alla!

Har äntligen fått min mens efter nedreglering och trodde att "nu är det dags!", men hej, vad jag bedrog mig. Mail från Penny att vi måste vänta in donatorn så uppstart blir först i början av maj. Troligtvis transfer någon gång mitten/slutet av maj. Känns lite surt, men vad ska man göra? Viktigast att resultatet blir bra, så det är bara till att ladda om. Aten i maj, det blir nog bra!

• ronon

Skönt att höra att ni orkar kämpa vidare. Vi har också funderat på att göra ERA-test. Även om ni skulle få resultat Receptiv när ni gör testet, kan det vara skönt att utesluta ett eventuellt problem att oroa sig för. Kram!

Hej allihopa, 

Kram till er alla!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016