Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Kackerlackans riddare skrev 2019-01-31 22:57:11 följande:
    Ställer du sjukdomsdiagnoser?
    Nej, det är inget läkemedel utan en salva mot hudsprickor.

Borde också kunna funka mot navelsprickor hos den som fått skavsår av för mycket rotande där.

Nog för att jag noterat att vurmare är känsliga själar men menar du verkligen att de upplever att en liten navelspricka är en sjukdomGlad
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-02-02 06:01:20 följande:
    Tja, du menar alltså att läkare endast rekommenderar receptbelagda läkemedel, aldrig förekommer det att läkaren rekommenderar tex bepanthen. Precis som du gör när du nu börjar anklaga diverse debattörer för att rota sig både här och där på kroppen sin. Något som du de fakto inte VET ett jävla skit om. Men du gissar, och förolämpar, i ohejdad omfattning. Som alltid.
    Inte alls, men jag bortsåg från det faktum att allt är relativt. Jag skulle aldrig definiera en hudspricka som en sjukdom men jag förstår egentligen att en "Prins på ärten" kan se det som att hen drabbats hårdare än någon annan mot bakgrund av hur självupptaget ömkande den här subkulturen är.

Hoppas nu att du får en synnerligen angenäm lördag och ta hand om dig själv.

(Tyvärr så ligger isen på landets sjöar, och isen täcks av snö så det finns ingen möjlighet att spegla sig mot vattenytan. Men man kan ju ta en spegel och söka igenom hudkostymen för att se om man drabbats av den svåra sjukdomen hudspricka.

Ja, om man har den läggningen - förståsSolig)
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-02-02 17:53:57 följande:
    Jag har åtminstone nåt som är värt att spegla. Vilket ett och annat, makalöst avundsjukt.....hehe, elände helt klart saknar.

Förresten. Så finns det en uppfinning som heter. Snöplog. Men det krävs ju en gnutta allmänbildning för att veta om vad en snöplog är för något. Och vad den används till.
    Det var inte snällt sagt som ett omdöme om din partner. Hoppas hen inte läser det du skrev. Är du förresten verkligen säker på att hen är avundsjuk på dig? - men okej det finns ju folk till allt, så varför inteGlad

Det där med snöplogar däremot låter som en god idé. Bara isen blir så spegelblank efter plogning att det blir möjligt att kråma sig, titta ner och få se det mest beundransvärda i egen hög spegelperson - så kan man nog få fart på en och annan vurmare.

Själva var vi ute på Orlongens is, den var definitivt inte spegelblank men ingen verkade besviken på grund av detta. Det var nog ont om påfåglar där idag.

Lycka till med snöplogenSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-02-02 23:49:24 följande:
    Vem det är som inte har utseendet med sig, och är sjukligt avundsjuk på en som faktiskt har det....det går knappast att missa. Trots dina tappra försök.
    Det var väldans!

Så du har alltså tagit fram foliestruten och spanat in mitt utseende.

Det finns bara ett litet aber - jag tror inte på kvackare.och det har ofta slagit mig att vurmare så sällan förmår att ställa sig kontrollfrågan "År detta rimligt?" innan de kvackarSkrattande

Men det är gulligt att du är nöjd med ditt utseende, alla behöver nog åtminstone ha något hos sig själva de är tillfreds med.

Jag har förstått det som att du pysslar mycket med kroppsbyggande och att den hobbyn inte sällan är oerhört utseendefixerad. Är det sant det som påstås att somliga inom broilerbranschen till och med väger maten de ska peta i sig - eller är det bara elakt förtal?

Men det är lustigt i vilken utsträckning man bedömer andra utifrån sig själv, för somliga är utseendet avgörande, för andra den intellektuella förmågan.

Hoppas nu att du får en synnerligen angenäm söndag Solig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-02-09 17:54:10 följande:
    Jaså? Det låter SÅ nu? Var kom den ifrån?

Vad blev det av "monster under sängen" och "löjligt att dra så stora växlar"?

Har det att göra med det faktum att det du menar inte händer vanligt folk faktiskt har hänt vanligt folk - en åttaårig flicka?
    Padirac skrev 2019-02-09 15:36:09 följande:
    Jag tror att flickan som det brottsoffer hon är kommer att plågas länge av det brott hon utsatts för.

Alla brottsoffer påverkas av det de utsatts för och stöd och hjälp behövs. Jag hoppas att flickan får det stöd hon behöver <3

www.brottsoffermyndigheten.se/om-oss/brottsofferkunskap/brottsoffers-reaktioner-pa-brott
    Har du verkligen påstått att "vanligt folk" inte kan drabbas av brott, i så fall är du mer än lovligt naiv - fast det är klart att det är mer troligt att hen som kommer med den anklagelsen inte har förstått det du skrivitGlad

• FDFMGA
    Padirac skrev 2019-02-09 18:44:18 följande:
    Jag har sagt att historiskt sett så har våldsbrott minskat, men gängens och nätverkens våldsbrottslighet ökat och blivit grövre.

Jag har också sagt att det föreligger en väldigt liten risk att som utomstående bli utsatt för gängens och nätverkens våld.  Till exempel har polisen i Malmö har uppgett att våldsverkarnas 'drive by's' med random skott ersatts av ett att våldsverkarna kommer närmare sina offer och är mer träffsäkra. Det handlar till stor del om skulder för narkotikabrott.   Händelsen i Norsborg speglar gängens och nätverkens våldsagerande. Ja ska säga att jag inte vet  något om 17-åringens och de som sköt honom.

Jag har också sagt att det inte går att dra några stora växlar för hela befolkningens utsatthet för våldsbrott pga gängens och nätverkens våldsbrott mot i stort sett enbart de själva även om det förekommit någon oskyldig som råkat komma i vägen. 

Detta innebär enligt den anklagande att jag dels nedvärderar och misskrediterar vanligt folks oro och rädslor för att blir utsatta för våldsbrott, dels påståenden om att jag menar att brottsoffer inte får ha oro och ängslan, dels påståenden om att brottslighet mot vanligt folk är samma sak som monster under sängen som inte finns.

Det hela är en hög av halmdockor som endera visar på grava problem att förstå eller grava problem med ohederliga argument.

Vilket det är låter jag vara osagt då jag inte vill påstår något som jag inte har belägg för.
    Det kan ju vara både och också.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-02-09 19:32:01 följande:
    Du har rätt - jag ska vara mindre kategorisk i frågan. Självklart kan det vara både och
    Ja, tydligen visar du ingen ampati enligt hen som aldrig blir nöjd.

Vänstern är oampatiskSkrattande

Själv kan jag inte känna särskilt mycket empati för gängkriminella som skjuter ihjäl varandra - om nu de två som skjutits var gängkriminella.

Däremot kan jag känna ett gränslöst förakt för de som sjunkit så lågt att de tvingar till sig en åttaårings mobil.
  • FDFMGA
    Mr PacMan skrev 2019-02-11 23:43:51 följande:
    Samtidigt pågår åtal mot barnen som utförde beställningsmordet på en hantverkare på Lidingö.
    Mm, vi ser dagligen åtskilliga exempel på hur SD-vurmare samlar exempel, en slags aktivitet som påminner om när jag var barn och samalade på hockeybilder som man bytte med andraSkrattande
  • FDFMGA
    themia skrev 2019-02-12 09:38:58 följande:
    Vilket bevisar att jag är äldre än du. På min tid var det fotbollsbilder som gällde, minns att Hasse Jeppson var en av de populäraste.
    (Tack SD för att min urgamla tråd fortfarande lever Skrattande )
    Där ser man - Bob Dylan hade rättSolig

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna