• Tom Araya

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...

Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

• Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-07-05 06:45:04 följande:
    Berätta mer om dina erfarenheter som får dig att anse att Sverige ska bryta mot internationell rätt (Genevekonventionen). Själv anser jag att Sverige som en demokrati ska stå upp för internationell rätt.
    Detta svarade jag på i inlägg #168.
    När det gäller SwedenNews så undrar jag om du har läst kommentarsfälten? Det behövs inte många minuters läsning för att förstå vad det är för en typ av sida..
    Jag återkommer...

• Tom Araya
    När det gäller SwedenNews så undrar jag om du har läst kommentarsfälten? Det behövs inte många minuters läsning för att förstå vad det är för en typ av sida..
    Jag hittar varken artiklar eller kommentarer som antyder något sådant du påstår.
    Kopiera och klistra in sådan text eller länk till artikel om du hittar någon.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-07-05 15:31:11 följande:
    Jag hittar varken artiklar eller kommentarer som antyder något sådant du påstår.
    Kopiera och klistra in sådan text eller länk till artikel om du hittar någon.
    Nu är du fånig. Det skulle strida mot regler på FL att posta den typen av inlägg.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-07-05 20:02:56 följande:
    Nu är du fånig. Det skulle strida mot regler på FL att posta den typen av inlägg.
    Nej, det skulle det inte. Försök inte smita undan nu.
  • Rataxes
    Tom Araya skrev 2016-07-05 20:06:18 följande:
    Jag ägnade några minuter av mitt liv till att leta. Det finns helt enkelt inte sådana kommentarer. Hen försöker helt enkelt smita undan.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-07-05 20:06:18 följande:

Jag såg några mindre trevliga kommentarer om Zara Larsson på sidan men dessa är tydligen borttagna nu.. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-07-06 20:50:35 följande:

Jag såg några mindre trevliga kommentarer om Zara Larsson på sidan men dessa är tydligen borttagna nu.. 

Sånt hittar du även på Facebook och Twitter. Är det förbjudet enligt FL att länka dit då?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-07-06 20:53:08 följande:
    Sånt hittar du även på Facebook och Twitter. Är det förbjudet enligt FL att länka dit då?

Swedennews är en sida som bl.a.  samlar negativa nyheter om invandring. Jag gick in och läste en artikel om Zara Larsson på Bråvalla som hade en massa hatiska kommentarer och därför antog jag att det var en sk hat sajt och det är ju förbjudet att länka till den typen av sidor.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-07-06 20:50:35 följande:

Kommentarer som Swedennews är ansvariga för....eller var det kanske sajt-adm som tog bort dem för att de tyckte de bröt mot deras regler/moral?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-07-06 21:07:36 följande:

Swedennews är en sida som bl.a.  samlar negativa nyheter om invandring. Jag gick in och läste en artikel om Zara Larsson på Bråvalla som hade en massa hatiska kommentarer och därför antog jag att det var en sk hat sajt och det är ju förbjudet att länka till den typen av sidor.

Jag kikade igenom Swedennews och det var artiklar, helt vanliga nyhetsartiklar om allt möjligt, det finns ingen särskild ämnesinriktning.

De nio översta nyhetsartiklarna idag är:
    -Hårdare krav för asylsökande (förslag från KD)
    -En person avliden - Misstänkt mord
    -Prins Daniel chockad...
    -Busschaufför knivhuggen
    -Flera asylsökande misstänks utgöra säkerhetshot (Migrationsverket har anmält...)
    -Räddningsinsats efter explosion i bil.
    -Varning för monsterfästing
    -SD avslöjas köpa propaganda
    -Så många utvisas
    ...

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?