• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • RMC
    nihka skrev 2017-06-21 18:22:52 följande:
    Jag tycker det är högst omärkligt att någon plockar ner en skylt som någon har satt fast i bilen och att man sedan slänger den.
    Slänger den i sin bil, sitt arbetsfordon?

Alltså, plakaet satt enligt journalisten fast på baksidan på bilen först, kolla upp lite fakta .

Synnerligen märkligt och väldigt osannolikt att slänga det i sin egen bil.
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 18:26:43 följande:
    Slänger den i sin bil, sitt arbetsfordon?

Alltså, plakaet satt enligt journalisten fast på baksidan på bilen först, kolla upp lite fakta .

Synnerligen märkligt och väldigt osannolikt att slänga det i sin egen bil.
    Vilken fakta ska jag kolla upp? Hur är "fast i bilen" inte sant gentemot "satt fast på baksidan på bilen".

Vad skulle hon annars ha gjort? Slängt den i någon annans bil, eller bara kastat den på backen?

Jag hade gjort precis som hon sa att hon gjorde. Jag gör det också med reklamblad under vindrutetorkaren.
  • RMC
    nihka skrev 2017-06-21 18:39:57 följande:
    Vilken fakta ska jag kolla upp? Hur är "fast i bilen" inte sant gentemot "satt fast på baksidan på bilen".

Vad skulle hon annars ha gjort? Slängt den i någon annans bil, eller bara kastat den på backen?

Jag hade gjort precis som hon sa att hon gjorde. Jag gör det också med reklamblad under vindrutetorkaren.
    Fakta, det som är klarlagt, det som vi vet har hänt.

Vad hon skulle gjort?  Kommit på en bättre coverstory kanske, men hon hade väl brått att hitta på nåt.

Ingen redig människa slänger ett upphittat plakat med kompromenterande text i sitt arbetsfordon, förklaring blir ytterst märklig ju mer man analyserar den.

Jag anser inte den här saken är klargjord.
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 18:45:50 följande:

Vad hon skulle gjort?  Kommit på en bättre coverstory kanske, men hon hade väl brått att hitta på nåt.

Ingen redig människa slänger ett upphittat plakat med kompromenterande text i sitt arbetsfordon, förklaring blir ytterst märklig ju mer man analyserar den.

Skulle jag ha gjort och jag är redig. Skulle inte slänga det på backen. Leta upp en container eller tillräckligt stor papperskorg skulle jag inte göra när jag var mitt i ett jobb. Tjoff in i vanen är klart enklast.

Så du insinuerar inte bara att hon ljuger utan att hon också inte sköter sitt jobb med att rapportera om en demonstration utan i stället deltar i den? 
  • absalon
    RMC skrev 2017-06-21 18:17:49 följande:
    Håll koll på fakta, SRs reporter har själv sagt som förklaring att hon lagt plakatet i bussen, vad är det som är fejk sa du?
    Någon hade satt upp plakatet på reportagebussen. Jag tror inte att en SR-reporter - oavsett privata, politiska åsikter skulle begå en sådan dunderblunder. Att hon tog bort plakatet och lade in det i fordonet för att få det ur världen var naturligtvis helt OK.
     Dock - hon borde ha lagt det så att det inte syntes utifrån.
    Flera käcka debattörer försöker vinkla plakathistorien därhän att Sveriges Radios fordon används för att sprida propaganda mot Sverigedemokraterna.
    SD:s partiledning tycks emellertid inte riktigt tro på den här historien. I varje fall har man inte protesterat till radioledningen. Vilket man med all rätt borde ha gjort, om plakathistorien verkat trovärdig.
  • BlueValentine
    RMC skrev 2017-06-21 18:45:50 följande:

Vet inte vem man ska tro på.
    KillBill skrev 2017-06-21 18:03:55 följande:
    Lägg ner det där. Det är konstaterat att journalisten från SR inget har med detta att göra.
    Vem har konstaterat det?

• KillBill
    BlueValentine skrev 2017-07-20 16:09:58 följande:
    Vet inte vem man ska tro på.
    KillBill skrev 2017-06-21 18:03:55 följande:Lägg ner det där. Det är konstaterat att journalisten från SR inget har med detta att göra.
    Vem har konstaterat det?

Exempelvis Hanif Bali har presenterat bevis för det på Twitter.
  • BlueValentine
    KillBill skrev 2017-07-20 17:27:06 följande:
    Exempelvis Hanif Bali har presenterat bevis för det på Twitter.
    Men Hanif Bali så ju hatad av vänstern, ska vi verkligen tro på vad han säger?

Varför lita på någon som inte tycker om islam?
  • KillBill
    BlueValentine skrev 2017-07-20 20:33:39 följande:
    Men Hanif Bali så ju hatad av vänstern, ska vi verkligen tro på vad han säger?

Varför lita på någon som inte tycker om islam?
    Om t.o.m Hanif Bali tar SR reportern i försvar så kan du nog utgå ifrån att det är sant..
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?