Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-12-26 21:36:05 följande:
    Alla ser att jag bemöter ämnet med sakliga argument, exempelvis senast:

Tiden flyter vidare och det finns fortfarande enbart ett exempel på material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinne i Public Service - medan det finns gott om progressiva motsvarigheter i utbudet. Total obalans till den enes favör och på den andres bekostnad.

Liksom alla ser att du själv inte svarar på sakliga liksom bärande frågor:

Kan du avgöra huruvida medier du tar del av representerar dig eller inte?

Istället för att bemöta någonting av det här så bankar du samma påstående i väggen för att överrösta dina meningsmotståndare - ett beteende som är kutym på demonstrationer men knappast i debatt.

Det enda som du numera verkar klara av. Ditt bidrag i debatten är obefintligt men då verkar du också tro att du är ute på demonstration.

Så du bekräftar IGEN och pga avsaknad att inte påvisa att SVT/SR inte är opartiska.

Konspirationer är inte konservatism.
    Den intressanta frågan är varför du vill konspirationer ska vara på ett sakligt media som SVT/SR, om du vill läsa om konspirationer så är en ding ding värld och typ ställen som FOX, OANN och breitbart ställen som man går för hitta skräp.

SVT/SR är opartiska och tar inte upp sånt skräp, då de är sakliga med fakta.

Så vad hände med dig?
    Du var ju sakligheten personifierad innan, du är det något du skyr som pesten.
    Och utan saklighet så berättar du aldrig någonsin hur saker och ting är, utan bara hur de inte är Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-26 22:27:29 följande:
    Det går inte att förstå vad du menar. Menar du att material som exemplifierar och nyanserar konservativa är konspirationer? Hör du inte själv hur bisarrt det låter?

Det finns redan exempel på material på Public Services som exemplifierar och nyanserar ett konservativt sinne - problemet är att det bara finns ett att finna medan det finns en uppsjö av progressivt dito.

Du lyckas bara förtydliga min poäng och hur förvirrad du är.

Konspirationer är inte konservatism.
    Och vi vet att SVT/SR är opartiska, då du aldrig klarar av att påvisa annat.

Enda gången du tror något är förtydligat din poäng, det är när du lägger orden i min mun har det visat sig.
    Förstår att du tar till ad hominem, då du redan vet att jag har rätt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-27 00:58:08 följande:
    När public Service intervjuar vardaglig människor i egenskap av att vara konservativ så är det alltså en konspiration som pågår, enligt dig?

Det är iallafall materialet som jag har hänvisat till - som ett exempel på vad jag efterfrågar av Public Service - vad du pratar om vet nog ingen vid det här laget.

Det är enligt DIG och ingen annan.
    Och konspirationer är inte konservatism :whoco5:

Och igen fastställer jag att du påvisar inte att SVT/SR inte skulle vara opartiska Solig

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-27 10:39:12 följande:
    Nej, det är du som använder ordet konspiration så det är tydligen enligt dig. Vad du dock menar i sammanhanget kan inte en levande själ förstå. Menar du att min egen diskurs i den här tråden - som verkar vara vad du kallar för konspirationer - är det samma som jag efterfrågar i Public Service?

Nej, du demonstrerar bara din ståndpunkt om och om igen i brist på motargument och svar.

Du flyr från mina argument och frågor i ett spektakel.

Ja, för vet du vurmar för konspirationer och anser det är sakliga nyheter.
    Konspirationer är inte konservatism, utan konspirationer är lögner och sånt tar man sällan upp och att inte göra detta är inte att vara partisk.

Jag demsotrar inget, det enda jag berättar och gör en gång till, det är att du påvisar inte att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Intressant du kallar fly och när det är du som aldrig kommer till skott Tomte

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-27 17:43:43 följande:
    Finns inte mycket för mig att bemöta här. Om du faktiskt kan skilja mellan konspirationerna du ser och konservatism så vet du alltså redan vad som efterfrågas av Public Service när någon efterfrågar konservatism. Inte sant?

Precis, och det är sagor som man berättar. Här debatterar vi dock med undantaget du.

Låt alla se dig fly en enkel, saklig och bärande frågan för säkert tionde gången:

Kan du själv avgöra huruvida du representeras av media du tar del av eller inte?

Jag vet, då SVT/SR är opartiska.

Det jag berättar är att konspirationer är inte konservatism och konspirationer är SVT/SR väldigt ointresserade av.
    Är något utmanande för dig att greppa här och eftersom du aldrig släpper det och med tanke du borde då det inte är konservatism.

Jag representeras sällan, då jag är en enskild individ med problem som inte så många har.
    Och varför de ska öka prata om min situation, förstår jag inte riktigt syftet med och med tanke på att det är som det är.
    Och när det är akutellt så pratar dom om min situation sakligt, men konspirationer är inte något som de bryr sig om i saklig media.

Och det verkar reta dig svårt.

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-28 03:16:11 följande:
    Så folk här ska dagligen bankas av vad klyban så kallat vet med hänvisningar till att klyban vet det.

Jag representeras sällan, då jag är en enskild individ med problem som inte så många har. Och varför de ska öka prata om min situation, förstår jag inte riktigt syftet med och med tanke på att det är som det är.

Du har precis skrivit under på att du aldrig förstått vad Public Services uppdrag är och utifrån noll (0) insikt i deras uppdrag så inbillar du dig att du vet huruvida det uppfylls eller ej.

Alla vet, då du glömmer av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Så även du.

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-28 19:12:23 följande:
    Bemöt:

Tiden flyter vidare och det finns fortfarande enbart ett exempel på material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinne i Public Service - medan det finns gott om progressiva motsvarigheter i utbudet. Total obalans till den enes favör och på den andres bekostnad.

Svara:

Oops, ett inlägg till där man inser att SVT/SR är opartiska.
  • klyban
    Anton Chigurh skrev 2023-12-30 04:13:01 följande:
    Kan bara hålla med här. Jag har helt slutat läsa  vederbörandes inlägg. 
    Det förstör jag och med tanke på att sakligheten berättar inte alltid det du försöker säga.
    Digestive skrev 2023-12-28 19:12:23 följande:
    Bemöt:

Svara:

Sicken överraskning, ett inlägg till där vi inser efter att SVT/SR förblir opartiska.
    Mentat skrev 2023-12-30 08:22:06 följande:
    Det är ju litet trist bara att papegojan dödar alla försök till en seriös diskussion. Det finns iofs fler av den kategorin...
    Det blir så när SVT/SR är opartiska, så måste man påpeka detta i desinformationen som kommer att SVT/SR är just opartiska.

• klyban
    Mentat skrev 2023-12-30 11:58:08 följande:

Quod erat demonstrandum...

Och här ser vi ett inlägg till som bekräftar att SVT/SR är opartiska och med tanke på ingen saklighet kom som berättar något annat.
  • klyban
    Rataxes skrev 2023-12-31 14:29:09 följande:
    cornucopia.se/2023/12/uppdateras-media-maste-sluta-aterge-ryska-logner-som-nyheter-extrema-ryska-forluster-19-dodade-i-terrorbombningen-av-kyjiv-och-journalisthotell-bombat-i-charkiv/

Jag håller fullständigt med Lars Wilderäng. 
    Media måste sluta återge ryska lögner som nyheter.
    Med tillägget att man även borde sluta återge hamas lögner som nyheter. 

Vad har detta ens med SVT/SR och göra?

Och dessa rapporter flödar dagligen och alla som vet något om detta vet att man får ta allt med en stor nypa salt, men det ändrar sig inte att de existerar och rapporteras om ibland.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?