• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-07-31 11:23:07 följande:
    Hur ofta talar SR om när en statsvetare är allianssympatisör?
    Hur ofta är en statsvetare borgerlig partiarbetare eller dito politiker?

Kan du komma på någon?

Bjereld (verkställande utskottet) och Lemne (partiarbetare) känner vi dock till.

Men "oberoende" public service "glömmer" att tala om partitillhörigheten på dessa för sina tittare/lyssnare.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-07-31 11:19:07 följande:
    Nu är det inte frågan om var hennes hjärta sitter som spelar någon roll utan det faktum att "oberoende" public service "glömmer" att rapportera att de talar med en socialdemokrat som recenserar de olika partiledarna.

Men självklart skall en socialdemokrat försvara detta ...
    Public service har ingen skyldighet att informera om alla sina skribenters  partipolitiska sympatier. Tvärtom så har vi inte åsiktsregistrering i Sverige.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nattuw
    nihka skrev 2017-07-31 10:39:15 följande:
    I en demokrati är det regel att myndigheter granskas av andra myndigheter. Hur vill du ha det? Att myndigheter granskas av privata aktörer?
    Dina frågor är irrelevanta för det inlägg du citerade.
  • nihka
    nattuw skrev 2017-07-31 16:48:36 följande:
    Dina frågor är irrelevanta för det inlägg du citerade.
    Jaså, så du pratade inte om granskning av myndigheter. Jag tyckte nämligen det såg ut så. Vad pratade du om då? 
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-31 11:23:07 följande:
    Hur ofta talar SR om när en statsvetare är allianssympatisör?
    En gång i månaden , och samtidigt kommer en fanfar för den sällsyntra händelsen.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-29 22:06:53 följande:

SVT och SR är de medieföretag i Sverige som har absolut högst förtroende. SVT och SR lyder under Granskningsnämnden för radio och tv som har till uppgift att prövar om innehållet i radio- och tv-program följer de regler som finns för sändningarna (exempelvis att sändningarna ska vara opartiska och sakliga).

Och de fälls igen och igen, och du tror därmed att allt är ok?  den naiva bubbla du lever i borde få dig att skämmas.
  • nattuw
    nihka skrev 2017-07-31 20:23:44 följande:
    Jaså, så du pratade inte om granskning av myndigheter. Jag tyckte nämligen det såg ut så. Vad pratade du om då? 
    Precis det jag skrev. Kan granskningsnämnden ses som en garant för saklighet och opartiskhet eller finns det strukturella problem som gör att granskningsnämnden inte kan ses som en garant för saklighet och objektivitet.
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-01 14:33:26 följande:
    Och de fälls igen och igen, och du tror därmed att allt är ok?  den naiva bubbla du lever i borde få dig att skämmas.
    Jag konstaterar bara en stor majoritet av svenska folket har högt förtroende för SVT och SR. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    nattuw skrev 2017-08-02 09:10:50 följande:
    Precis det jag skrev. Kan granskningsnämnden ses som en garant för saklighet och opartiskhet eller finns det strukturella problem som gör att granskningsnämnden inte kan ses som en garant för saklighet och objektivitet.
    Ingen kan helt på egen hand ses som garant utan det är därför myndigheter granskar myndigheter som granskar myndigheter som...
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?