Anton Chigurh skrev 2016-08-18 10:17:03 följande:
Du verkar ha en poäng, Bill
det måste jag erkänna, att endast 60 % svarar på enkäten ger inte det mest tillförlitliga resultat. Jag vidhåller dock att den trots det visar på att journalister rent allmänt lutar åt en viss riktning inom politiken, att journalisters partisympatier på intet vis motsvarar svenska folkets, vilket förstås vore helt orimligt att begära, men ändå visar på att media, vad som än sägs, inte är opartiska.
Mvh //Anton
Jag vidhåller att Försvarsmakten är en säkerhetsrisk, liksom Polismyndigheten och Säpo. Det är ju knappast någon tillfällighet att de flesta som är anställda där ligger till höger om den politiska mittlinjen.
Eller vänta - resonerar jag bara som en omvänd skrikhögeraktivist nu och att man i själva verket kan utgå från att även dessa förmår vara professionella i yrkesrollen och inte låter eventuella partisympatier påverka yrkesrollen.
Ja, så är det nog om man tänker efter ordentligt. Vi ser ju vare sig exempel på att militären eller polisen tar politisk ställning precis som med journalister i deras nyhetsrapportering.Tja, med undantag för rikspolischefen då, som inte gillar SD.
Förmodligen är det så väl att - och skrikhögern får fortsätta hitta praktikanter som visar hur tendentiösa SVT och SR är