Inlägg från: Borgaren |Visa alla inlägg
  • Borgaren

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2017-07-24 07:52:25 följande:
    Finns mängder med folk som är den del av "den svenska nutidshistorien" utan att få hyllningprogram i SVT. Och det där gäller i princip bara hans mamma och pappa dessutom.

Frågan är ens varför ska det göras program om Myrdal?

Vem kläckte idéen? Varför? Vad är nyttan för samhället att dra hans historia en gång till? Hålla liv i berättelsen under ett nytt decennium.

Människan ifråga har alltså inte varit relevant för någonting på de senaste ungefär 30 åren. Ja, utanför Public Service då.
    Exakt.

Kan man tänka sig nån från extremhögern som förnekar förintelsen och hyllar Hitler , och få ett hyllningsprogram i SVT?
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-31 11:23:07 följande:
    Hur ofta talar SR om när en statsvetare är allianssympatisör?
    En gång i månaden , och samtidigt kommer en fanfar för den sällsyntra händelsen.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-29 22:06:53 följande:

SVT och SR är de medieföretag i Sverige som har absolut högst förtroende. SVT och SR lyder under Granskningsnämnden för radio och tv som har till uppgift att prövar om innehållet i radio- och tv-program följer de regler som finns för sändningarna (exempelvis att sändningarna ska vara opartiska och sakliga).

Och de fälls igen och igen, och du tror därmed att allt är ok?  den naiva bubbla du lever i borde få dig att skämmas.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-04 23:32:17 följande:
    Ett resultat ett enskilt år är ingen trend (visste du inte det?). Dessutom är svenska folkets förtroendet för PS väldigt mycket högre än för andra medier trots det senaste årets dipp).
    Det är mer än ett enskilt rersultat, som sagt , om några år kan du inte sitta och skriva fantiserande inlägg om SVTs och SRs förtroende.

Det är högst troligt att många äldre som inte ens vet vad TV3 och netnews är svarar på ren rutin som de tyckt de sista 50 åren.
  • Borgaren
    nihka skrev 2017-08-05 15:41:54 följande:
    I så fall är det högst troligt att många yngre inte ens vet vad SVT och SVTplay är och svarar på ren rutin som de sett. Avpixlatmobben göra.

Seriösa opinionsundersökningar är inte bara rättvisande när de visar vad du vill att de visar.
    Rena fantasier från din sida, däremot är min teori högst sannolik,
    vi får ju se om ett par år när jag får rätt.
  • Borgaren
    nihka skrev 2017-08-08 13:20:57 följande:
    Naturligtvis är din teori sannolik för dig - den är ju din medan andras teorier är "rena fantasier" Hahahaha!
    Skillnaden är att jag befinner mig mer i verkligheten än ex. du.

Därmed är mina teorier baserade på verklighet och är därför troliga att bli sanna/vara sanna.

Så funkar verkligheten serru!
  • Borgaren
    nihka skrev 2017-08-10 23:45:43 följande:
    Det måste kännas skönt för dig att tänka så
    Jo tack, det känns helt ok att befinna sig i verkligheten och slippa se ut som en byfåne i var och varannan debatt.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?