Vi som planerar äggdonation 2016
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Nu kommer jag från spec-mödravården. Reste i drygt en och en halv timme, väntade i 50 min, pratade fem minuter med läkaren och är nu på väg hem igen. Inga undersökningar eller provtagningar. Det enda han var intresserad av var hur mycket kortison jag åt och utifrån detta skrev han remiss till ett special-ul i vecka 19 och ett tillväxt-ul i vecka 30. Detta senare hade redan min ordinarie bm bestämt att göra så nu blir det två remisser till olika sjukhus, men dessvärre är det detta längst bort som är kopplat till min reumatolog och som jag bör åka på.
Ni som går på specialmödravård utifrån att ni har gjort ÄD, vad går det ut på? Här såg de ingen anledning till besök hos dem av den anledningen.
Längtar74: jag behandlas på Ava Riga men skickade mensblod idag till serum. Det var bara att maila och fråga och de tog emot mina prover utan problem, sjukt dyrt dock, ca 25kkr, för 8 infektionsprover, vet inte om man får betala mer om man inte är patient hos dem.
Längtar74: jag behandlas på Ava Riga men skickade mensblod idag till serum. Det var bara att maila och fråga och de tog emot mina prover utan problem, sjukt dyrt dock, ca 25kkr, för 8 infektionsprover, vet inte om man får betala mer om man inte är patient hos dem.
Nu kommer jag från spec-mödravården. Reste i drygt en och en halv timme, väntade i 50 min, pratade fem minuter med läkaren och är nu på väg hem igen. Inga undersökningar eller provtagningar. Det enda han var intresserad av var hur mycket kortison jag åt och utifrån detta skrev han remiss till ett special-ul i vecka 19 och ett tillväxt-ul i vecka 30. Detta senare hade redan min ordinarie bm bestämt att göra så nu blir det två remisser till olika sjukhus, men dessvärre är det detta längst bort som är kopplat till min reumatolog och som jag bör åka på.
Ni som går på specialmödravård utifrån att ni har gjort ÄD, vad går det ut på? Här såg de ingen anledning till besök hos dem av den anledningen.
VÄNTAR PÅ BEHANDLING
Wish, invimed Polen
Nirak84, IVF Riga
NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum
PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3.
Emmm28, Fertinova Åbo
Anonym(längtar) ivfspain Alicante
Bappen Ava Riga
UNDER BEHANDLING
Ouinna73, Arleta Tjeckien
Längtar74, Serum Aten
TyckOmMig, AVA Clinic Riga FET ca 14/4
Kurrea, Ava Clinic Riga
Tulpa, Ava Clinic Riga
RUVAR
Ronon
GRAVID
Uptomeism: FET 6/1, Elite Clinic, Estland, två embryon, väntar ett barn, BF ~ 24/9
Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo
Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon
Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo
Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo
Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron
trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10
Kurrea: tråkigt att det var negativt resultat. Du får ingen form av blodförtunnande medicin? Trombyl, Fragmin etc? Läser att du haft några tidiga missfall. Har det tagits några blodprover på dig angående blodkoagulering?
Längtar74: Oj en nolla fel i mailet från serum, det är 270eur inte 2700eur!
Grattis till ruvarstatus Ronon, håller tummarna!
Å nej Kurrea, så tråkigt med minus! Kram!
Lycka till med ruvningen Ronon!
Jag skulle också vilja ha en tråd för oss gravida, blir lite rörigt med inläggen om vartannat. Jag startar en tråd under Svårt att få barn - Äntligen gravid, så får den som vill joina den Döper den till Vi som är gravida efter ÄD 2016.
Kommer att följa denna tråden också o försöka peppa och ge råd så gott jag kan <3
Anonym (längtar): Mensen brukar komma 3-4 dagar efter avslutad medicineringen så har du inte tagit något sedan i lördags gissar jag på att den kommer imorgon.
Kurrea: Vad tråkigt att det blev minus. Det låter ju onekligen som din slemhinna kan vara boven. Har du provar TCM -akupunktur och örtmedicin? Det är särskilt gynnsamt just för att få till en bra miljö i livmodern och få rätt konsistens på slemhinnan. Själv är jag övertygad om att jag aldrig hade blivit gravid om jag inte hade blivit behandlad parallellt med TCM.
Bappen: Då verkar priset stämma bättre. Jag skickade också mensblod för ett par år sedan och då kostade det ca 2500 kr.
Uptomeism: Jag är remitterad till spec enbart för att det är ÄD. Var på första besöket idag då vi bestämde kommande besök. Det blir tillväxtUL i vecka 24, 28 och 32 och flödeskontroll i vecka 24. Fick även justerad dos av Innohep och de ska följa upp min UVI. Känns bra att ha den extra kollen utöver de vanliga MVC-besöken.
Milla2016: Vad kul med en tråd till. Såklart finns vi kvar även här för stöttning och peppning.