• Milla2016

Vi som planerar äggdonation 2016

Hej!

Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

Någon annan som är på gång eller planerar?

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Micro

Hoppas d går bra imorgon, TyckOmMig.
    Du har ju tvillingar, funderar inför transfer om ett el 2 embryon. Satte in ett senast, Riga avrådde fr 2, tyckte att jag är kort,155 cm. Min bm avrådde fr 2 idag pga att jag fick förhöjt bl tryck efter bf under grav. De tinar väl alltid 2? Hur ska jag tänka?

• Bappen

Hej Anonym (Längtar), tråkigt att det var negativt och att det blev så struligt med bm. Jag gissar att vi blir timade vid nästa fet oxå om ni kör på direkt efter två blödningar?
    Kram

• Bappen

Uppdaterar listan för mig och Anonym (längtar).

VÄNTAR PÅ BEHANDLING

Wish, invimed Polen

Nirak84, IVF Riga

NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum

PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3.

Emmm28, Fertinova Åbo

Anonym(längtar) ivfspain Alicante

Bappen Ava Riga

UNDER BEHANDLING

Ouinna73, Arleta Tjeckien

Längtar74, Serum Aten

TyckOmMig, AVA Clinic Riga FET ca 14/4

Kurrea, Ava Clinic Riga

Tulpa, Ava Clinic Riga

Ronon, AVA Clinic

RUVAR

Milla2016 FET Testdag 9/2

GRAVID

Uptomeism: FET 6/1, Elite Clinic, Estland, två embryon, väntar ett barn, BF ~ 24/9

Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo

Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon

Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo

Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo

Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron

trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10

• Milla2016

Hej alla!
    Haft en långt uppehåll från FL då livet kom emellan. Har försökt läsa ikapp i tråden, men inte hunnit med allt. Välkomna alla nya och Grattis till er som plussat och så tråkigt att läsa om er som fått negativa test. Önskar att ni alla plussar på era kommande försök!

Själv är jag nu i vecka 14 och illamåendet hänger kvar. Mår som mest illa på eftermiddagar och kvällarna sedan vecka 7. Har gjort två tidiga VUL som sett bra ut och nästa vecka ska vi göra ett UL. Längtar tills dess, lite skräckblandad förtjusning inför varje VUL och UL, är så rädd för ett MA.

Kram!

• Mooki
    Milla2016 skrev 2016-04-04 20:21:14 följande:

Hej alla!
    Haft en långt uppehåll från FL då livet kom emellan. Har försökt läsa ikapp i tråden, men inte hunnit med allt. Välkomna alla nya och Grattis till er som plussat och så tråkigt att läsa om er som fått negativa test. Önskar att ni alla plussar på era kommande försök!

Själv är jag nu i vecka 14 och illamåendet hänger kvar. Mår som mest illa på eftermiddagar och kvällarna sedan vecka 7. Har gjort två tidiga VUL som sett bra ut och nästa vecka ska vi göra ett UL. Längtar tills dess, lite skräckblandad förtjusning inför varje VUL och UL, är så rädd för ett MA.

Kram!

Vad roligt att höra från dig:)! Känner igen känslan inför VUL/UL,men allt kommer säkert att se fint ut nästa vecka. Förstår att det är jobbigt med illamående fortfarande, men, det borde ju vara ett tecken på att graviditeten fortskrider som den ska:). Kram.
  • Bappen
    Milla2016 skrev 2016-04-04 20:21:14 följande:

Hej alla!

Kram!

Hej,
    Jättekul att höra att det rullar på för dig! Stort grattis!
  • TyckOmMig
    Micro skrev 2016-04-04 19:23:48 följande:

Hoppas d går bra imorgon, TyckOmMig.
    Du har ju tvillingar, funderar inför transfer om ett el 2 embryon. Satte in ett senast, Riga avrådde fr 2, tyckte att jag är kort,155 cm. Min bm avrådde fr 2 idag pga att jag fick förhöjt bl tryck efter bf under grav. De tinar väl alltid 2? Hur ska jag tänka?

Äter du 6 mg totalt/dag sen mens och öka till 8 mg nu då?
    Jag hade så förra FET blev orolig men blev bra slemhinna sen vid transfer ändå 14,3mm!
    Fick du inget datum nu då?
    Jag är inte heller jättelång 1.64 men inte haft några problem med tvilling graviditeterna.
    Vet inte riktigt om de tinar två om man bara ska ha ett beror väl på hur många embryon man har kvar med...sen har jag inte vågat chansa med bara ett embryo pga åldern för min del.Fråga utförligt det är ditt val inte deras.Skönt för dig med bra bm och lätt att få VUL här är det lite struligare men har ett extra inbokat den 8/4 ifall att det skulle vara ngt.Hade hoppats få möjlighet att ses kanske om inte annat på flygplatsen...hoppas det löser sig om du inte får boka flyg idag då det blir så onödigt dyrt.
  • längtar74

Anonym (längtar) - tråkigt att höra om negativt besked, även om du var förberedd på det. Peppkramar inför fortsättningen. Och givetvis även till dig, Bappen.

Quinna - då håller vi tummarna för att april rasslar iväg snabbt så att du snart får åka ner:)

Milla - hej, vad tiden går! Vecka 14!! Övertygad om att allt kommer att vara finfint på UL nästa vecka, men håller såklart tummarna ändå!

Tyckommig - hoppas allt ser bra ut i morgon!

• Anonym (Längtar)
    Bappen skrev 2016-04-04 20:05:04 följande:

Hej Anonym (Längtar), tråkigt att det var negativt och att det blev så struligt med bm. Jag gissar att vi blir timade vid nästa fet oxå om ni kör på direkt efter två blödningar?

Kram

Ja det kanske blir så. Vad kul att kunna följas åt igen :) Har mejlat kliniken nu så får vi se.

Hur många ska du återföra denna gången? Jag tänkte att satsa på 2 denna gången med :)
  • Micro

TyckOmMig: hade varit roligt att ses. Får se vad de säger om datum. Träffade Wonders, sim var me i Rigatråden, förra gången i Riga, vi shoppade åt lunch, följdes åt till kliniken å hade samma flyg hem, dessutom har vi nu varsin ettåring:)

Får fundera på antal embryon. Känns synd att kassera ett som är bra om de tinar 2. Högt blodtryck kan visst komma tidigare nästa gång sa bm särskilt vid tvilling grav.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016