• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Familjelivet skrev 2015-11-16 10:55:48 följande:

Hoppar gärna in här i er diskussion :) Jag och min sambo har precis börjat med bebisverkstaden, just nu håller jag på med ägglossningstest. Slutade med p-piller för ett par veckor sen. Så borde ha äl vilken dag som helst. Vi har bestämt att inte säga till någon att vi försöker, så de är är lite jobbigt att hålla tyst bland sina vänner :) då är det här en liten lättnad att kunna prata av sig lite om ämnet. Så slipper jag även tjata ut sambons öron på köpet haha

Hej och välkommen! Berätta gärna lite om dig själv och din sambo :)

Jag och min sambo har lika som ni beslutat att hålla det hemligt för alla i vår omgivning. Om det nu visar sig för mig att jag blir gravid denna månad så kommer jag att avslöja det för min mamma samt min sambos föräldrar vid jul med det kommer vara de ända i och med att det kommer att vara så pass tidigt i graviditeten :)
  • arh
    Familjelivet skrev 2015-11-16 14:32:59 följande:

Jag är fyller snart 23 år, och sambon 24. Vi bor i villa och har varit tillsammans i nästan tre år. Jag har visstidsanställning som går ut nästa höst (med chans till förlängning) och min sambo har fast jobb sen flera år tillbaka. Vi lever ett typsikt svensson-liv kan man säga, det enda som saknas är en liten plutt. Vi båda känner oss väldigt redo att utöka vår lilla familj, vi känner oss klara med "ungdomslivet" eller hur man ska uttrycka sig :)

Jag har inte läst något längre bak i tråden, så vem är du? Och hur länge har ni varit i barntankar? :)

Jag är 19 år (20 i jan) och min sambo 22 här i slutet på november.

Vi bor i en rymlig 3a. Han har fast sedan flera år tillbaka och jag har visstidsanställning som går ut sista januari men jag är inte särskilt orolig då ja jobbat där i 1,5 år så. (kan inte få fast då jag ej är uska) men har planerat på att läsa det ev nästa år då jag har 2 års erfarenhet.

Vi har pratat om barn i över ett år men vi hade en del krav som för mig att gå ur skolan först. Och att flytta till något större då vi tidigare bodde i en 1,5a på 38kvm. Nu har vi äntligen börjat försöka på allvar utan det här "blir det så blir det"-tänket och hoppas verkligen på att jag plussar.

Ni kan tycka att jag är ung till åldern. Men jag är raka motsattsen till de som är lika gammal som jag. Ni skulle förstå om ni träffade mig i verkligheten. :)

• arh
    Miniflicka93 skrev 2015-11-16 18:04:31 följande:
    Haha bisolvon ska göra sekreter tunnare o enklare för spermierna att simma igenom och grapefrukt gör samma plus att man får rikligare med äl sekret! :p många ställen jag läst där folk säger "jag har försökt i flera månader men när jag prövade detta funkade de på första försöket" jag vill gärna vara en av dem som också säger de så får bara vänta ut bim o hålla tummarna! :D
    Haha men gud vad kul och konstigt på samma gång! Spännande om det skulle funka för er denna gång då. Lycka till :)
  • arh
    mama skrev 2015-11-16 19:08:24 följande:

Hoppar också in :) kanske inte är så ung men vi är 23 & 24 :)

Hej och välkommen! Berätta gärna lite om er :)
  • arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-16 18:27:12 följande:

Hoppar också in här! Fyller 21 nästa år & min sambo fyller 25. Jag har en timanställning på för många timmar haha & han har fast anställning på 100 %.

Vi är inne på tredje försöket med första bebisen. Känner ingen stress utan det blir när det blir <3

Hej kul att du vill vara med :)

Jag och min sambo är 19 (20 i jan) och 22. Vi har börjat försöka på riktigt nu denna månad och jag hoppas på att jag plussar men jag är medveten om att det kan ta lång tid. Så det är som er, vi känner ingen stress :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2015-11-16 20:45:05 följande:

Hänger på här. Drömt om barn länge men har valt att blir klar med mina studier först innan. För snart ett år sedan tog jag examen som förskollärare och bytte jobb i våras. Hade innan en fast anställning på 55% med möjlighet till att jobba mycket extra. Dock blev det en stress att inte kunna försörja oss då sambon var arbetslös. Nu jobbar jag 100% i förskola, en fastanställning. Flyttade från en hemsk trea i dåligt skick till en fräsch större trea nära jobbet och i ett mysigt område nära mina syskon och mina föräldrar. Sambon fick nyss jobb, 50% med möjlighet till extra. Så nu är vi liksom i rätt fas. Jag slutade med ppiller för ett år sedan, hade mens två gånger sen försvann den... Hoppades ändå på att lyckas bli gravid. Nu är jag här, inne på mensens tredje dag. Äntligen är den här och vi ska börja försöka på riktigt! Ingen vet något än och jag kommer hålla det hemligt för alla då det väl tar jag. Men mamma får nog veta tidigt. 

