Lena1979 skrev 2019-10-25 09:09:53 följande:
"Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?"
Nej 391 röster 79% (79%!)
Men det finns tre personer i tråden som anser sig göra sig till tals för de stora massorna, tre personer som är allra mest högljudda och som har utnämnt sig själva ha rätten att höras allra mest,
och som tror sig veta att 79% har fel.
Tre personer som anser sig vara de enda som har rätt.
I vissa fall tom anser sig har rätt att bestämma att 79% har åsikter som borde förbjudas och att man borde anmälas för att man har samma åsikt som de övriga 79%.
Oavsett vad dessa tre har för åsikt så är min åsikt att public service (SVT, SR, UR) absolut inte är opartiska.
Jag känner mig mycket stärkt i min uppfattning när 391 personer, 79%, har samma åsikt som jag.
Men fortfarande anser jag att dessa tre högljudda och självutnämnda också är fria att ha sin egen åsikt, jag tänker inte anmäla dem och inte ens hota dem, trots att deras åsikt går stick i stäv med min egen och med 79%.
Dessutom anser jag det vara fullständigt vansinnigt att man nu till Public Service har klubbat igenom en budget på ofattbara 54 miljarder skattekronor.
En mycket stor del av dessa skattepengar hade gjort oändligt mycket större nytta i tex vård/skola/omsorg.
Nja, det är nog en smula lämpligare att utgå från undersökningar där man utgår från ett slumpmässigt urval