Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Intenu67 skrev 2020-01-26 09:04:27 följande:

Lite humor att du lyckas få in sd i allt . Vad har de att göra med erat misslyckande att göra?

Och ni fortsätter med samma malande och misstag år efter år. Det är ju det som är problemet. Är man normal begåvad så inser man ju att alla partier har misslyckats helt.

Ni har ju själva haft folk som velat prata om problemen men som har blivit nedtystade och borttagna . Oj du har sett någon med invandrar-bakgrund som jobbar, det låter ju helt fantastiskt, vilken känsla det måste vara när man är en vit trångsynt och självgod man.

Vi som rör oss i de större städerna vet ju att det är helt normalt och att det har varit så länge.

Så blanda inte in några med invandringsbakgrund för att ni är helt inkompetent och inte kan sköta någonting. Ni skiter fullständigt i folk från förorten varken mer eller mindre än så.

Nja, spegeleffekt i så fall.

Alltså, det finns mycket att säga om SD, men det mesta har redan sagts.

Mitt inlägg handlade om SD-svansen och jag är övertygad om att kroppen ibland skäms över svansens viftande - men samtidigt ännu inte har funnit någon kuperingsmetod som inte också drabbar kroppen.

Och jag tror att en del svansar skulle må bra av arbete och att vistas ute i samhället. Du vet - det krävs en hel by för att få en svans att sluta vifta spastisktSkrattande
  • FDFMGA
    Intenu67 skrev 2020-01-26 09:47:02 följande:
    Jo men att det ska vara så svårt att fatta att ni är precis lika trångsynta som de sämsta Sdarna. Man löser inga problem med ideologier, utan man får ta det för vad det är här och nu.

Problemet är ju att svenskar generellt är lika korkade som Martin Timell buhu det hör inte hemma med sprängningar och brott på Östermalm , trotts att det bara ta 10-15 minuter att gå till Östermalm från city.
    Nja, svenskar är vare sig mer eller mindre korkade än andra. Det är något man upptäcker om man ger sig ut i samhället, skafafr ett jobb och möter folk med olika uppfattningar om det mestaSkrattande

SD-svansarna däremot, tycks vara in-navlade i en mycket trängsynt och förvrängd värld. Alltså missförstå mig inte - SD-svansarna syftar inte på alla SD-anhängare utan bara på skaran som isolerat sig från samhället i övrigt och delar fragment av samhällsföreteelser med varandra ur perspektivet varken läst eller förstått.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2020-01-28 01:01:56 följande:
    Kritik? I den artikel som du länkar till pratas det om rekommendationer..
    Vid förra granskningen 2015 så handlade det om över 200 rekommendationer och det lär väl bli något liknande nu.

Men hursomelst - att arbeta förebyggande för att begränsa våld mot kvinnor är ju knappast fel.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-08-22 08:49:22 följande:
    Fast det tror jag inte. Så empatilös är bara en psykopat.

Däremot är det nog Syntax Error i Partisternas tankeprocess. En fungerande politik och en stor och ökande brottslighet som drabbar folk - det går inte ihop.

Erkänner man då problemet - då erkänner man att de andra haft rätt hela tiden och man själv har haft fel.

Ett parti som erkänner att de andra har varit bättre på att förstå och förklara verkligheten - vem röstar på ett sådant parti?

Alltså, logiskt ur Partiets synvinkel, är att förneka problemet och förminska folks rädsla. Om man bara kan sprida den bilden av verkligheten hårt nog och få den att fastna som "sanning" kanske folk tror på det och då är man fortfarande ett dugligt parti.

Ett hårt jobb för partiaktiva som krigar för bilden av sitt parti på nätet, dygnet runt.
    Kul att du är tillbaka med dina blixtrande inlägg under ditt fasta nick.

i synnerhet har jag saknat dina skildringar av kriget. Du tillhör ju Familjelivs främsta krigskorrespondenter sett till underhållningsvärdet.

