Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2019-04-16 19:29:14 följande:
    Så trevligt humör man kan vara på idag då Solig 

Påsk och allt.  
    Hen är visst SD-vurmare.

Det tycks finnas en nedärvd essens av labilitet inom den kulturen - som du säkert har noteratGlad
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-16 23:34:19 följande:
    Påskfirandet börjar visst tidigt med nygamla traditioner - det verkar vara ett tungt vurmarkors att bära Solig
    Yep. Vad var väl Jesu lidande på korset jämfört med en vurmares dagliga purgatorium.

En flugskit i universum baraGlad
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-17 00:01:03 följande:
    Vad var det han sa, prästen eller ideologen inom vurmar-rörelsen, Segra eller Dö. Och sen skriver de att kyrkan hör till vurmarna, att den är deras och inte de vänsterliberalas kyrka.

Men har de då begripit att i kyrkan är det Jesu död som ger seger.  Det är grunden i den kristna tron på Jesus död och uppståndelse. Men å andra sidan vill de ju inte ta på sig någon skuld så som Jesus gjorde för alla människor. Allt är ju kommunisternas fel.. liberalkommunister, centerkommunister, sossekommunister, miljökommunister..

Nä deras anspråk på kyrkan går inte i takt med evangelierna.. man kan ju inte låta bli att undra om detta är skälet till att de lever i purgatorium
    Fädernas kyrka, typ - eller förfädernasSkrattande

Apropå den gudomliga enfalden så borde du få medalj för dina försök att förklara skillnaden mellan en liten risk och en obefintlig risk för forumets högerflygelklaviatur.

Men något säger mig att du inte kommer att lyckasSkrattande
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-18 16:57:08 följande:
    Nu kommer jag inte ihåg vem det var som resonerade om risk/sannolikhet och konsekvens och menade att om konsekvensen var att hamna i skärselden om man inte trodde på den kristna guden så var det enda rätta att tro oavsett hur liten risk/sannolikhet var.

De skolade filosofer jag en gång i tiden pratade med om just detta ansåg att det var ett felslut, och att det hela berodde på att man inte ska ha med oändligheten som en variabel i sannolikhetskalkyler.

Jag har sett liknande logiska felslut i resonemang från undergångsprofeterna i denna tråd. 

Ett annat felslut som stöts och blöts är att en persons faktiska upplevelser skulle gälla hela befolkningen. Det är befängt att tro på detta.

Det finns iofs en liknande funktion om man tittar på elmarknaden och marginalprissättningen av el-energi - all el säljs till den dyrast producerade elenergins kostnad trots att kanske 80-90% av elen producerats till liten del av den dyrast producerade elen. 

Men marginalprissättningens funktioner/påverkan på elpriset för försäljning kan inte överföras till den risk människor faktiskt löper att råka ut för gängens och nätverkens dödliga våld och det visar sig att den inte heller kan överföras till hur trygga eller otrygga människors faktiskt känner sig.

Ett tredje felslut är det att mina känslor för eller uppfattningar om andra människors lidande skulle ha med den risk människor faktisk löper att råka ut för gängens och nätverkens dödliga våld.

Det är ju inte mina känslor eller avsaknad av känslor som ligger till grund för gängens och nätverkens dödliga våld. Det är att tillskriva mig alltför stor makt över världen och livet   Men stod det inte i ett inlägg att bara gud kan veta vad jag menar ..  Det verkar vara en förveckling och misstagen av min identitet hos opponenterna. Jag är ju bara en människa liksom resten av oss Solig
    Nåja, FL:s vurmare är inte ensamma om att ha haft problem med begreppet sannolikhet.

">

• FDFMGA
    Man and satisfied skrev 2019-04-18 20:31:08 följande:
    Jag skulle säga att vänstervurmarna är relativt ensamma om den egenskapen.

Värre än deras okunnighet är dock deras brist på empati gentemot våra stackars invandrare. Sätt dig in i flyktingfamiljens situation. Placerad i en hyreskasern i en nogo-zon. Sönerna hamnar snabbt i områdets kriminella gäng. Hetsas till att begå grova brott som leder till att de blir brutalt mördade.

Det gör inget skrattar vänstermupparna. Det drabbar ju inte oss fina pk-vänner i våra fina kvarter.
    Nja, det Padirac förklarat ett antal gånger i den här tråden är att sannolikheten att bli ett offer för gängskjutningar är är mycket låg för dem som inte tillhör gängen.

Parallellen till Tage Danielssons gamla antikärnkraftssketch är uppenbar - här i tråden samlar vurmarna exempel på händelser då utomstående har drabbats eller kunde ha drabbats - medan Tage Danielsson tog Harrisburg-olyckan som ett exempel på att det osannolika blir sannolikt om det inträffar och att man därför ska ifrågasätta sannolikshetsresonemang generellt.

Men det är inget hån mot dem som blivit offer för kärnkraftsolyckor i Ukraina eller i Japan att påstå att kärnkraften är säker och att vi kanske borde satsa på den mot bakgrund av klimatförändringarna

Det är inget hån mot alla dem som förolyckats i flygolyckor att påstå att det är säkert att flyga.

Problemet med vurmarkulturen är att den samlar på enskilda exempel som så att säga befäster kulturens trosuppfattning och utifrån dessa exempel generaliserar man.

Gängskjutningarna är naturligtvis ett gissel för personer som bor i de områden där skjutningarna blivit frekventa - och de utgör ett allvarligt samhällsproblem såtillvida att de är demoraliserande för hela Sverige - men risken för någon som inte tillhör gängen att fysiskt skadas eller dödas är minimal.
  • FDFMGA
    Man and satisfied skrev 2019-04-18 20:31:08 följande:
    Jag skulle säga att vänstervurmarna är relativt ensamma om den egenskapen.

Värre än deras okunnighet är dock deras brist på empati gentemot våra stackars invandrare. Sätt dig in i flyktingfamiljens situation. Placerad i en hyreskasern i en nogo-zon. Sönerna hamnar snabbt i områdets kriminella gäng. Hetsas till att begå grova brott som leder till att de blir brutalt mördade.

Det gör inget skrattar vänstermupparna. Det drabbar ju inte oss fina pk-vänner i våra fina kvarter.
    Man skulle också kunna belysa vurmarkulturens sannolikhetsresonemang  ur en helt annan aspekt.

I tidningarna kan man alltsomoftast läsa om personer som blivit mångmiljonärer genom spel på Lotto eller liknande.

Det vore fullt möjligt att på vurmarmanér samla på alla exempel om nyblivna spelmiljonärer och utifrån en vurmargeneralisering ränna iväg till spelbutiken förvissad om den kommande vinstenSkrattande

Inte desto mindre är chansen att vurmaren skulle bli miljonär på Lotto försvinnande litenSolig
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-19 09:32:59 följande:
    Frågan är om detta är ett hån mot en enskild som blivit miljonär på lotto haha  vurmarnas sekundärkränkthet vet få om några gränser
    Ja, ur ett vurmarperspektiv så är det naturligtvis ett hån mot dem som vunnit storvinsten på Lotto att påstå att spelarna generellt är förlorare och att sannolikheten att bli mångmiljonär är försvinnande litenSkrattande

Man skulle kunna tänka sig att en vurmare envist bet sig fast vid det faktum att Anna i Säffle minsann vann, att det är ett hån mot henne att påstå att sonnolikheten är låg och att alla borde spela på Lotto så alla blev mångmiljonärerTomte
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-04-21 14:36:49 följande:

Angående debatten om våldet i samhället och risken att drabbas.

Det räcker med att inse att gängen och de organiserade kriminellas verksamhet inte sker i ett vakuum för att inse att även civilsamhället och de som lever där drabbas. Att vissa kan köpa sig fri gör inte tillvaron bättre för de som inte har samma möjligheter.

