• Anonym (Västkusten)

Umgås med mamma på pappavecka?

Hej!!

Har två bonusdöttrar på 14 och 12 år, samt en son på 3 med deras pappa. Vi har tjejerna vv, och det fungerar bra egentligen, bara det att det börjar bli mer och mer mamma umgänge på våra veckor som de kommit överens med mamma om utan att egentligen pratat med oss först. Jag är lite tvådelad där, för det är ju ändå deras mamma! Men nu börjar det inkräkta på våran familjs planer och vardag etc. På mamma veckan har vi aldrig något umgänge ska tilläggas. Det som också är är ju att pappan förlorar tid med dom. Vi har svårt att vara spontana numer för det händer att de helt plötsligt vill till mamma på kalas när hon fyller etc medan vi kanske spontant kommit på något på morgonen, men då har de exempelvis pratat med mamma kvällen innan och bestämt att komma dit. Min make tycker att det är okej och menar på att det vore skillnad ifall vi hade planerat den spontana grejen..

Nu till frågan.. Hur ska man tackla sånt här?

• Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-16 17:19:57 följande:

Men jösses VAD är det du inte förstår, på RIKTIGT?!? Du slösar bort värdefull tid med ren dumhet.

MAMMAN ANMÄLDE SINA BARN TILL DETTA FÖR ATT HON OCH BARNEN VILLE HA MAMMA-BARN GREJ TROTS ATT ALLA VUXNA OCH KÖN VAR VÄLKOMNA I PROJEKTET, MEN MAMMAN ANMÄLDE UTAN VÅRT INVOLVERANDE SOM EN MAMMA-BARN GREJ. Vad, vilka ord uppfattas inte???

Pappan hade fiolen han var FULLT ENGAGERAD I, var med i varenda uppvisning och show. I 2 års tid. Sen kom mamman och bestämde över hans huvud och vips var fiolen ett minne blott. Skärp dig liksom

Lugna ner dig ett par hekto eller sök hjälp! Du verkar inte helt frisk! Är det därför du inte kan jobba heltid?
  • Anonym (Västkusten)
    Anonym (Wow) skrev 2015-12-16 18:12:33 följande:

Lugna ner dig ett par hekto eller sök hjälp! Du verkar inte helt frisk! Är det därför du inte kan jobba heltid?

Jobbar inte heltid för att jag har ett stall med två hästar och en kaninfarm, vill ta hand om dem oxå. Men sånt förstår kanske inte du?
  • Anonym (mongotmgpxx  dd)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-16 21:31:38 följande:

Jobbar inte heltid för att jag har ett stall med två hästar och en kaninfarm, vill ta hand om dem oxå. Men sånt förstår kanske inte du?

Du framstår som riktigt otrevlig här i tråden. Bara så du vet.
  • annananonym
    Anonym (mongotmgpxx dd) skrev 2015-12-16 22:51:03 följande:

Du framstår som riktigt otrevlig här i tråden. Bara så du vet.

Verkligen!
  • Anonym (Västkusten)

Jadå, det är precis som det brukar vara i trådar -folk får spotta ur sig hejvilt och TS blir boven! Varför blir jag inte förvånad. TS ska ta emot skit och onödiga kommentarer utan att försvara sig. Det är så i de flesta trådar folk har starka åsikter om. Jag säger såhär "behandla andra som du blir behandlad" rest my case!

• Anonym (Västkusten)

Hon skrev att jag jobbar deltid pga mitt mentala tillstånd och jag får inte ge igen SÅ SKRATTRETANDE och det säger faktiskt mer om er som säger att jag framstår som otrevlig än om mig, sorry men så är det IRL

• Anonym (Jo)
    BioBonus skrev 2015-12-16 14:54:12 följande:

Fast även jag ser påven i ganska många trådar, och vi ser inte alltid likadant på saker och ting och jag tror inte jag har spårat ur på det sättet du gör en enda gång. Så det beteendet får du faktiskt inse att att du helt och hållet äger själv. Vilket är lite synd - för du ger oss bonusmammor lite dåligt rykte. Jag vill inte klumpas ihop med den typen av bonusmammor som inte klarar av att bemöta olika åsikter på ett sakligt sätt utan drar in sitt sexliv i det hela. Lite pinsamt.

Precis så. Jag har absolut ingenting emot bio- eller bonusmammor, tycker det är helt befängt att dra alla över en kam på det sättet.

Jag kom med vad jag tyckte var ett genomtänkt råd från ett välmenande perspektiv och fick genast ett defensivt svar, så jag har tappat intresset att försöka nå fram. Sjävklart representerar hon inte alla bonusmammor; hon inser nog inte hur udda hennes reaktion är. TS får helt enkelt äga sitt beteende.
  • Anonym (Västkusten)
    Anonym (Jo) skrev 2015-12-17 08:30:26 följande:

Precis så. Jag har absolut ingenting emot bio- eller bonusmammor, tycker det är helt befängt att dra alla över en kam på det sättet.

Jag kom med vad jag tyckte var ett genomtänkt råd från ett välmenande perspektiv och fick genast ett defensivt svar, så jag har tappat intresset att försöka nå fram. Sjävklart representerar hon inte alla bonusmammor; hon inser nog inte hur udda hennes reaktion är. TS får helt enkelt äga sitt beteende.

Ytterligare en moralkärring
  • BioBonus
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-17 07:38:24 följande:

Jadå, det är precis som det brukar vara i trådar -folk får spotta ur sig hejvilt och TS blir boven! Varför blir jag inte förvånad. TS ska ta emot skit och onödiga kommentarer utan att försvara sig. Det är så i de flesta trådar folk har starka åsikter om. Jag säger såhär "behandla andra som du blir behandlad" rest my case!

Det är väl ganska självklart att man kan bli kritiserad och ifrågasatt som TS, alla tycker ju självklart inte likadant. Det är en "risk" man tar och kanske också det man behöver för att se saker och ting från ett annat håll. Man fastnar ofta i sina egna tankegångar och förhållningssätt. 

Så som TS kan du få mothugg. Vilket du fått.  Och du har inte kunnat hantera det på ett bra sätt utan börjat skrika och gorma och dra in sexlivet och fan och hans moster. Sluta skylla ditt dåliga beteende på andra. 

Du har fått goda råd av flera i tråden, jag hoppas för er skull att du kanske funderar på en förändring i vardagen.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-17 08:42:33 följande:
    Ytterligare en moralkärring
    Enligt din egen logik råder jag dig till att "få dig ett nyp".

Nej, det var lågt, ursäkta.
Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?