• Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Har hos en vän hittat en burk tabletter. Det är inte dom som ska vara i burken. Det är blåvita kapslar och står ingenting på dom. Vet att denna person varit deprimerad i perioder och även tagit ryssfemmor förr. Snälla hjälp

• Svar på tråden Vad är detta för tablett?!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Deceree1 skrev 2015-12-09 14:30:07 följande:
    Ok. Fel av mig. Där ser man hur viktigt det är att vara källkritisk. Min läkare sa att man numera använder lyrika mot smärta
    Det gör man, men det används för neuropatisk smärta, alltså nervsmärta som kommer av skador på nerver.

Men det är inte ett smärtläkemedel som paracetamol eller morfin.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (?)

Skulle inte bli sur om min bästa kompis tog en alvedon eller annat jag har framme.

• Anonym (juli)

Om den stod framme synlig antar jag att han inte var så noga att gömma den, så något olagligt tror jag i såna fall inte det skulle vara.

Jag skulle ha blivit förbannad om någon tog tabletter av mig utan att fråga oavsett om det var värktablett, koffein, antidepp eller annat. Dessutom brukar jag spara gamla burkar och förvara en del av mina mediciner i, så någon som tror att den tar en koffeintablett kanske råkar ta ett p-piller istället...

• Anonym (......)

mina duloxetine ser ut så (antidepp)

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Snövits skrev 2015-12-09 17:36:14 följande:

Det ser ut som Elvanse 50 mg.

De har text.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 14:00:37 följande:

Eftersom vi en så pass nära relation så han går i mitt medicinskåp o tar värktabletter och diverse utan att fråga o jag tar en koffeintablett ibland utan att fråga är inget konstigt hos oss så sluta uttala dig om att jag har snokat. Jösses..

Då rotar ni båda.
  • RosaSmurf
    Deceree1 skrev 2015-12-09 14:30:07 följande:

Ok. Fel av mig. Där ser man hur viktigt det är att vara källkritisk. Min läkare sa att man numera använder lyrika mot smärta

Lyrica fungerar framförallt på neuropatisk smärta och används myxket mot det. Men det är ingen klassisk smärtmedicin som ex Paracetamol.
  • RosaSmurf
    Anonym (?) skrev 2015-12-09 13:43:53 följande:

Medikinet 50mg?

Den är lila och vit.
    Snövits skrev 2015-12-09 17:36:14 följande:

Det ser ut som Elvanse 50 mg.

Har text...
  • RosaSmurf
    Anonym (......) skrev 2015-12-09 18:03:35 följande:

mina duloxetine ser ut så (antidepp)

De har textning... Så även Cymbalta.
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!