Anonym (mamsi) skrev 2015-11-20 14:10:25 följande:
Jag å andra sidan tror inte att du vill föra en saklig dialog heller då du bemöter mig mig med osakliga motargument och dessutom går till personargument. Om du går tillbaka i tråden så ser du att jag tvärtom varit saklig och relevant från början till slut.
Om du vill kan du svara på min neutrala fråga (som jag ställde i ett tidigare inlägg) - Vem äger tolkningsföreträde om ett ord/namn är kränkande? Om du inte vill så önskar jag dig trevlig helg med.
Jag svarar gärna på den frågan: den individ som kallas det.
Man har alltid ett val vad gäller hur man tolkar ett ord. Hur skulle det bli om jag började störa mig på uttrycket "äkta maka" om den man gift sig med? Är man oäkta så länge man inte är gift eller? Ne jag vet att ingen menar något ont när de använder det uttrycket. Det är bara något man säger.
Förresten, ta det som blev sagt som ett personangrepp. Ingen lan frånta dig rätten till din egna upplevelse av något. Men när du börjar jämfört biologisk mamma med bonushäxa och "andrahandsvalet" är du vare sig saklig eller relevant. Då tas du inte längre seriöst.