Padirac skrev 2023-12-26 20:02:47 följande:
Nej, rapporten att det i valrörelsenyheter inte fanns någon partipolitisk partiskhet ivid rapportering av nyheter eller politiska partier.
Bara för att det i denna rappoort skrivs om valrörelsenyheter betyder det inte att all annan rappoering i PS är partipoliskt eller politiskt vinklad.
Det är en slutsats som bara kan komma från en kognitiv bias.
Kan du komma med belägg som inte bygger på förutfattade meningar?
Så igen då...
Gör du skillnad på partiskhet/opartiskskhet i fråga om att olika livsåskådningar/politisk ideologisk och/eller intressen får utrymme i PS eller i fråga om att program är vinklade mot eller vinklade för olika livsåskådningar/politisk ideologi och eller intressen i PS?
Det verkar ju enligt aktuell forskning vara så att PS inte har någon partipolitiskt bias i fråga om nyheter.
Så jag försöker förstå dels vad du menar med partisk och i vad du finner denna partiskhet.
Fler frågor följer
Har jag någonstans använt den här forskningsrapporten som underlag till ett sådant påstående? Nej, är svaret.
Du svarade på ett inlägg med belägg för min ståndpunkt men ditt fokus räcker helt enkelt inte till, sett till ovan och nu detta.
Utrymme.
Nej, du har uppenbarligen inte förstått forskningsrapporten.
Försöker du att förstå? - jag tvivlar på det då ingenting tyder på det.
Besvärade dig inte med mer frågor än du själv kan hålla ordning på. Prova med en fråga i taget och går det bättre så kan vi prova med två och så vidare.