Jag är 23år och sambon är 22år. Vi har varit tillsammans i över 5år, förlovade oss i augusti i år. Bott ihop sedan tre år tillbaka. Nu står vi stadigt och vet vart vi har varandra. Ekonomin är trygg och jag äger lägenheten vi bor i. En trea på 63,5kvm (känns större). "Barnrummet" är just nu ett datarum åt sambon men jag hoppas på att få renovera och inreda där snart. I familjen har vi två katter och en hund. Mina småbebisar.

Lycka till alla! Hoppas alla plussar snart! :D

Välkommen hit! Du är inte ensam om hemlisen och det är väl egentligen just denna grupp finns också, hehe. :)
  • arh
    Laceyy skrev 2015-11-16 21:00:03 följande:

Hoppar också in! Jag är 18 och min sambo 22. Vi har varit tillsammans snart tre år och bor en bit norr om Stockholm. Vi ska försöka skaffa barn och första försöker blir i juni så är ett tag kvar men kan vara trevligt att vara med här. Anledningen är att jag tar studenten i juni så vill gå klart skolan först. Har endometrios också så jag hoppas det inte tar så lång tid. Har varit gravid innan men gjorde då en abort. Har haft sån himla barnlängtan sen dess. Har inte blivit så bra bemött i liknande trådar men hoppas denna är annorlunda :)

Välkommen hit! Äntligen är jag inte yngst :) (19)
  • arh
    Mia95 skrev 2015-11-16 21:12:01 följande:

Hoppar också in här, är 20 (blir 21 nästa år) min sambo är jämngammal med mig, vi bor tillsammans med min dotter på 3 år från tidigare förhållande.

Plockade ut min spiral i September och bebisverkstaden är öppen :)

Välkommen hit kul att du vill vara med :)
  • arh
    Familjelivet skrev 2015-11-16 21:02:49 följande:
    Hoppas att du får förlängt då! :) hur tog ni det steget, från "blir de så blir det" till allvar?

När slutade ni med skydd? Vissa kanske tycker jag är ung med, men ålder spelar inte så stor roll tycker jag. Är man redo så är man! Varför vänta med barn i flera år till när man känner sig redo nu? :) kör på!
    Jo, jag vet ju att dom är väldigt nöjda med mig och jag kommer så bra överens med både chefer, mina kollegor och vår vårdtagare "kunder" så jag är ganska säker men man ska väl aldrig vara för säker ändå :)

Jag slutade med p-piller runt 1 år sedan då sorterna jag provade påverkade mitt psyke och jag vart väldigt instabil vilket också påverkade min skolgång.Efter det och ju närmre studenten och nya flytten till den lägenhet vi bor i idag så använde vi kondom ibland och "dra ut"-metoden ibland eftersom att allt ändå var så pass nära.

Steget till allvar gick väl över i samband med att jag efter mitt sommarschema på 72% gick över till ett arbetsschema till 84%. Vi har även väntat till nu då vi har velat hunnit gjort klart i vår lägenhet med möbler osv (jag trodde vi hade mycket grejer i 1,5an men det var ju ingenting för att fylla upp denna 3a på 83kvm) innan det är dags att köpa på sig en massa bebisgrejer som kostar en del. :)
  • arh

Hurrni! Det börjar bli en del människor här inne. Finns det något sätt att sluta gruppen? Om ni skulle vilja det alltså :)

Och en till grej. Nidationsblödning är det någon som vet något om det. Jag tror att jag kan ha fått det idag och jag vet inte om jag ska vara glad eller orolig. Mest orolig för tänk om det inte är det. 

I Gravid & Baby appen som jag har på mobilen står det såhär "En liten blödning kan uppstå när det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan, en sk, nidationsblödning" 

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar