• Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Har hos en vän hittat en burk tabletter. Det är inte dom som ska vara i burken. Det är blåvita kapslar och står ingenting på dom. Vet att denna person varit deprimerad i perioder och även tagit ryssfemmor förr. Snälla hjälp

• Svar på tråden Vad är detta för tablett?!
  • RosaSmurf
    Anonym (......) skrev 2015-12-09 18:03:35 följande:

mina duloxetine ser ut så (antidepp)

De har textning... Så även Cymbalta.
  • Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 18:24:22 följande:

Då rotar ni båda.

Haha ja så kanske du ser det. Men det gör varken han eller jag. Så håll dig gärna till ämnet vilket var att jag ville veta vad det var för tablett. Din personliga åsikt har jag inte bett om så den kan du hålla för dig själv
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 19:25:05 följande:

Haha ja så kanske du ser det. Men det gör varken han eller jag. Så håll dig gärna till ämnet vilket var att jag ville veta vad det var för tablett. Din personliga åsikt har jag inte bett om så den kan du hålla för dig själv

Om ni nu är så öppna varför frågar du inte?

Är troligtvis Lymecyciline eller Omeprazol.
  • Anonym (M)
    Anonym (ex) skrev 2015-12-08 21:19:24 följande:

Jag hade blivit förbannad om någon hade lagt sig i sånt. Du har inget med det att göra. Det kan vara mediciner som han inte vill att någon ska veta att han tar. Visst, det kanske även är något olagligt, men du har fortfarande inte med det att göra. När man är deprimerad så känner jag att man får göra vad man vill om det gör att man orkar leva ännu en dag i denna världen. 

• Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 19:35:04 följande:

Om ni nu är så öppna varför frågar du inte?

Är troligtvis Lymecyciline eller Omeprazol.

Om du läser längre upp så har jag pratat med honom om det här. Att jag hitta tabletterna o sa att jag hoppas det ej är några olagliga. Sen är jag inte så nyfiken på egentligen vad det är o varför han tar dom. Sålänge dom som sagt är lagliga så är det upp till honom själv att berätta eller ej
  • Anonym (M)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 19:39:52 följande:

Om du läser längre upp så har jag pratat med honom om det här. Att jag hitta tabletterna o sa att jag hoppas det ej är några olagliga. Sen är jag inte så nyfiken på egentligen vad det är o varför han tar dom. Sålänge dom som sagt är lagliga så är det upp till honom själv att berätta eller ej

Varför lägger du dig i vilka tabletter han tar?
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 19:39:52 följande:

Så varför startar du tråden om du ändå inte bryr dig?
  • Anonym (Orolig)

Men jösses läser ni inte vad jag skriver? Jag ville veta att det inte är något olagligt! Sen om det är antidepp, omeprazol eller vad som det struntar jag i. Sålänge det ej är något olagligt

• RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 21:06:28 följande:

Men jösses läser ni inte vad jag skriver? Jag ville veta att det inte är något olagligt! Sen om det är antidepp, omeprazol eller vad som det struntar jag i. Sålänge det ej är något olagligt

Det finns ingen som kan säga exakt vad det är eftersom det finns många tabletter, olagliga och laglig, som ser ut så.
  • Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 21:30:37 följande:

Det finns ingen som kan säga exakt vad det är eftersom det finns många tabletter, olagliga och laglig, som ser ut så.

Då nöjer jag mig med det svaret.. Jag har ingen större inblick i mediciner så vände mig hit för råd. Inga påhopp..
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!