• Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Har hos en vän hittat en burk tabletter. Det är inte dom som ska vara i burken. Det är blåvita kapslar och står ingenting på dom. Vet att denna person varit deprimerad i perioder och även tagit ryssfemmor förr. Snälla hjälp

• Svar på tråden Vad är detta för tablett?!
  • Anonym (Kort)

Ta ett kort.

Kan vara allt från omeprazol till antidepressiva och cytostatika. Eller utländska, icke-godkända piller.

• Anonym (Orolig)

Jag har inte haft möjlighet att fråga honom vad det är. Men jag ska fråga vid ett annat tillfälle. Kan fixa bild snart

• Nuttin

Gå in på fass.se, där finns tablettidentifiering, då kan du se om det är ett registrerat läkemedel i Sverige eller inte.

• Anonym (Orolig)

Jag är dock ganska säker på att han ej kommer säga sanning i vad de är för något. Ser inte varför man skulle lägga skumma tabletter i en annan burk i sådana fall. Dom ser skumma ut med. Inga märkningar eller text på dom

• Anonym (Orolig)
    Nuttin skrev 2015-12-08 21:08:24 följande:

Gå in på fass.se, där finns tablettidentifiering, då kan du se om det är ett registrerat läkemedel i Sverige eller inte.

Jag har försökt med det står bara att det blir för många träffar
  • Anonym (ex)

Jag hade blivit förbannad om någon hade lagt sig i sånt. Du har inget med det att göra. Det kan vara mediciner som han inte vill att någon ska veta att han tar. Visst, det kanske även är något olagligt, men du har fortfarande inte med det att göra. När man är deprimerad så känner jag att man får göra vad man vill om det gör att man orkar leva ännu en dag i denna världen. 

• Anonym (Orolig)

För det första så har jag starka skäl för att behöva veta då denna personen är nära min familj och barn då vill jag vara säker att det inte är några olagliga droger det rör sig om. Så detta handlar inte enbart om nyfikenhet!

• Anonym (Orolig)

Verkar inte som det går att lägga in bilderna. Men det verkar vara vita kapslar med blå hätta. Längst ut på den blå hättan är det som en insjunken linje samt insjunka punkter runt den blå delen med

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ex) skrev 2015-12-08 21:19:24 följande:

Jag hade blivit förbannad om någon hade lagt sig i sånt. Du har inget med det att göra. Det kan vara mediciner som han inte vill att någon ska veta att han tar. Visst, det kanske även är något olagligt, men du har fortfarande inte med det att göra. När man är deprimerad så känner jag att man får göra vad man vill om det gör att man orkar leva ännu en dag i denna världen. 

Som jag skrev ovan, jag vill absolut inte trampa denna person på tårna men i och med att denna person bland annat är barnvakt åt mina barn och har historia att använda olagliga tabletter och droger från förr så vill jag vara säker på att det inte är något sådant som jag hittade. Så jo jag tycker att jag har med o göra om det är något farligt..
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!