Bitter Lemon skrev 2023-06-03 16:31:36 följande:
Logik är inte din starka sida ser jag. Ålder,kön och etnicitet är alla faktorer som identifierar personen. Det finns ingen skillnad mellan de tre i detta sammanhang.
Logik och argumentationsanalys är faktiskt någonting som jag studerat på universitet och inte utan viss framgång.
Visst finns det skillnader och likheter. Några andra, bland många fler, saker som identifierar personer är längd, hårfärg, skostorlek, politisk övertygelse, favoritlag i engelska ligan, plats i syskonskara, civilstånd, utbildningsnivå, iq, eq, mental stabilitet, neurotypism eller inte, intressen, musiksmak, mognad, bostadens läge, aebetsstatus.
Att olika saker identifierar en person betyder inte nödvändigtvis att dessa är relevanta för det ena eller andra. Precis som du själv säger.
Med det sagt så måste etnicitet och religion ha med saken media rapporterar om att göra för att det ska vara relevant att rapportera om detta.
Att du menar att etnicitet/religions ska redovisas pekar på att du vill att det ska höras oberoende på om det är relevant eller inte. Jag menar att det är en partiskhet och bias du har.
Med en sådan partisk neutralitesuppfattning är det lätt att förstå varför SVTs opartiskhet uppfattas om partisk.