• RosaSmurf

Vad är detta för tablett?!

Det är Lymecyciline 300mg. Tillhör tretracyklinantibiotika och är mot akne. Att de låg i en burk de inte ska vara i kan vara för att din vän inte vill att alla ska veta vad han behandlas för.

• RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-08 22:40:32 följande:

För det första gick jag inte genom hans mediciner! Han hade tabletterna i bilen i en burk som ska innehålla coffeintabletter. Så tänkte jag toppen precis vad jag behövde! När jag öppna så såg jag ju att det ej var dom tabletterna som ska innehålla i den burken. Så jag rotade INTE!!

Brukar du rota i folks tablettbrukar, även om det bara är en koffeintablettburk?
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 09:55:46 följande:

tro vad ni vill, herregud. Jag skulle ta en coffeintablett som jag brukar göra ibland så såg jag andra piller i o vart fundersam.

Jag sa iaf till honom igår att jag blev fundersam över tabletterna och att han ej behöver säga vad det är om han inte vill men att jag hoppades det inte är något olagligt iaf.. Han ville ej säga vad det var men sa att det ej var olagligt och FÖRSTOD Mig att jag blev fundersam över det.

Så tror inte det är omeprazol för då hade han sagt det.

Och att jag säga att jag rotar bara för att jag skulle ta en koffeintablett ur en burk som låg synligt framme... Nej.. Det kunde lika gärna handla om att jg behövde en värktablett eller liknande. Herregud skärp er..

Tar man en koffeintablettburk ur en väns bruk utan dennes vetskap eller tillåtelse så rotar man. Man rotar inte bland vänners medicin burkar oavsett om man enbart ska ta en koffeintablettburk. Inte ens om man behöver en värktablett. Då FRÅGAR man innan om ens vän har en koffeint- eller värktablett.
  • RosaSmurf
    Equ skrev 2015-12-09 10:06:51 följande:

Ser ut som equasym som är medicin mot adhd.

20mg piller

De är märkta vilket tabletten ts vän har inte är märkt.
  • RosaSmurf
    Aniiee skrev 2015-12-09 13:13:11 följande:

De är dock helblåa och märkta, till skillnad från TS blåvita omärkta.

Det finns även hiv medisin som är en blåvit kapsel, men de står det text på.
  • RosaSmurf
    Deceree1 skrev 2015-12-09 13:17:17 följande:

Kan det vara Lyrika? En smärtmedicin.

Lyrica är överhuvudtaget inte blåvita. Der räknas inte som smärtmedicin utan är ett läkemedel som används för bla epilepsi, neuropatisk smärta (bla fantomsmärtor) och GAD.
  • RosaSmurf
    Deceree1 skrev 2015-12-09 13:23:17 följande:

Lyrika

Det är inte lyrica på bilden...

Hemsidan har tatt bild på fel tablett.
  • RosaSmurf
    Aniiee skrev 2015-12-09 13:31:14 följande:

Ja, jag skrev ju det. Fast jag ser att jag skrev lite otydligt, borde skrivit och/eller märkta.

Du skrev att de var helblåa... det var mera det jag rättade till.
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 14:00:37 följande:

Eftersom vi en så pass nära relation så han går i mitt medicinskåp o tar värktabletter och diverse utan att fråga o jag tar en koffeintablett ibland utan att fråga är inget konstigt hos oss så sluta uttala dig om att jag har snokat. Jösses..

Då rotar ni båda.
  • RosaSmurf
    Deceree1 skrev 2015-12-09 14:30:07 följande:

Ok. Fel av mig. Där ser man hur viktigt det är att vara källkritisk. Min läkare sa att man numera använder lyrika mot smärta

Lyrica fungerar framförallt på neuropatisk smärta och används myxket mot det. Men det är ingen klassisk smärtmedicin som ex Paracetamol.
  • RosaSmurf
    Anonym (?) skrev 2015-12-09 13:43:53 följande:

Medikinet 50mg?

Den är lila och vit.
    Snövits skrev 2015-12-09 17:36:14 följande:

Det ser ut som Elvanse 50 mg.

Har text...
  • RosaSmurf
    Anonym (......) skrev 2015-12-09 18:03:35 följande:

mina duloxetine ser ut så (antidepp)

De har textning... Så även Cymbalta.
  • RosaSmurf
    Anonym (......) skrev 2015-12-09 18:03:35 följande:

mina duloxetine ser ut så (antidepp)

De har textning... Så även Cymbalta.
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 19:25:05 följande:

Haha ja så kanske du ser det. Men det gör varken han eller jag. Så håll dig gärna till ämnet vilket var att jag ville veta vad det var för tablett. Din personliga åsikt har jag inte bett om så den kan du hålla för dig själv

Om ni nu är så öppna varför frågar du inte?

Är troligtvis Lymecyciline eller Omeprazol.
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 19:39:52 följande:

Om du läser längre upp så har jag pratat med honom om det här. Att jag hitta tabletterna o sa att jag hoppas det ej är några olagliga. Sen är jag inte så nyfiken på egentligen vad det är o varför han tar dom. Sålänge dom som sagt är lagliga så är det upp till honom själv att berätta eller ej

Så varför startar du tråden om du ändå inte bryr dig?
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 21:06:28 följande:

Men jösses läser ni inte vad jag skriver? Jag ville veta att det inte är något olagligt! Sen om det är antidepp, omeprazol eller vad som det struntar jag i. Sålänge det ej är något olagligt

Det finns ingen som kan säga exakt vad det är eftersom det finns många tabletter, olagliga och laglig, som ser ut så.
  • RosaSmurf
    Psyksyrra skrev 2015-12-10 14:25:33 följande:

Ser ut som cymbalta 30 mg?

vänlig själ skrev 2015-12-10 14:55:22 följande:

det är inte helt otroligt Elvanse 50 mg dvs en långtidsverkande amfetamin man får vid ADHD

Båda har textning.... vilket tabletten ts hittat inte har.
  • RosaSmurf
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-10 16:29:07 följande:

Hahaha! Verkligen inte. Jag Tar och har alltid tagit avstånd från olagliga preparat. Jag beblandar mig inte med sådant och vill ej ha personer omkring mig som pysslar med sådant. Alltså därav min tråd. Behöver ej veta vad det är. Bara om det var olagligt eller ej

Jaha, så du är ute efter att sälja om det är ett lagligt preparat.....
  • RosaSmurf
    Aikido skrev 2015-12-10 17:34:35 följande:

Hur i hela friden kom du fram till det?

Genom att läsa kommentaren ts skrev.
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!