Och det är inte kattskit, som min gamla mormor skulle ha kunnat säga.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-09-23 08:36:33 följande:

Sedan klagas det från åsiktskorridoren på att den svenska skolan är segregerad ...

Tacka fan för att folk tar sina ungar bort från skolor där sådant här kan ske.

En skola där 12-13-14-åringar springer runt och skall hämnas för att bevara familjens/släktens/gängets "heder".

En skola där man förolämpar folk på det grövsta sätt man kan: genom att säga att man skall "knolla din mamma!" och som svar detta hån måste misshandla den andra och förnedra honom/henne för att behålla sin "heder" intakt.

Sverige går med ilfart mot gated communities och separatism och ni som valt att låtsas om att detta inte funnits där under en lång tid, ni är ansvariga för vad som händer härnäst.

Historiens och Jimmie Åkessons dom kommer att bli hård mot de som bär ansvaret.

Men bortsett från vissa smärre uppehåll har ju du under många år varnat för vad som komma skallSkrattande

Man borde kunna sätta in superhjältar mot buset: Stålmannen, Läderlappen och Blixt Gordon, men inte Modesty Blaise, hon har fel kön.

Eller åtminstone borde någon ansvarig skapa en ny superhjälte i serietidningsformat som tar striden med buset i Sverige, inklusive dem som banat väg för utvecklingenSolig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-10-06 09:55:48 följande:
    Shabbat gäller bara för judar.

För socialdemokrater är det V75 direkt på TV4.

Bången i näven och drömmen om att äntligen ska livet lyfta.
    Åh fan. Inte visste jag att V75 var en sosseaktivitet.

Har du en länk till undersökningenTomte

• FDFMGA
    Padirac skrev 2020-10-11 22:29:02 följande:
    Nämen Flash... det där är alldeles för grovt och grafiskt, sluta nu berätta om dina känslor för socialdemokrater .. du skrämmer folk med att berätta om bången
    Hen kanske syftade på den där sjön som heter Bången.

Men nog tycks det som det kan finnas en och annan som får bånge av att fantisera om sossar och deras V75-bongar.

För att travestera "Fem myror". ja , det är o-et i bongen som gör detGlad
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-10-26 07:58:20 följande:

22 minuter. Ångan är uppe.

Gäller att ligga i för att försvara partiets bild av verkligheten

Aha, så du klockar tiden det tar innan någon försöker förklara hur samhället fungerar för digSkrattande

Ja, även en udda hobby är ju en hobby.

För dig tog det förresten bara 21 minuter att replikera på KillBills förklaring av hur svensk sjukvård är organisserad.

Du vann med en minut - och håller ången uppe.

GRATTISSolig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-11-08 15:58:05 följande:

Och det bara fortsätter:

twitter.com/susannasilfver/status/1324369377664315392

56% av tjejer i åk 9 säger att kriminaliteten begränsar deras vardag.

Femtiosex procent!

Men parti-megafonerna vet att berätta:

Ingen fara på taket.

Det är bara monster under sängen.

Är man inte med "dem" så är det ingen fara.

Sverige är tryggare än någonsin!

Hur ser du på POTUS agerande - anser du att han är vuxen eller att han mer påminner om en parodi på Donald Duck?

Och det där hangarfartyget som du profeterade skulle få sitt namn efter Donald Trump, tror du att det begränsas i omfång till en badankaFlört

Själv tycker jag att hans narcissism tar sig rätt obehagliga uttryck efter valförlusten och jag befarar att han kan komma att skada USA avsevärt innan han avpolletteras och man sätter en parentes kring fyra år där monstren och badankorna under hans säng blev till offentliga lögner och splittrade ett land fullständigt.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-11-21 16:34:59 följande:

35 minuter

Du måste bli snabbare, du slår honom annars aldrig.

"inom fyra minuter har jag uppnått mitt mål - jag har blivit er nya idol"Skrattande

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna