Lena1979 skrev 2019-10-22 11:56:47 följande:
Jag skrev SVT, nyhetssändning,
och
Om jag minns rätt, i går var det tydligt dramatiserande bakgrundsmusik när man rapporterade om kriget, om Turkiets framryckning (nu är det då i förrgår).
Jag tror att det var en liknande debatt på ett annat forum för några år sedan då man på nyheterna visade det där uppmärksammade inslaget om den drunknade pojken på stranden,
alltså han vars far hade flytväst och klarade sig medan pojken saknade flytväst och drunknade.
Även den gången sades det att man använde dramatiserande musik för att förmedla "rätt" budskap till mottagarna.
Men det såg jag inte själv.
i söndags?
Efter vad jag minns var det ett längre inslag om en kvinna som trädde fram och berättade att hennes pappa tvingat henne att spela apatisk - alltså en del av debatten kring apatiska flyktingbarn Det var ett inslag om det där företaget som har KD-politiker i styrelsen, Apotekstjänst. Det var ett inslag om demonstrationerna i Chile och ett om demonstrationerna i Libanon, i det senare kunde man nog höra lite sång från demonstranterna. Och så var det ett inslag om Rosengård - där spelarna sjung SM-guld, SM-guld, SM-guld.
Inte mycket att uppröras över, tycker jag