• HenryIronstead

MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?

Vad den här tråden löst ska handla om: asylkrisen

Vad den här tråden specifikt ska handla om: vad föräldrar* till barn som går i skola där asyl. sover i gymnastikhallen tycker om saken.

* samt nära släktingar/bekanta till barn osv.

Vad som också avhandlas: politik, främst inrikespolitiken.

Min åsikt i grund och botten: Löfven sätter hela vår framtid på spel när han tar bort en naturlig del av barnens naturliga område och byter ut den mot en totalt okänd skara människor som man inte ens kalkylerat farlighetsgrad på. Dessutom undrar man vad Folkhälsoinstitutet anser om gympalektioner som dras in eftersom de inte kan duscha efteråt. De lär bytas ut mot en rask promenad i vinterluften eller kanske fotboll på gårdsplanen. Vore de smarta skulle de förlägga alla gymnastiklektioner sist på de dagarna så ungarna kunde duscha hemma alternativt gå hem utan att få frånvaro. (Fast då lär väl barnfetman öka...)

Men detta handlar om så mycket mer. Detta handlar om att sätta en sextio sjuttio vuxna besvikna, med en helt annan kultur och annat språk, på ett område som är BARNENS. Man tar alltså barnens område och trygghet. Vad efterverkningarna blir för det här sociala experimentet kommer vi bli varse i framtiden.

Föräldrar, släktingar på orter där detta experiment redan varit igång ett tag - berätta! Det fria ordwt gäller på Familjeliv. Ni kan skriva anonymt.

• Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?
  • Anonym (skrämmande)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 18:31:26 följande:
    Ursäkta, har du sovit under en sten den senaste månaden? Ta Trelleborg som exempel. Ta småorter i Värmland.

Vill du inte tro på det så är det ditt problem. Men fundera lite på hur det kommer sig att gammelmedia helt håller tyst om det.
    Fast helt tyst har det ju inte varit om det. Det har rapporterats en hel del i media om flyktingar som bor i gymnastiksalar mm. Det är ju tusentals som gör det.

Sedan finns det gott om dryga personer på Familjeliv som inte läser tidningar eller följer nyheterna. De kommer alltid hålla på sådär.
  • athanatos
    Anonym (Saffran) skrev 2015-11-15 18:36:35 följande:

Ja, alkohol är haram inom islam, men hittills har jag bara träffat på en(!) riktig muslim som tar helt avstånd till alkohol /droger (en kvinna), 9/10 i mitt umgänge (även förhållanden) kommer från andra länder, bor i område där 75%+ av invånarna har utomsvensk härkomst, osv, finns ju även mycket annat som påstås vara haram men inte följs... Lika mycket som alla kulturer /religioner väljer russinen ur kakan...

Då är dom helt enkelt inte muslimer. Islam är inte en religion där man kan tolka om och välja saker sådär.
  • Anonym (?)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 18:31:26 följande:
    Ursäkta, har du sovit under en sten den senaste månaden? Ta Trelleborg som exempel. Ta småorter i Värmland.

Vill du inte tro på det så är det ditt problem. Men fundera lite på hur det kommer sig att gammelmedia helt håller tyst om det.
    Vilken skola i Trelleborg används som asylboende?
  • Anonym (?)
    athanatos skrev 2015-11-15 18:56:14 följande:
    Då är dom helt enkelt inte muslimer. Islam är inte en religion där man kan tolka om och välja saker sådär.
    Det är väl bra, vissa i Sverige är ju så rädda för alla muslimer. Men då vet vi att många inte är det.
  • Anonym (?)
    Anonym (skrämmande) skrev 2015-11-15 18:51:19 följande:
    Fast helt tyst har det ju inte varit om det. Det har rapporterats en hel del i media om flyktingar som bor i gymnastiksalar mm. Det är ju tusentals som gör det.

Sedan finns det gott om dryga personer på Familjeliv som inte läser tidningar eller följer nyheterna. De kommer alltid hålla på sådär.
    Då kan du ju berätta vilka skolor det handlar om.
  • HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:06:15 följande:

Vilken skola i Trelleborg används som asylboende?

Eftersom Trelleborg jämte Malmö drabbats hårdast av inflödet av asylsökande så är det inte bara EN skola, naturligtvis. Men jag kan inte ge dig namnet på skolan. Jag känner att jag upprepar mig på FL numera, når folk vill ha källor till tre - fyra veckor gamla nyheter. Jag sitter liksom inte och SPARAR alla länkar jag varit inne på. Det skulle krövas en anställd för att katalogisera allt.

Jag råder dig att googla Trelleborg idrottshall asylboende och Trelleborg gymnastiksal asylboende. Du hittar säkert något. Om du vågar.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (?)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 19:16:16 följande:
    Eftersom Trelleborg jämte Malmö drabbats hårdast av inflödet av asylsökande så är det inte bara EN skola, naturligtvis. Men jag kan inte ge dig namnet på skolan. Jag känner att jag upprepar mig på FL numera, når folk vill ha källor till tre - fyra veckor gamla nyheter. Jag sitter liksom inte och SPARAR alla länkar jag varit inne på. Det skulle krövas en anställd för att katalogisera allt.

Jag råder dig att googla Trelleborg idrottshall asylboende och Trelleborg gymnastiksal asylboende. Du hittar säkert något. Om du vågar.
    Du har alltså ingen källa.

OK, då vet jag det.

• HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:17:57 följande:

Du har alltså ingen källa.

OK, då vet jag det.

Fel, jag har läst det massor av gånger, men det ÄR en gammal nyhet och det vet du säkert lika bra som jag att de ibland försvinner, raderas. Vaddå, är du för lat för att googla?
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (?)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 19:28:03 följande:
    Fel, jag har läst det massor av gånger, men det ÄR en gammal nyhet och det vet du säkert lika bra som jag att de ibland försvinner, raderas. Vaddå, är du för lat för att googla?
    Är du för lat för att googla?

Det är du som påstår något, men du orkar inte bevisa det.

Så kan man naturligtvis göra, men förvänta dig inte att folk ska tycka du är trovärdig.
  • Anonym (Saffran)
    athanatos skrev 2015-11-15 18:56:14 följande:

Säg det till dem (alla religiösa), använder sig av det när passar en själv...
Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?