• Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Har hos en vän hittat en burk tabletter. Det är inte dom som ska vara i burken. Det är blåvita kapslar och står ingenting på dom. Vet att denna person varit deprimerad i perioder och även tagit ryssfemmor förr. Snälla hjälp

• Svar på tråden Vad är detta för tablett?!
  • gertie
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-08 21:51:52 följande:
    Som jag skrev ovan, jag vill absolut inte trampa denna person på tårna men i och med att denna person bland annat är barnvakt åt mina barn och har historia att använda olagliga tabletter och droger från förr så vill jag vara säker på att det inte är något sådant som jag hittade. Så jo jag tycker att jag har med o göra om det är något farligt..
    Lämplig barnvakt. 
  • Anonym (?)
    gertie skrev 2015-12-10 19:00:36 följande:

Lämplig barnvakt. 

Så ingen som rört droger tidigare i sitt liv ska få passa ett barn?

Har själv missbrukat droger och är nu gravid i 14e veckan, sluta direkt när jag fick plus.
  • Lord Hans
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 19:12:12 följande:

Har själv missbrukat droger och är nu gravid i 14e veckan, sluta direkt när jag fick plus.
    Om du slutade när du blev gravid så passar väl inte definitionen "missbruka" in på dig? Att kunna sluta när man vill är väl ganska långt vad som definierar skillnaden på att bruka och att missbruka...
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 19:12:12 följande:

Aldrig och aldrig har jag inte sagt, men jag vill mena att en tidigare missbrukare som strör oidentifierbara tabletter kring sig samt beter sig på ett sätt att en så pass nära vän som ts "inte vill fråga" vafan det är för tabletter absolut inte är lämplig som barnvakt, nej. 
  • Anonym (?)
    gertie skrev 2015-12-10 19:32:04 följande:

Aldrig och aldrig har jag inte sagt, men jag vill mena att en tidigare missbrukare som strör oidentifierbara tabletter kring sig samt beter sig på ett sätt att en så pass nära vän som ts "inte vill fråga" vafan det är för tabletter absolut inte är lämplig som barnvakt, nej. 

Nu hade ju hon frågat men inte fått veta? Dom kapslarna jag skrev lite längre upp är dom enda blåvita omärkta kapslarna som finns registrerade, inga av dom är narkotikaklassade, sen finns de ju andra säkert som är blåvita som inte är registrerade men de kan vi inte veta, man kan ju också fylla tomma kapslar med vad som helst.

tycker också ts ska fråga sin vän vad de va för något, iaf fråga om de är nå olagligt som hon ville veta. Eftersom de är en självklarhet att ta reda på om vännen ska passa barnen.
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 19:56:37 följande:
    Nu hade ju hon frågat men inte fått veta? 
    ÄNNU mer olämplig som barnvakt om personen vägrar svara. 
  • Anonym (?)
    gertie skrev 2015-12-10 20:12:07 följande:

ÄNNU mer olämplig som barnvakt om personen vägrar svara. 

Kanske personen tycker det är pinsamt? ?? Kan ju va mot svampinfektioner, schizofreni/psykoser eller mot akne
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 20:23:57 följande:
    Kanske personen tycker det är pinsamt? ?? Kan ju va mot svampinfektioner, schizofreni/psykoser eller mot akne
    Ja för det är ju mycket värre än att bli misstänkliggjord som en pill poppin junkie när man inte är det. 

Äkta junkie-beteende att vara hemlig med tabletter som är så lättillgängliga att "vem som helst som inte snokar" kan hitta dem. And that my friend - includes children. Ännu en orsak till att inte lämna över ansvaret för sina barn till någon med den problematiken. 
  • RosaSmurf
    Aikido skrev 2015-12-10 17:34:35 följande:

Hur i hela friden kom du fram till det?

Genom att läsa kommentaren ts skrev.
  • Anonym (Orolig)

Ni som inte kan hålla er till ämnet kan vackert lämna tråden tack!

Vart fan får ni det till att jag vill sälja ? Herregud. Så fruktansvärt att ens påpeka en sådan sak ni som inte ens känner mig. Sökte mig hit för råd för jag var orolig så bemöts man på det här sättet.

Svar på tråden Vad är detta för tablett?!