Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

The Maniac skrev 2018-06-29 18:25:35 följande:
    Skyll inte ditt eget mindrevärdeskomplex på mig.

Marknaden består av vanligt folk och bostadsbristen är inte större än vad marknaden vill ha.

Jag ser inga horder av hemlösa. Bostadsbristen kan inte vara speciellt stor. De allra flesta har trots allt tak över huvudet samtidigt som mängder av sommarstugor med hög standard står tomma 50 veckor om året.

Nja, jag bara noterade att du kallar bostadsköpare för sinnesjuka.

Påminner lite om man och nöjds reaktioner innan han blev snöpt och avförd från FL. Hen hade också en osviklig förmåga att ge andra skulden för egna tillkortakommanden.

Så som du beskriver kan det säkert te sig ur perspektivet legobygge på ett pojkrum, men inte i verkligheten.

Hur är det nu barnvisan går: Världen är så stor, så stor - Lasse, Lasse liten. Större än du nånsin tror - Lasse, Lasse liten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-02 12:37:08 följande:
    Det låter som att du är rasist. Är du det? Visa mig gärna var Affärsvärlden hävdar att det pågår en judisk konspiration. Påstår Erik Hörstadius det menar du?
    Nja, jag har inte skrivit något om Affärsvärlden överhuvudtaget.

Jag kommenterade bara vad någon Gabbe skrev där hen ifrågasattt fakta från DI på ggrund av tidningens ägandeförhållanden. Det är ju Bonniers som äger DI och det är vanligt att man i vissa kretsar upprörs över att en judisk familj sysslar med medieverksamhet.

Jag ska se om jag hittar hens inlägg, så du kan fråga hen vad hen menade.
    Gabbe75 skrev 2018-06-28 17:41:42 följande:
    Vet du vem som äger Dagens Industri?
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-03 23:32:30 följande:
    Så du menar att det föreligger ett problem med judendomen? Jag syftade nämligen inte på det, utan att det är ett problem med ett koncentrerat ägande inom mediasfären och vissa affärsbanker. DN, DI, TV4, Expressen, SEB
    Sedan har vi Aftonbladet, SvD och en stor låneförmedlare.
    Nja, mot bakgrund av att den här personen brukar länka till en högerextremistisk hatsajt som hävdar att det existerar en judisk konspirtion i syfte att uppnå världsherrevälde så är det naturligtvis bestickande när hen ifrågasätter fakta som presenteras i Dagens Industri utifrån ett utrop om vem som äger DI.

Lika galet som att du tar upp SEB i ditt inlägg, SEB är en bank, inte någon tidning, en bank som domineras av Wallenberg. Återigen en judisk familj.

Jag tycker personligen att det är obehagligt med radikaliserade högerextremister som ifrågasätter företag utifrån att de har judiskt ägande.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-04 19:02:49 följande:
    Jag ifrågasätter det koncentrerande ägandet och att det är samma ägarintressen som kontrollerar allt från medierapportering till banker.

Vem är hen som länkar till "högerextremistisk sajt" och vad är det för sajt?
    Den där som brukar länka till Infowars.

Ochsom nämner SEB som en mediekoncern.

Testa spegeln om du är osäker.
  • FDFMGA

Sverige har halkat ner en plats och bedöms nu bara ha det tredje bästa innovationsklimatet i världen.

Nåja, bättre än i Fotbolls-VM åtminstone, men i den här grenen får vi stryk av Schweiz och Nederländerna.

www.svd.se/sverige-behaller-pallplats-inom-innovation

• FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-05 22:14:16 följande:
    AJ är lite wacky - se här

twitter.com/mmfa/status/884886202729549824?la...

part human-part fish, part human-part insekt..

growing inside cows bellys..

Men du påstår fortfarande att AJ/infowarz kommer med sanningar Tomte
    Galna kosjukanTomte
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-10 20:44:50 följande:
    Det är ju kul att vi ligger bra till på en lista. Men vad leder det till. Var är de nya storföretagen? Nästa Ericsson?

Vi gör en del saker rätt, men det leder tyvärr inte till så mycket.

Jag bedömer att tanken på nya svenska storföretag som poppar upp som svampar ur jorden bottnar i okunnighet i hur företagande fungerar.

Dessutom är mindre företag betydligt mer innovativa än tröga kolosser.

Hellre tio mindre företag som sysselsätter 1000 personer än ett större företag med 1000 anställda, som svensk har jag heller inget emot att företagande i huvudsak är fokuserat till Sverige, storföretag är rätt globala konstruktioner.
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-10 22:31:25 följande:
    Vi kan vara eniga om att okunnigheten är stor på området.

Och visst är det så att innovationen leder till ett och annat litet företag. Ibland med 10-tals anställda faktiskt. En del av dem lyckas t.o.m generera hyfsade vinster innan de blir uppköpta och nöjda innovatörer kan fly till Italien med miljonerna.
    Nja, nu var min aspekt sysselsättning.

Det är fullt möjligt att du tror att ett eventuellt uppköp leder till att produktionen försvinner.

Så kan det naturligtvis vara om det handlar om ett metallindustriföretag som tillverkar brickor det står SD på, då kanske maskinen också följer med till Italien.

Men för relativt små innovativa företag är det oftast personalen som är den mest värdefulla resursen.

Nåja, att längta till Italien kan ju aldrig vara fel. Du får lära dig texten till Birger Sjöbergs visaSolig

• FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-11 00:08:07 följande:
    Tja, det är minst lika möjligt att du tror att innovativa småföretag bygger fabriker i Sverige.

Jag tror inte man använder sin värdefulla personal till att tillverka metallbrickor, men alla tänker ju olika och det sägs ju vara bra på nåt sätt.

Jag tänker snarare på Magnus Uggla som sjöng att "Björn Afzelius flytt till Italien med miljonerna".

Precis, bra att du bytt årtusende mellan inläggenSolig
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-12 23:57:29 följande:
    Forskare hävdar att Socialdemokraterna är en terrororganisation med rötter från Karl Marx.
    Det var som tusanFörvånad

Minns att det en tid fanns en så kallad ung SD-tjej som skrev här. Hen brukade berätta att hens pappa skulle få nobelpris i tåg.

Kan det vara samma forskare, månneTomte
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna