• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-08-08 10:43:47 följande:

Det låter på dig som att du misstänker att SR står bakom de Turkiska Grå Vargarna? Är inte det en befängd misstanke? Även om SRs Tweet var olycklig så låter förklaringen till varför det skedde inte osannolik. 

Om ett gäng fascister är på väg till en demonstration där arrangören säger sig hylla demokrati är det i alla fall enligt mig konstigt att ta en bild på dem och sen påstå att just de hyllar demokratin, oavsett om man sätter citattecken runt det eller inte. Fascister hyllar troligtvis fascism och är motståndare till demokrati, eller hur?

Nu verkar i alla fall SR tagit sitt förnuft till fånga och raderat meddelandet.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-08 23:32:05 följande:
    Om ett gäng fascister är på väg till en demonstration där arrangören säger sig hylla demokrati är det i alla fall enligt mig konstigt att ta en bild på dem och sen påstå att just de hyllar demokratin, oavsett om man sätter citattecken runt det eller inte. Fascister hyllar troligtvis fascism och är motståndare till demokrati, eller hur?

Nu verkar i alla fall SR tagit sitt förnuft till fånga och raderat meddelandet.
    Det har säkert pågått ett inbördeskrig på SR och den fraktion som tog makten och propagerade för turkisk extremism i form av Grå vargarna  har deporterats efter att de besegrats.

Det pågår mycket  i det tysta som endast skrikhögerns främsta twittrare förmår att avslöja.

Såg nästan ut som Fria Tider iofs twittret du länkade tillSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill

Jag hittade detta på Twitter och det har inte med public service att göra (Alex är politisk redaktör på liberala Eskilstuna-Kuriren). Inlägget är ändå på något sätt typiskt för debatten kring public service..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-08-09 16:53:36 följande:

Jag hittade detta på Twitter och det har inte med public service att göra (Alex är politisk redaktör på liberala Eskilstuna-Kuriren). Inlägget är ändå på något sätt typiskt för debatten kring public service..

Haha.

Twitter verkar vara en veritabel sk(r)attkammare.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-09 00:34:46 följande:
    Det pågår mycket  i det tysta som endast skrikhögerns främsta twittrare förmår att avslöja.
    Ibland är det istället endast stenkastar- och rånluvevänsterns främsta twittrare som lyckas avslöja sådant som pågår i det tysta, vilket vi kan se i Bills inlägg.
    KillBill skrev 2016-08-09 16:53:36 följande:

Jag hittade detta på Twitter och det har inte med public service att göra

Då har du skrivit i helt rätt tråd!
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-09 23:53:38 följande:
    Ibland är det istället endast stenkastar- och rånluvevänsterns främsta twittrare som lyckas avslöja sådant som pågår i det tysta, vilket vi kan se i Bills inlägg.

Då har du skrivit i helt rätt tråd!
    Är ingen vän av twitter.

Men jag gissar att Eskilstuna-Kurirens ledarskribent är liberal och att det snarare handlar om din position på höger-vänsterskalan som får honom att framstå som stenkastarvänster. (Tja, jag minns det åtminstone som att det var Eskilstuna-Kuriren han var ledarskribent för).

Det lustiga var ju annars att SD-stollen inte vet vad en ledarskribent sysslar med utan krävde opartiskhet.

Det är ju i mångt och mycket därför ni anser att public service är vänstervridet. L betraktas av andra än skrikhögern som ett mittenparti.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-10 00:07:01 följande:
    Är ingen vän av twitter.

Men jag gissar att Eskilstuna-Kurirens ledarskribent är liberal och att det snarare handlar om din position på höger-vänsterskalan som får honom att framstå som stenkastarvänster.
    Det var inte ledarskribenten som var stenkastarvänster Glad
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-10 00:11:12 följande:
    Det var inte ledarskribenten som var stenkastarvänster Glad
    Inte. Då var det duktigt av dig att känna igen stenkastare på twitter.

Hoppas att du anmäler dem, det är ju brottsligt att kasta sten på folk.

Får man fråga vem som kastade första stenen?
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-10 00:14:49 följande:
    Inte. Då var det duktigt av dig att känna igen stenkastare på twitter.

Hoppas att du anmäler dem, det är ju brottsligt att kasta sten på folk.

Får man fråga vem som kastade första stenen?
    Tja, en liten enkel sökning gav i alla fall träff på följande verbalt kastade sten:

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-10 00:32:42 följande:
    Tja, en liten enkel sökning gav i alla fall träff på följande verbalt kastade sten:

Aha, språkförbistring.

Stenkastarvänstern är nog annars ett vedertaget begrepp och stenarna i allra högsta grad riktiga solida stenar.

Så du menar att en representant för den verbala stenkastarvänstern var i farten. Busschauffören blev för övrigt avskedad.

Vilket den där Stenkastande sverigedemokraten ogillar. Jag antar att du även kollade hans twittrande, det är många rejäla bumlingar som kastas där.

Och i sedvanlig ordning på lika okunniga grunder som exemplet KillBill postade. 

Hur går det förresten med dina spaningar efter Grå vargarnas fraktion på SRSolig
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?