När människor mördas på öppen gata, när människor tvingas leva i otrygghet och känner att de måste anpassa sin vardag för att minska risken att utsättas för våld, när människor måste röra sig i grupp för att kunna känna sig säker ja då har samhället misslyckats med en av sina huvuduppgifter som är att upprätthålla lag och ordning.

Att vissa väljer att öppet håna de som inte har någonstans att fly och de vars barn mördas gör inte livet bättre för de som drabbas. För dem är en mor som fått sitt barn mördat bara en statistisk sannolikhet som kan jämföras med sannolikheten att vinna på spel. Längre än så sträcker sig inte deras empati.

Det går inte att avläsa graden av medkännande andra har med personer som blivit offer för våld - även om många SD-vurmare har utgångspunkten att de är ensamma om att kunna känna empati för personer som drabbats av "invandrarrelaterat" våld.

Ur mitt perspektiv är det snarare så att SD-vurmarna använder offren i en förvriden propaganda där utgångspunkten är att alla utom de som förskansat sig i överklassreservat bör känna största möjliga rädsla och agera därefter - alltså ansluta till kören som skriar om invandringens faror och fasor.

Men detta utesluter inte att en och annan SD-vurmare trots att offren blivit en del av propagandaapparaten kan känna något för offren. Och då syfter jag på medkänsla, inte den glädjestorm som utbryter på vurmarforum när man samfällt får skrika ut "Vad var det vi sa" och bekräfta varandra.

Ett av de mest tydliga exemplen på detta var upphetsningen bland SD-topparna innan de förstod att Breivik var Breivik, dvs högerextremist med fokus på att slakta kulturmarxister.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-04-27 23:40:52 följande:
    Jag tror minsann att detta påstående faktiskt är ett hån på riktigt mot de som levde i Libanon under inbördeskriget.
    Fast den här tråden i sig ger nog en hint om hur det kan komma sig att man jämför Sverige med Beirut på 1980-talet eller anser att den som redovisar korrekt statistik över våldsbrottslighet skymfar dem som blivit utsatta för våld.

"Det måste bli värre innan det kan bli bättre" är ett mycket vanligt påstående från SD-vurmare på nätet, det vill säga - för att svenska folket ska vakna och verkligen säga ifrån måste invandringens konsekvenser bli mycket tydligare: kostnaderna för bidragen betydligt större, islamiseringen inkräkta direkt på svenskarnas livsstil och våldet bli en del av vår vardag.

Detta alltså ensligt den här högergängade agendan, en slags verklighetsflykt blir då att aktivisterna inte bara drömmer sig bort till den tid när sanningen ska uppenbaras för alla utan också försöker hjälpa till att uppenbara sanningen om invandringens och våldets Sverige.

Och då kan man ju jämföra Sverige idag med Beirut på 1980-taletTomte
  • FDFMGA
    moderator är kommunist skrev 2019-04-20 18:49:06 följande:
    Fakta är att några vinner miljoner på Lotto och betydligt fler blir skjutna på ett år.

Du kanske kan svara på 2 enkla frågor:

Hur många unga män boendes i nogo-zon blev skjutna till döds i Stockholmsområdet under 2018? Tips: hundratals.

Hur många unga män boendes i nogo-zon blev Lottomiljonärer under 2018? Tips: Inte en enda.

Du som är så duktig på matte kan säkert räkna ut resten...asgarv.
    dr krokodil skrev 2019-04-27 22:34:20 följande:

I morse skadades en kvinna av en bomb när hon var ute och rastade sin hund. Beirut på 80-talet? Nej, Sverige 2019.

Din utveckling här på FL är intressant. För 10 år sen var det SD mot sjuklövern och moderatorerna var kommunister som försökte hindra dig från att säga sanningen.

Idag är det för det mesta KD som gäller för dig - men moderatorerna är fortfarande kommunister som försöker hindra dig från att säga sanningen.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna